Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door laura
#224821
Tosca barft al geruime tijd, maar ze heeft altijd verschrikkelijke moeite om vis weg te krijgen. Ze vind het gewoon echt niet lekker! Ik heb hele sardientjes geprobeerd, gelukkig wilde anne-marie ze overnemen.
Verder heb ik koolvis van de aldi geprobeerd. Dit gaat er vaak na een dag wel in met veel gezeur. Na een dag vasten dus wil ze wel een hapje wagen :-\
Vissekoppen hebben we ook al eens gehad, nou dat was ook niet te eten volgens haar (en volgens mij :P)

Zoals het nu gaat vind ik het niet prettig. Dat gepiel met het eten. Ik kan ook gewoon merken dat ze boos op mij is op zo'n moment!

Vis uit blik vind ze echt helemaal geweldig. Ik vraag me af of dit wel zin heeft. De vis in blik is gekookt, voegt dit wel wat toe?
Vers is denk ik wel beter, maar wat zouden jullie doen: Of helemaal geen vis of af en toe vis uit blik??

Alvast bedankt!
Door Lizzy
#224838
Ik zou ook lekker stoppen met verse vis. Daar heb ik ook geen zin in hoor, in van die drama's! (bij zeurpieten van honden die van alles-en-nog-wat niet lekker vinden: dan is het wat anders natuurlijk).

En, als ze een blikje vis af en toe lekker vindt, dan geef je dat toch?! Ook in gekookte vis zit nog aardige wat omega vetzuren (vooral de vette soorten als zalm, makreel, sardien, schellevislever, haring in tomatensaus). Ik zou het zelf eigenlijk niet vaker als 1 a 2 keer in de week geven, maar af en toe een beetje verwennen: moet kunnen! Ze krijgen hier 1 keer per week een blikje vis.
Door Jolly
#224842
Dat blikje vis, op olie of op water? en moet je dan de olie/water eruit laten lekken?
Moet je het apart geven of kan het bijv door de bibi of ander vlees?

Tjees heeft een tijdje geleden een haring, zo'n hele incl kop en staart, maar zonder graatjes gekregen, maar rende nog net niet gillend er voor weg.
Heb het toen klein gesneden (en ik walg van vis) en er een eitje overheen gedaan, toen ging het er met moeite in. En dat terwijl hij stokvis als een idioot eet :-\ ::).
Kon Brasem krijgen van Gotan, maar heb het even afgeslagen (ook omdat de vriezers nokkie vol zitten) wil eerst eens zien of hij haring gaat eten en het lekker vind en misschien kan ik wel een vis dagje maken voor hem met haring en zo'n blikje.

Mag tonijn ook?
Door Lizzy
#224843
Tonijn mag je af en toe best geven maar het bevat een verhoogde concentratie kwik. Niet te vaak dus.

Olie zou ik van de vis afgieten en weggooien. De meeste olie = zonnebloemolie en dat heeft de hond niet nodig. Sommige bevatten olijfolie en daar gaan sommige honden ontzettend van aan de slinger (sowieso van teveel olie).

Ik heb van de week mijn honden zoetwatervisjes gegeven. Ehhh...... ze weigeren ze. In 10 talen. Ze aten ze eerst op, maar nu weigeren ze pikaal. Ze vinden het echt niet te eten. Ik denk dat de hoeveelheid honden die zoetwatervis eten al helemaal vrij laag is.....
Door Lizzy
#224847
Jolly schreef: Ik bedoelde tonijn uit blik :-[
Ja, dat bedoel ik ook...., dus waar is er verwarring?
Door laura
#224879
Lizzy schreef: Ik zou ook lekker stoppen met verse vis. Daar heb ik ook geen zin in hoor, in van die drama's! (bij zeurpieten van honden die van alles-en-nog-wat niet lekker vinden: dan is het wat anders natuurlijk).

En, als ze een blikje vis af en toe lekker vindt, dan geef je dat toch?! Ook in gekookte vis zit nog aardige wat omega vetzuren (vooral de vette soorten als zalm, makreel, sardien, schellevislever, haring in tomatensaus). Ik zou het zelf eigenlijk niet vaker als 1 a 2 keer in de week geven, maar af en toe een beetje verwennen: moet kunnen! Ze krijgen hier 1 keer per week een blikje vis.
Oke, mooi zo.
Ik heb gisteren bij de makro gedeukte blikken gekocht van 1350 gram uitgelekt gewicht voor € 1,50. Koopje dus! Volgens mij was het tonijn of zalm. Ik was van plan om 300 gram per week te doen.

Ik neem aan dat ik het gewoon in porties in de vriezer kan doen?
Ik denk dat trouwens niemand er een sluitend antwoord op kan geven. Normaal vries je nooit een blik in natuurlijk 8)
Door Lizzy
#224880
Ik weet niet maar gevoelsmatig (nergens op gebaseerd) zou ik zelf blikvoer (inhoud dus) niet invriezen..... Volgens mij houd je echt een vieze, waterige substantie over.....
Door laura
#224882
Ik probeer eerst gewoon 1 blik. Als het geen succes is, zal ik het combineren met het eten van ons.

Tosca zalm/tonijn, wij zalm/ tonijn....

Ik denk alleen als je het goed uit laat lekken dat het wel mee zal vallen. De vis zit in zijn eigen vocht staat op het blik.
Door 202spots
#224991
laura schreef: Oke, mooi zo.
Ik heb gisteren bij de makro gedeukte blikken gekocht van 1350 gram uitgelekt gewicht voor € 1,50. Koopje dus! Volgens mij was het tonijn of zalm. Ik was van plan om 300 gram per week te doen.

Ik neem aan dat ik het gewoon in porties in de vriezer kan doen?
Ik denk dat trouwens niemand er een sluitend antwoord op kan geven. Normaal vries je nooit een blik in natuurlijk 8)
Maar waarom wil je de blik vis in gaan vriezen ???
Wil je de hele blik in de vriezer doen dan ???
of de blik open maken de vis eruit halen en dan de vis invriezen?
Wanneer er alleen maar 'n deuk in de blik zit dan is 't evengoed nog wel houdbaar toch ???

Ik giet ook altijd de olie van de vis af,er word ook vaak soya olie gebruik,en net wat Lizzy al schreef...TEveel olie
is nie nodig en geeft slingers...
Wanneer de vis in water zit verpakt,dan is 't vocht meestal erg zout. Wanneer ik makreel uit blik geef dan doe ik de vis in vergiet en onder stromend water van de kraan effe afspoelen.

Ohw...never mind....ik begrijp nou pas dat je 't hele blik teveel vind om te geven, ik zou om de paar weken gewoon 2 dagen achter elkaar vis geven denk ik.
Maar als je denkt dat invriezen werkt...probeer je 't toch..
Laatst gewijzigd door mahuni op do 16 dec 2004, 16:03, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Jolly
#225055
Lizzy schreef: Ja, dat bedoel ik ook...., dus waar is er verwarring?
ik dacht dat jij misschien dacht dat ik verse tonijn bedoelde, maar dat is dus niet zo.
Ik zal in het nieuwe jaar eens gaan experimenteren emt vis bij Tjees.
Door Truus
#225232
Als een van mijn honden te harde ontlasting heeft, geef ik ze vis met een beetje olie erbij.
Door Mongol
#225240
Als je hond geen verse rauwe vis wil eten dan kun je de vis even kort onderdompelen in kokend water. De buitenkant is dan niet meer zo slijmerig en visserig.
Onze twee honden eten alleen op deze manier verse rauwe vis.
Door lot25
#227484
Hey, en hoe zit dat dan met bijv. zalmolie (dat soort dat je kant en klaar voor de hond kan kopen, zoals Henne.
Zit daar ook niet 'het goede'van de vis in? ook geen perikelen met eten en je hebt niet veel nodig
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door