Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Iwai
#2249873
Hoihoi

Ik ben nieuw hier!! Ik heb een hele lieve hond Iwai (reu, 3 jr) en het is een kruising. Veel mensen vinden dat hij op een flatcoat retriever lijkt, ik vind het zelf wel meevallen maar qua kleur en vacht lijkt hij daar inderdaad op.

Iwai heeft waarsch een allergie voor gevogelte en granen (muv rijst). Nu ben ik op zoek naar goed (en betaalbaar) vers voer voor Iwai wat deze producten niet bevat. Omdat ik (nog) niet zo thuis ben in het vers voer, wil ik beginnen met kant en klaar vers voer.

Ik heb al heel veel rondgekeken op internet. Veel soorten kant en klaar vlees lijken geschikt te zijn en dan zit er toch gevogelte en/of granen in.
Ook vraag ik me af of er mensen zijn die bijv vers voeren én brokken, waarom wel of waarom niet?
Graag tips van jullie!!

Groetjes Elisa en Iwai
#2249907
Hoi, welkom hier!

Smuldier is een kvv die granen/gluten vrij is als je de vlees compleet neemt. Dit is een van de goedkoopste kvv's, en ook niet 1 van de beste.
Verder heb je een boel kvv's die maar 1 diersoort bevatten. Sommige zit dan inderdaad graan in. Carnibest bv, daar zit nog rijst bij in. Omdat rijst ook onder de granen etc valt, zou ik er toch een zoeken die helemaal niks bevat.
Tinlo barfmenu valt daar volgens mij onder, ik heb in ieder geval de eend variant gevoerd, daar zat verder geen toevoeging bij. Hoe het bij de andere varianten zit zou je even na moeten kijken.
Verder zou je nog kunnen kijken naar wild of bio. De allergie van gevogelte zit hem vaak in dat het beestje granen gevoerd is. Zeker wild wil dan nog wel eens verdragen worden.
#2249938
Welkom!

Je schrijft : waarschijnlijk allergie voor gevogelte en granen
Zoals ik t lees is t een vermoeden: vermoed je dan alle gevogelte of alleen kip en hoe heb je dat vast gesteld?

Wanneer alleen kip [vermoedelijk] fout gaat is t nl wat eenvoudiger om een geschikte kvv te vinden

Granen zijn over t algemeen wat eenvoudiger te omzeilen.

T aller makkelijkst is zelf samenstellen, dan weet je exact wat je voert maar ik kan me goed voorstellen dat je je eerst wilt inlezen

en idd de voerwijzer...
[quote="nienk"]
kijk eens op www.voerwijzer.com , daar vindt je alle kant en klaar vers merken, met prijzen, ingrediënten, analyses, etc.
[/quote]
#2250202
Hoihoi

Bedankt voor jullie reacties en de tip van de voedingswijzer! Ga ik meteen op kijken.
Ik zeg waarschijnlijk omdat ik dit als uitslag heb gekregen van een alternatieve test. Ik heb pas net de uitslag en dus nog niet de tijd gehad om dmv verandering van voer te ervaren of het ook effect heeft.
Van Smuldier heb ik inderdaad begrepen dat er een geschikt glutenvrij soort is, alleen daar gaat mijn voorkeur niet naar uit. (misschien een beetje closed minded; maar ik denk al snel dat iets wat zo goedkoop is... ook niet van goede kwaliteit vlees kan zijn. Als mensen daar anders over denken dan hoor ik dat ook graag hoor)

Iwai heeft een tijdje volledig op het eend/rijst dieet gezeten van Carnibest voordat ik te horen kreeg dat hij ook een intollerantie voor gevogelte zou hebben. Hij deed het hier heel slecht op, klachten namen toe. Dus dat kan ik wel uitsluiten, maar bedankt voor de tip!!
#2250511
Nou ja, smuldier is wel makkelijk aan te komen, dus wat dat betreft beter dan iets waar ie niet tegen kan (te koop bij plus, c1000, super de boer, jumbo, dirk oa, niet bij de ah)

Verder zou ik kijken op de site van voerwijzer inderdaad, daar kun je heel fijn je keuze maken. En dan kiezen voor een zo natuurlijk mogelijke kvv, zonder toevoegingen, olieen of preparaten. Gewoon gemalen beest om het maar even lomp te zeggen.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door