Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door shadow
#2249619
hoi allemaal ik ben nieuw hier en heb me hier aangemeld omdat ik graag wil beginnen met vers voeren
nu is alleen mijn vraag hoe en waar te beginnen ik heb al heel wat sites gezien en gelezen en het eerste probleem is al dat er niet super veel zijn die in zeeland vlees leveren of je moet erg veel transportkosten betalen
iemand enig idee waar er in zeeland betaalbaar vlees te koop is
en hoe ziet een weekmenu er ongeveer uit bij jullie?

ik heb een argentijnse dog en een huskypup van nu 13 weken
wat zou ik dan ongeveer per maand kwijt zijn?

alvast bedankt voor jullie informatie
Door eelke
#2249644
Welkom hier!

Goed dat je met vers wilt beginnen, je wilt dan gaan barfen, dus zelf samenstellen, of kvv gaan voeren (kant en klare vlees, gemalen)?

Ook in zeeland is eea te vinden. Als je hier op het forum kijkt bij aanbod en verzamelplaats, zie je een aantal topics lopen van mensen die samen gaan bestellen. Dit is inderdaad om de hoge bezorgkosten en bedragen te omzeilen.
Verder zijn er hier op het forum een aantal mensen die vlees direct van de fabriek of slager vandaan halen, en een vervoerslijntje opstellen.

Zo ben ik pas geleden naar vse gereden voor eendenbot en heb ik voor een hele groep mee terug genomen, en komt Orinake volgende week konijn leveren (maar dat topic zit al vol en kun je niet meer bij bestellen nu) dat is voor erg mooie prijzen.

Kwa kosten loopt er hier op het moment een leuk topic, als je dat eens doorleest, zie je wat wij allemaal kwijt zijn zo'n beetje. Zelf zit ik voor 2 honden (1 golden van 35 kilo en 1 newf van 75 kilo) op 120 euro per maand.

Er is een hele categorie voor weekmenu's, dus ga daar eens lezen, en je wordt een stuk wijzer.
Verder is er ook nog de barfhandleiding (die kun je bovenin de website vinden) en de bieb (dat staat hier op het forum) waar veel info staat.

Groetjes Eelke
Door shadow
#2249653
hoi oke ik heb al een goede site gevonden
http://www.hartvoorjehond.nl/shop/BARF_ ... orraad.php

of deze goedkoop is weet ik niet
en misschien een hele domme vraag maar bijvoorbeeld een kiprugstuk met bot en veel vlees die moet je dus gewoon zo geven?  ::)
krijgen ze dat weg? en mag die pup dat ook al? vindt het zo'n eng idee maar ik weet wel dat het veel beter is mijn pup bleef aan de diaree van brokken zelfs die van de dierenarts die tegen diaree zouden moeten werken en ik voer hem vers vlees die ik nog heb liggen kvv van naturis en hij is niet meer aan de diaree dat kan toch geen toeval zijn  ::)
Door dosta
#2249672
nee, dat is zeker geen toeval, misschien kan hij niet tegen granen en dat zit in elke brok.
de site die je aangaf vind ik wel erg duur, voor biologisch kan die prijs wel, maar b.v. eendennekken kunnen veel goedkoper, kijk eens bij LUPA diervoeding, die levert in heel nederland.
Lees je eerst goed in wat betreft welke botten je kan voeren, gevogelte en kleine dieren zoals konijn en haas en geen dragende botten, zie bottenhandleiding hier op het forum. plaats eventueel eerst je menu, dan kan er even naar gekeken worden en weet je zeker dat je goed zit.
veel succes.
Henriette
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#2249683
Ik zou je aanraden in de vraag en aanbod/verzamelplaats te kijken.
Er loopt nu een topic van Slagerij West met een vervoerslijntje naar Goes.  In jouw regio wordt ook vaak samen bij Gelukkig dier besteld. En dan inderdaad de voordelige zaken die je kant op komen in het oog houden.  Vervoerslijntjes met voordelige zaken gaan vaak ver, soms heel NL en een stuk van Belgie door.  Ik denk dat het het voordeligst is dat in het oog te houden.
En een grote vriezer aan te schaffen zodat je iets grotere kan inkopen, anders is al je winst verloren door steeds voor kleine beetjes te rijden. ;)

En voor de rest inderdaad eerste eens goed inlezen in de bib (beginnersdocumentatie) en de barfhandleiding. Dat is belangrijker dan vleesjes scoren nu.  Eerst weten wat je wil gaan doen en waar je mee bezig bent. ;)
Door malimaniac
#2250628
Hoi,

Waar woon je in Zeeland?
Je kunt ook eens kijken bij dogshape. Zij leveren ook tegen niet al te hoge vervoerskosten. Hart voor je hond is ook prima, maar ze hebben niet zo'n groot aanbod en zijn ook niet de goedkoopste. Daarin tegen leveren ze wel gratis. Zelf rijd ik af en toe naar slagerij West in Rotterdam. Daar loopt nu ook een topic over, je kan dan meebestellen en  het in Goes afhalen. Wel altijd even overleggen of ze nog niet vol zitten.
Gebruikersavatar
Door Thea
#2250659
Hoi welkom.
Caroba leverd ook vanaf 25 euro gratis thuis en kan je ook best veel vinden voor je honden :)
Maar idd zijn de vervoerslijntjes nog goedkoper vaak.
Gebruikersavatar
Door Lucie110
#2251744
Welkom op dit forum.
Ik ben hier ook nog vrij nieuw, ook een zeeuw en sinds de komst van mijn pup (nu 4 mnd) die afgespeend is op versvlees ben ik me  gaan verdiepen in het voeren van versvlees. Ik geef nu kvv maar wil in de toekomst gaan barfen of misschien een paar dagen kvv en de rest barf. Ik ben dus ook erg benieuwd of er nog meer reacties komen want goeie adresjes in zeeland zijn altijd welkom.

Hier de link van het topic v/d bestelling bij slagerij west
http://www.barfplaats.nl/forum/index.ph ... 675.0.html
Door shadow
#2251797
dank jullie allemaal voor je reacties

ik moet even kijken wat ik nu ga doen aangezien shadow nog steeds aan de diaree is denk ik dat hij giardia heeft hier wordt hij vanmiddag op getest aangezien er meerdere pups die van die fokker kwamen dit ook hadden  :(

dus ik weet nu even niet wat ik moet doen wat betreft het voeren hij heeft nu lichtverteerbaar voer van royal canin maar dit vindt hij niet lekker en eet met moeite
Door eelke
#2251798
Ik zou vast vlees, en dan wel eerst een kvv gaan geven.
Als je vanmorgen nog besteld bij Caroba, wordt het uit mijn hoofd morgen bij je geleverd.

Vervelend van de diarree zeg! Hier wordt vaak probiotica aangeraden, en toen Joep diarree had heb ik dat ook gehaald, ik heb zeker het idee dat het wat doet bij hem. Je hebt goedkopere en duurdere merken, ik heb een wat goedkopere gehaald bij de drogist (was maar 5 euro kwijt) omdat ik er wat sceptisch over was. Maar het heeft echt wel geholpen, het verhoogt ook nog eens de weerstand. Gewoon een mensen probiotica, bij de drogist te halen.
Door **Jolanda**
#2251857
Misschien dat een dierenspeciaalzaak in de buurt ook kvv verkoopt? Dan kun je daar alvast mee beginnen ;)
Het liefst dan 1 zonder granen (rijst valt daar ook onder) en met een natuurlijke calciumbron.
Dan kun je je op je gemak inlezen over barf en op zoek naar leveranciers en de vraag en aanbod in de gaten houden.

Een aantal antwoorden komen misschien wat l*llig over, maar zélf lezen en zélf die info opzoeken is veel leerzamer dan hier kant en klaar je antwoord krijgen.
Wij kunnen wel zeggen 'ja joh, dat kun je zo geven, wij doen niet anders' of een leuke menu is maandag dit en dinsdag dat ect. Maar dan nog weet je niet waarom je iets voerd en waarom je iets anders niet voerd en durf je straks misschien niet te 'spelen' met je menu.
En je moet er natuurlijk ook vertrouwen in krijgen. Geloof maar dat 99% van de barfers met knikkende knieen en argusogen hebben staan kijken hoe hun hond(en) de eerste keer een vleesbot weg werkte. Er zijn ook mensen die barfen maar bepaalde vleesbotten niet durven te voeren.
Door Miranda 1
#2251918
Mijn Berner kreeg ook diarree op brokken. Eerst greenheart gegeven, hier kreeg hij diarre en jeuk op. Ook nog eens Giaidia erover heen. Toen wilde ik over gaan op Farmfood brokken. Iom Framfood is een maand kvv gegeven ivm de Giardia. Geen diarree meer gehad en de jeuk ging ook over. Maar ik wilde toch brokken geven, had geen grote vriezer en mijn honden eten 2 kilo kvv per dag.
Op farmfoodbrokken weer diaree. Dus overgegaan op een goedkopere kvv, want Ff was voor mij te duur, gezien de hoeveelheid dat ik moet voeren.
Op andere kvv weer jeuk, toen kwam ik erachter dat hij niet tegen kip kan. Dus ben ik gaan Barfen en een eliminatiedieet gaan starten.

Ik heb ook nog een Golden en hij doet gezellig mee. En wat kan ik dat merken zeg. Met zijn 3 jaar oud vond ik hem echt al een oudere hond worden. Sinds het Barfen heeft hij weer lekker veel energie.

Ik kan zeker aanraden om over te gaan op kvv. Het is echt gezonder dan brokken. En dan kun je rustig de tijd nemen om in te lezen en te gaan starten. Daar heb je gewoon even tijd voor nodig. Ik zag er zelf ook heel erg tegenop. Ik moest mijn 2 honden allebei anders voeren, vanwege de allergie. Maar het valt echt heel erg mee. Ik ben nu een half jaar bezig en nog steeds blijf ik hier lezen en leren. Mijn menu is goed, maar er zullen altijd dingen komen waardoor ik het kan verbeteren.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door