Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

#2249278
Sammy is de laatste tijd niet helemaal zich zelf  :-[ :-\

Ze is vrij blafferig geworden en meestal vanuit het niets en ook bijna niet stil te krijgen.
Als ze iets hoort dan kan ze ineens heel erg aan slaan, normaal was ze altijd stil te krijgen met een 'dank je wel, ik heb je gehoord'.
Nu kan ik echt een paar keer wat zeggen of haar naam roepen, ze blaft gewoon door. Ik sta dan op en tik haar even aan. Ze stopt en kijkt me wat wazig aan.
Maar ze kan ook ineens van uit het niets blaffen, gewoon in het niets. Of ze slaapt en begint ineens te blaffen.
In alle gevallen is ze gewoon moeilijk stil te krijgen  :-X

Ook buiten kan ze ineens uit het niets blaffen, ik roep haar dan bij me en dan houdt ze meestal wel op.

Ik heb geen idee waar het vandaan komt, maar ik weet eigenlijk ook niet zo goed hoe ik haar stil kan krijgen  :-[
Gelukkig heb ik hele makkelijke buren die het niet erg vinden, maar ik baal er wel van!!
Laatst gewijzigd door Sammy1980 op ma 26 mar 2012, 19:53, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door Sammy1980
#2249305
tt-tjes schreef: Ik weet niet hoe oud ze is, maar kan het misschien met dementie te maken hebben?
Ze is nu 11 jaar.
Maar zou bij dementie niet meer symptomen aanwezig moeten/kunnen zijn??
En als het wel dementie is kan ik daar dan iets voor geven?
Mevroi Kruim schreef: Dat ja. En hoe is haar gehoor?
Volgens mij gewoon nog goed, als ik in de keuken een la of zakje open trek is ze er als de kippen bij  ;D ;D
Hoewel als ze los loopt wat later kan reageren dan normaal als ik haar roep, maar misschien is dat gewoon oost indisch doof (het is wel een hond die super goed luistert)
Door Lil
#2249360
Hoe zit ze in haar vel? Hier eentje van bijna dezelfde leeftijd die dat ook met periodes heeft. Meestal als hij zich niet lekker voelt of stress heeft.
Door De Geijsjes
#2249369
Misschien helpt cholodin of geef je haar dat al? Bij mijn vorige hond heeft het echt enorm geholpen,
die was soms echt de weg kwijt en daarna niet meer. Ja ... totdat hij nog een paar jaar ouder was  ::) ;)
Door 202Spots
#2249389
[quote="Sammy1980"]
Volgens mij gewoon nog goed, als ik in de keuken een la of zakje open trek is ze er als de kippen bij  ;D ;D
[/quote]
Er is niks verkeerds mer haar NEUS en ruikvermogen... ;)
maar ik vermoed ook dat 't gehoor minder is geworden,dat was bij Cissy ook zo toen ze ouder werd....
Gebruikersavatar
Door Sammy1980
#2249609
[quote="Lil"]
Hoe zit ze in haar vel? Hier eentje van bijna dezelfde leeftijd die dat ook met periodes heeft. Meestal als hij zich niet lekker voelt of stress heeft.
[/quote]

Gewoon goed, ze is verder erg vrolijk, loopt lekker de wandelingen mee, speelt, rent en daagt zelfs Jillz uit voor een spelletje  :biggrin2:

[quote="De Geijsjes"]
Misschien helpt cholodin of geef je haar dat al? Bij mijn vorige hond heeft het echt enorm geholpen,
die was soms echt de weg kwijt en daarna niet meer. Ja ... totdat hij nog een paar jaar ouder was  ::) ;)
[/quote]

Nee, dat geef ik haar niet.
Eerlijk gezegd ken ik het ook niet, maar ik zal er eens naar kijken, dank je wel  :-*

[quote="Saille"]
Heb je een thundershirt voor haar, je zou kunnen kijken of het daar minder van wordt...
[/quote]

Geen thundershirt, wel de bandage. Is zeker iets om te proberen.

[quote="202Spots"]
Er is niks verkeerds mer haar NEUS en ruikvermogen... ;)
maar ik vermoed ook dat 't gehoor minder is geworden,dat was bij Cissy ook zo toen ze ouder werd....
[/quote]

Het zou ook zeker kunnen dat haar gehoor iets minder wordt, ik ga er eens goed op letten!!
Gebruikersavatar
Door choopy
#2249726
Hier ook een oudje die vreselijk verdwaasd vanuit het niets kan reageren.
Zij blaft er dan nog niet bij, maar gaat wel rustig midden in de kamer staan en kijken....naar wat??? Ze is dan helemaal in haar zelf en kan haar dan ook slecht bereiken.
Of ze loopt naar de mand, kijkt er eens naar, blijft 5 minuten staan om vervolgens ergens anders te gaan liggen.

Ook bij Djilly wordt het gehoor zeker minder en zolang het verdwaasde niet al te vaak is, krijgt ze er nog niks voor.
Cholodin hoor ik ook goede berichten over en heb ik in huis. Mocht het wel zover zijn, dan zal ik het zeker ook voor Djilly gaan gebruiken.
Gebruikersavatar
Door Sammy1980
#2298010
We zijn nu een paar weken verder en helaas werkt de Cholodin niet zoals het zou moeten  :-\ :-X

De eerste paar weken deed het zeker wat, maar de laatste tijd helaas niet.
Ze heeft momenten dat ze echt warrig is, dat uit zich dan in erg blaffen zowel buiten als binnen.
En ze kan buiten ineens andere honden enorm uitdagen, je ziet dan ook dat ze er eigenlijk niet bij is  :-[ :-[
Het was de oppas ook al opgevallen dat ze 'afwezige'/warrige momenten heeft.

Is er misschien nog iets anders dat ik haar kan geven behalve Cholodin??
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door