Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Demi en Eyra
#224913
Ben vandaag diverse apotheken afgeweest, maar als ik daar om dit middel vraag kijken ze me aan alsof mijn pruik in de brand staat. Nu heb ik op internet pro-bioforte gevonden van de groene os. Het is poeder, en voor 150 gr moet ik dan Eur. 43,95 betalen. Zou dat goed zijn???
Door Lizzy
#224915
Ik vind het erg goed. En erg duur..... In Belgie schijnt probiotica goed bij de apotheek verkrijgbaar te zijn maar in de Nederland maak je de meeste kans van slagen in reform(achtige) winkels (zo ook in bijv. De Tuinen). Meestal krijgt het dan namen mee als Lactobacillus of Acidophilus. Er zijn veel merken te krijgen in reformwinkels zoals Solgar, Orthica, Akropharma, etc. Solgar zou ik niet kopen: veel te duur. Je kunt het ook bij je dierenarts bestellen trouwens. Die kunnen meestal heel goed het merk Protexin® Pro-Soluble bestellen (binnen een dagje binnen). Ook niet goedkoop maar niet zo duur als de Groene Os. Mag maximaal 22 euro 80 kosten voor 150 gram.
Laatst gewijzigd door Lizzy op do 16 dec 2004, 14:12, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Lizzy
#224920
Oh overigens, soms is goedkoop echt duurkoop bij probiotica! (zoals bij veel andere dingen ook het geval is).

Soms kun je voor 7 euro probiotica kopen, 45 capsules en denk je "zoohooo, da's goedkoop". Blijkt dat je er 4 capsules per dag van moet nemen.... Ja, dan is een probiotia van 15 euro waar je er 1 van per dag moet nemen dus echt veel goedkoper! Dus, goed opletten.

En overigens vind ik zelf niet alle merken even goed. De capsules van Orthica vind ik zelf bijv. drie keer niks.
Door Demi en Eyra
#224922
Okay, dankjewel. Dan ga ik gewoon maar verder zoeken in een reformwinkel, maar of dat vandaag lukt?? Ben net terug binnen en zit nog uit te druppen....
Door Lizzy
#224926
Oh, ik weet eigenlijk alleen niet hoeveel je per dag van Groene Os moet geven en hoe lang je er mee doet en hoe dat zit met die Protexin..... Mogelijk moet je daar ook weer 2 keer zoveel van geven ::)
Door Lizzy
#224929
OK, van Protexin moet je 4 gram geven per dag aan een grote hond (kleine 2). Doe je dus net geen 40 dagen mee.

Weet iemand hoe het zit met Groene Os probiotica?
Door Lizzy
#225054
I rest my case ;D

Ik moet er even voor gaan zitten, maar volgens mij is Groene Os dus niet eens duurder?
Door Marianna
#1271676
Weet iemand waar je dit wel wat goedkoper kunt krijgen? Ik las dat je ook natuurlijke produkten als pro-biotica kunt geven en niet persé al die dure medicijnachtige middelen? Kan dit kloppen? Hoor graag hierover! Alvast bedankt! Marianna
Door 202Spots
#1271678
Marianna schreef: Weet iemand waar je dit wel wat goedkoper kunt krijgen? Ik las dat je ook natuurlijke produkten als pro-biotica kunt geven en niet persé al die dure medicijnachtige middelen? Kan dit kloppen? Hoor graag hierover! Alvast bedankt! Marianna
Zelf geef ik meestal 'n eetlepel yoghurt door 't eten, of huttekaas met fruitmix en gemalen nootjesmix erdoor als ontbijt of tussendoor.

Hier nog meer: Natuurlijke probiotics o.a in Yoghurt,Kefir,karnemelk,huttekaas, zuurkool
~~~~~~~~~
Milk-based probiotics:

These are milk-based drinks and bio yogurts - Yakult, Actimel, ProViva, Danone etc.  Which you choose depends on taste as some are sweeter than others. Sugar helps preserve the bacteria. Choose ‘live’ yoghurts as many products are sterilised to ensure longer shelf life.   

Which are the natural probiotics?
In all cultures, milk is a basic food, and it is the most common probiotic, ensuring the formation of good bacteria, especially when consumed in various forms of curdled milk - in products like yoghurt, cottage cheese, buttermilk.
Fermented vegetables such as sauerkraut, soybeans (miso, tempeh, tamari) are also natural probiotics
Unleavened sourdough breads create a favourable digestive condition and a healthy gut flora 
http://www.laterlife.com/laterlife-Probiotics.htm

We can also get moderate levels of probiotics from a healthy diet rich in cultured organic products like yogurt, goat’s cheese, kefir and buttermilk.
Many common leafy greens are also excellent sources of probiotics. The best greens for increasing probiotics include chlorella, wheat grass, and spirulina. The advantage of getting these disease-fighting bacteria from green sources is that these foods are also extremely high in immune system-stimulating vitamins, minerals and nutrients. They also aid in detoxing the body.
http://www.ghchealth.com/natural-health ... robiotics/
Gebruikersavatar
Door Dian
#1271707
bij de menselijke probiotica ben ik er wel achter dat de goedkope merken vaak maar 1 of 2 soorten bevatten, terwijl de duurdere er 5 of 6 bevatten! Daar zit denk ik een groot verschil in de prijs. Ik heb voor mezelf nu darmocare pro van Bonusan besteld. Voor Rakker heb ik nog van de groene os staan
Laatst gewijzigd door Dian op di 02 jun 2009, 08:49, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Marianna
#1271708
[quote="202Spots"]
Zelf geef ik meestal 'n eetlepel yoghurt door 't eten, of huttekaas met fruitmix en gemalen nootjesmix erdoor als ontbijt of tussendoor.

Hier nog meer: Natuurlijke probiotics o.a in Yoghurt,Kefir,karnemelk,huttekaas, zuurkool

Waar koop je kefir? Wat is dit...een soort yoghurt?
~~~~~~~~~
Door *loes*
#1271717
Je kan het kopen bij de natuur/reform winkel, of zelf maken met melk en kefir roosjes
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door