Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door madelief403
#2248462
Vraagje, mijn labpup van bijna 4 maanden heeft bijna elke dag rode onderste oogleden. Het gekke is dat het alleen binnenhuis is, buiten is het de gewone kleur;bleekroze. Binnen is het vaak goed rood en komt er ook viezigheid uit, ik moet het 2,3 x per dag wel schoonmaken met gekookt water. Heb het al aan DA laten zien en toen heeft hij er zalf voor gekregen. Moest het 4 dagen 2x per dag op zijn ooglid aanbrengen en het was ook weg. Maar na de 4 dagen kwam het gewoon weer terug.
Ik heb goed gekeken, maar er groeien geen oogharen naar binnen en hij zit er ook niet aan te wrijven met zn poot, dus lijkt me dat hij er niet zoveel last van heeft. Vindt het alleen vervelend voor hem dat er troep uit zijn ogen komt, hij vindt nl het schoonmaken niet echt geweldig. Zou ik weer naar de DA moeten gaan om het nogmaals te laten zien? Weer een zalfje zie ik niet echt zitten.
Door Limbabnees
#2248578
Mijn honden hebben daar ook last van.
De DA zegt dat het wat onstoken is, maar bij alle vier... ?
Mijn vraag was dan ook, waarvan?

Ik heb het idee dat die irritatie door (huis)stof komt.
2 Uurtjes wandelen in de frisse lucht en het is bijna weg.
Ik vind het wel vervelend, maar blijf niet steeds oogzalf aanschaffen.

Ook ben ik wel eens benieuwd in hoeverre het schadelijk is.

Ik moet maar in een tentje in Alaska gaan wonen :)
Gebruikersavatar
Door Kaela
#2248642
Oscar had dat ook toen we hem kregen. Heeft een paar maanden geduurd. Als het te erg werd deden we een paar dagen de zalf er in, maar als het te doen was lieten we het begaan. In de loop der maanden werd het steeds minder heftig.

Onze dierenarts zei dat het een weerstandsprobleem was. Oscar moest aan zoveel dingen wennen toen hij hier kwam, dat het best logisch was dat hij van de stress wat minder weerstand had.
Door Lizzy
#2248658
Het kan ook een allergie zijn voor iets binnen. Je zou ook homeopathische oogdruppels Similasan nr 2 kunnen proberen. Dat zijn oogdruppels voor mensen, verkopen ze bij de drogist, maar zijn ook prima voor de hond. Als deze niet helpen, kun je ook nog Oculoheel oogdruppels proberen. Similasan is altijd mijn nummer 1 keuze.
Door Lizzy
#2248661
Als je de ogen schoonmaakt, kan ik je ook aanbevelen voor ieder oog een ander watje te nemen en daar wat Daro Zoutoplossing Fysiologisch op te doen en voor en na het schoonmaken je handen te wassen. Dat om alsmaar her besmetting te voorkomen.
Door madelief403
#2248747
Bedankt voor de tips. :) handen wassen deed ik al en inderdaad voor elk oog een ander watje. Ga vandaag voor de oogdruppels kijken bij de drogist. De zalf van de dierenarts heb ik weg moeten gooien, mijnheer had er met zijn hoektand in gehangen en kwam het er ook aan de zijkant uit,haha! Hij vindt dat getrut aan zijn ogen maar niks, gaat onder tafel zitten als ik met watten in zijn buurt kom, :)Gek beest....
Door Ramses1
#2248838
Misschien wist je dit al maar ik wilde het toch even vermelden.

Honden ogen schoonmaken doe je met een gaasje en van de neus afvegend.
Honden hebben een 3e ooglid en daarom veeg je van de neus richting het oor. Precies contra als bij mensen.
Door tessa
#2248859
Het zou ook nog van het wisselen kunnen komen, daarvan gaan de oogleden wat meer hangen en zijn ze wat roder.
Dat het buiten minder is zou dan te maken hebben met de koudere temperatuur, dan worden de slijmvliezen wat bleker.
Door madelief403
#2248938
Dat van het wisselen zou heel goed kunnen, hij heeft nu 5 tanden gewisseld. had het kunnen weten, ben moeder van 3 zoons en toen ze gingen wisselen, hadden ze dan wel geen rode oogeleden maar wel een rooie kont ;D. Ik gebruik geen echt watje, maar van die rondjes die ik zelf gebruik om mijn oogmakeup te verwijderen, ik noem het alleen zo.

Maar dat je precies contra moet vegen, dat is een goeie! Dat wist ik nog niet, namens Milan bedankt,haha! Misschien heb ik het zelf wel zo in stand gehouden, :-[ Maar nu zal ik dat natuurlijk niet meer doen.
Laatst gewijzigd door madelief403 op ma 06 feb 2012, 13:12, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Limbabnees
#2248951
Ramses1 schreef: Misschien wist je dit al maar ik wilde het toch even vermelden.

Honden ogen schoonmaken doe je met een gaasje en van de neus afvegend.
Honden hebben een 3e ooglid en daarom veeg je van de neus richting het oor. Precies contra als bij mensen.
Idem bij katten.
Door *Evie*
#2249003
Hier had Saba het heel erg als pup als ze moe was. Nu zelden nog, alleen nogsteeds als ze heel moe is.
Door madelief403
#2253779
Ik heb inmiddels al een paar dagen bij Milan de oogdruppels in gebruik. Een hele toer om het gedruppeld te krijgen, maar het werkt, blij ;D Bedankt voor alle tips.
Door smulpaap
#2254039
*Evie* schreef: Hier had Saba het heel erg als pup als ze moe was. Nu zelden nog, alleen nogsteeds als ze heel moe is.
Die ervaring heb ik ook met twee van mijn dames
Door Sietie
#2254842
van wisselen of moeheid krijgen de pups hier ook rode wat hangende oogleden, als ze volgroeid zijn, is er niets meer aan de hand..! Binnen is dat inderdaad veel meer dan buiten.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door