Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door Mevroi Kruim
#2248022
Madam is helemaal niet in orde  :-\ ze heeft vrijdagochtend haar laatste maaltijd gegeten en sindsdien wil ze niks meer. Gisteren er een klein beetje in gepropt en dat kwam er per kerende post weer uit, dus naar de weekend-da. Die vond het nog niet verontrustend, geen koorts, redelijk levendig, niet uitgedroogd, dus een spuit Cerenia en een spuit Novacam er in, 2 spuiten mee voor vandaag (kan heer K) en dan moest ze weer gaan eten. Niet dus  :-\ ze wil er niet eens naar kijken. Als ik iets voor haar neus zet draait ze weg. Ze heeft wel een beetje gedronken vanochtend maar dat was het dan.
Ik ben er helemaal niet gerust op ... ze oogt echt ziek, helemaal in elkaar gedoken, haartjes op, grote ogen ... maar ze geeft geen pijn aan, ze laat zich optillen zonder protest, ze zegt ook nog priet, maar meer niet.
Zometeen weer naar de da voor nader onderzoek.
Door Mevroi Kruim
#2248349
Nee, ze heeft sinds vrijdag ook niet meer gepoept. Leververvetting zeker niet volgens de da, ze is ook niet slechter dan vrijdagmiddag, ze wil alleen echt niet eten.

Bij de da heeft ze ff laten zien dat ze nog lang niet doodziek is, thermometer in de kont -> da een mooie kras op de hand  ::) nog steeds geen koorts, slijmvliezen zien er netjes uit, niet uitgedroogd, wel inmiddels een paar keiharde keutels in de darm.
Foto's gemaakt, daarop zag je mooi die keutels plus een vreemd rond dingetje. Da was verbaasd dat de keutels zo goed te zien waren dus uitgelegd dat ze kwartel gegeten had, ze haalde diep adem voor de preek, die heb ik dus gelijk ff afgekapt  >:(
Het vreemde ronde dingetje kon volgens haar ook een dwarsliggende keutel zijn, maar volgens mij niet, het was echt perfect rond vanaf de ene kant en plat ovaal vanaf de andere kant. Ik verdenk madam dus van iets vreemd gegeten hebben.
Ze heeft nu een klisma plus een infuus met flink wat water gehad en nu gaan we afwachten of en zo ja wat er vannacht uitkomt. En morgenochtend weer foto's.

Graag dus een aantal duimen voor Starri, het zou echt heel mooi zijn als het er vanzelf uit komt.
Door Limpy
#2248357
Ik ga heeeeeeeeeeeeeel hard duimen voor je mooie meid!
Stom kind als ze idd een speeltje of iets anders raars gegeten heeft...
Door Limpy
#2248410
;D ;D ;D
Sorry Olga, zeg maar tegen starri dat tante flinn boos is...gaat ze vast wel poepen.....  :D
(en anders gaat tante Tanja ook nog erg teleurgesteld zijn, das veel erger dan boos zijn)
Gebruikersavatar
Door koekje
#2248599
Ik dacht dus ook gelijk aan iets geks gegeten, Sien heeft dat ook vaker gedaan.
Kan het zijn dat het ronde ding echt IN een drol is gaan zitten? En zat het echt al helemaal in de darm?
Sien heeft het speelgoed altijd uit kunnen kotsen (1x wel heel diep vanuit haar tenen), dus zal dan wel niet verder dan de 12-vingerige darm hebben gezeten. Ik bleef er bij Sien wel voer instoppen (muffin van Ot, maar nog liever stinkend blik) en tubes haarbalpasta.
Als je het ding over zoveel uur nog steeds niet hebt gevonden, zou ik zeggen doe nog maar een buikfoto.
Door Mevroi Kruim
#2248855
Vanochtend nog steeds geen gek rond dingetje, wel veel meer babbels van madam maar nog steeds niks eten, dus weer op naar de da (onder protest deze keer).
Gelukkig nu de oude da die weet van mijn vreemde voergewoontes en na 12 jaar ook niet meer begint over enge kwartelbotjes  :P de keuteltjes waren wel keihard maar da's niet gek na 3 dagen klem zitten in de darm. Er zat helemaal niks onverteerds in, ze zagen er keurig uit. Op de nieuwe foto zat de UFO nog steeds op dezelfde plek en deze da vond ook gelijk dat dat beslist geen bot of dier-restant kon wezen maar iets kunstmatigs, a la een knoop, of een worsteloodje, moest zijn. En aangezien het er best scherp uitziet en ook niet in een laxeermiddel zal oplossen gaat madammeke straks open  :-X
De UFO zit in de dikke darm klem, niet in een drol, en ze gaf nu ook duidelijk pijn aan bij voelen, maar op de foto was nog geen ontsteking te zien en ook haar temperatuur is OK. Dus dit is het goede moment om te opereren.
Gebruikersavatar
Door EllenL
#2248874
:duimen: draaien voor een geslaagde operatie!! En voor het feit dat mevr. Starri het niet meer in haar mooie hoofdje haalt om gekke dingen op te gaan eten...
:bigarmhug: :bigarmhug: :bigarmhug:
 Terug naar “Vragen en Problemen gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door