Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door YvetteenPepper
#2241962
Ik heb hier altijd discussie over barfen.
De meesten vinden dat gebarf maar onzin en die brokken vinden ze veel beter vooral als je speciale brokken voor het gebit
En ze vinden ook te duur en te luxieus en de botjes geven vinden maar niks
Door 202Spots
#2241964
YvetteenPepper schreef: Ik heb hier altijd discussie over barfen.
De meesten vinden dat gebarf maar onzin en die brokken vinden ze veel beter vooral als je speciale brokken voor het gebit
En ze vinden ook te duur en te luxieus en de botjes geven vinden maar niks
En wat vind jij?? ???
Door YvetteenPepper
#2242284
Ik geef aan dat we terug gaan naar de wolf
En als ze zeggen van dat botten slecht is dan geef ik aan dat gekookte/gebraden kippen slecht is voor de hond en dat structuur gaat veranderen

Maar ik pak het wel af van als Pepper botjes op straat ziet liggen of ik trek met mij mee
Door M@rina
#2246400
Yvette, je bent nog vrij nieuw in de wereld van Barf en vers... je bent waarschijnlijk nog wat onzeker en hebt nog niet een heel arsenaal aan argumenten om de brokkenfanaten van goed weerwoord te voorzien. Geeft niets, volg je hart en kijk naar je hond. Op brokken schrokte ze alles naar binnen, nu is ze rustig aan het eten en wat nog veel belangrijker is ze geniet van haar eten.
Veel mensen zijn helemaal net geinteresseerd in argumenten voor vers ze volgen liever het advies van DA of de reclames op tv. Geen discussie mee aan gaan, je kan ze dan waarschijnlijk toch niet overtuigen.

Je zult straks vanzelf zien dat je hond een mooiere vacht krijgt, minder vet, minder ruikt en glanst. En dat is alleen nog maar de buitenkant  ;)
Gebruikersavatar
Door Sarah5
#2246425
eelke schreef: Gaaf die foto!

Zou dat een soort kvv geweest zijn?
Die is gaaf he. Ik denk dat je daar allemaal verschillende slachtafval producten kon kopen. Denk ook dat men toen wat minder huiverig was over voeren van te harde botten ik denk dat ze toen het de honden zelf lieten uitvogelen en dingen die bleven liggen dan weggooiden. Mijn opa had vroeger DH's fokte en trainde ze. Mijn moeder weet zich te herinneren dat die honden ook altijd slachtafval kregen (vooral de herinnering aan pens is erg levendig ;) )
Door YvetteenPepper
#2246596
Sommige vinden dat barfen vreselijk duur dan brokken
Al kost me 20 euro of meer per week, het betaald wel op zich terug en dat is me meer waard
Je zult straks vanzelf zien dat je hond een mooiere vacht krijgt, minder vet, minder ruikt en glanst. En dat is alleen nog maar de buitenkant 



Precies
Laatst gewijzigd door YvetteenPepper op za 04 feb 2012, 13:50, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door Miesj
#2246751
ik snap wat je bedoeld, ben er zelf ook nieuw mee (maar wel helemaal overtuigd ! )
is soms best moeilijk als mensen je raar aan blijven kijken nadat je het hebt uitgelegd...
is maar goed dat het mijn hond is denk ik dan,  en niet die van hun...  ;)

wel raar dat de meeste mannen het om me heen wel "stoer" vinden dat 'ie vers eet... (en willen komen kijken)  :biggrin2: :biggrin2:
Door Benjy en Misty
#2246816
Benjy is pas vrij ernstig ziek geweest. Ik kreeg toen een beetje een geïrriteerde opmerking van iemand van "waarom geef je dan toch ook niet gewoon brokjes?!" Mijn wedervraag was toen "Oh is jouw brokkenhondje dan nooit eens ziek???" Ze begreep wat ik bedoelde en hield wijselijk haar mond.  ;)

Ik merk nog steeds dat er gewoon onbegrip is voor de keuze die ik heb gemaakt om BARF te geven maar  het wordt over het algemeen meer geaccepteerd dan voorheen. Mensen weten nu sneller wat je bedoelt met rauwe voeding.

Iemand die ook overtuigd van brokjes was is daar kort geleden op terug gekomen. Ze geeft haar hond nu KVV en wilt zelfs gaan barfen. De hond was echt doodziek geworden en springt nu weer vrolijk rond.
Door Martine-Tom
#2246821
Miesj schreef: ik snap wat je bedoeld, ben er zelf ook nieuw mee (maar wel helemaal overtuigd ! )
is soms best moeilijk als mensen je raar aan blijven kijken nadat je het hebt uitgelegd...
is maar goed dat het mijn hond is denk ik dan,  en niet die van hun...  ;)

wel raar dat de meeste mannen het om me heen wel "stoer" vinden dat 'ie vers eet... (en willen komen kijken)  :biggrin2: :biggrin2:
op den duur leg je het niet eens meer uit  ;)
Als ik in een "mijn hond een brok A wat eet de jouwe"discussie beland is mijn antwoord,  "nou gewoon daar waar ze voor gemaakt zijn, vlees" soms vragen ze dan nog welk blik ik bedoel en dan meld ik dat ik ECHT vlees bedoel...meestal is dat einde discussie :biggrin2:
Door Tamomi
#2246826
Die foto is inderdaad geweldig!
Sarah5 schreef: (vooral de herinnering aan pens is erg levendig ;) )
Haha... toen ik klein was (medio jaren 60) had mijn tante een Schotse collie die ook pens kreeg. Als ik nu nog weleens pens ruik, zit ik in gedachten meteen weer bij m'n tante in de keuken. ;D

Overigens heb ik de indruk dat kattenmensen zich minder hoeven te verdedigen over barfen dan hondenmensen... kan dat kloppen? Het lijkt alsof het voor katten "normaler" wordt gevonden om rauw te eten - veel katten vangen immers zelf ook van alles als ze buiten komen. Ik krijg in ieder geval nooit vreemde reacties - hooguit dat ze het een beetje 'luxe' vinden om vers te voeren. Maar nooit van: rauw is niet goed voor katten.
Gebruikersavatar
Door koekje
#2247172
Tamomi schreef: Overigens heb ik de indruk dat kattenmensen zich minder hoeven te verdedigen over barfen dan hondenmensen... kan dat kloppen? Het lijkt alsof het voor katten "normaler" wordt gevonden om rauw te eten - veel katten vangen immers zelf ook van alles als ze buiten komen. Ik krijg in ieder geval nooit vreemde reacties - hooguit dat ze het een beetje 'luxe' vinden om vers te voeren. Maar nooit van: rauw is niet goed voor katten.
Ik heb die ervaring niet. Ik denk juist dat het voor honden gebruikelijker wordt gevonden, die krijgen immers ook als kluifje een bot oid. En er zijn nog steeds meer honden die vers eten dan katten.
Ik krijg van omstanders geen negatieve reacties, hoogstens dat ze het vies vinden of apart. Als ik wat meer uitleg geef hoe en wat en vertel dat mijn katten niet buiten komen om zelf gifvrije muizen te vangen, vinden ze het best logisch dat ik dan muizen koop.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door