Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door me and my boys
#2246348
zeggen nu dat je 4/5 dagen voor enten moet ontwormen, omdat het dan beter werkt??
nu ontworm ik ze niet, ent volgens het titeren ...
maar las het op een ander forum...
ook dat ze pups tot de 6mnd iedere maand ontwormen..
is dit allemaal nieuw?
Door eelke
#2246357
vanaalst schreef: zeggen nu dat je 4/5 dagen voor enten moet ontwormen, omdat het dan beter werkt??
nu ontworm ik ze niet, ent volgens het titeren ...
maar las het op een ander forum...
ook dat ze pups tot de 6mnd iedere maand ontwormen..
is dit allemaal nieuw?
Nee, niet nieuw hoor...mijn (vorige  ;) ) dierenarts adviseerde dat ook. Elke maand, tot ene half jaar, en dan elke 3 maanden... (en met al die info die ik nu weet, vind ik het niet meer zo goed dat Joep zo'n slechte weerstand heeft, ook al issie nog maar 2...  :()
Dan van ontwormen voor het enten heb ik niet gehoord.
Gebruikersavatar
Door JolandaB
#2246409
vanaalst schreef: elke 3 mnd?!!!!
Op zich is dat niet zo raar. Mensen die hun hond brok voeren en niet laten testen, die honden hebben geheid wormen. Vanwege het niet testen op wormen kunnen ze naar mijn idee dan beter iedere 3mnd ontwormen met het oog op de volksgezondheid.
Beter nog voor onze gezondheid (niet die van de hond) zouden ze iedere 2 weken ontwormen :-\
Door Lizzy
#2246418
vanaalst schreef: zeggen nu dat je 4/5 dagen voor enten moet ontwormen, omdat het dan beter werkt??
nu ontworm ik ze niet, ent volgens het titeren ...
maar las het op een ander forum...
ook dat ze pups tot de 6mnd iedere maand ontwormen..
is dit allemaal nieuw?
Als een hond vol zit met wormen, heb je best kans dat het lijf daar druk mee is en dan niet in staat is om goed antistoffen aan te maken tegen de ziekte waar je voor ent. Ik zou me tenminste voor kunnen stellen dat dit de theorie erachter is.

Maar gut, is toch heel normaal, om je hond vol te smijten met gif? Erop en erin. En DA's verdienen daar aan. Dus die houden deze situatie graag in stand. Lekker brokken voeren, 4 keer per jaar ontwormen, volstorten met vlooiengif en maximaal enten. En de mensen maar klagen over de gezondheid van de hond..... ("en ik zorg er zo goed voor, ik doe alles, ik vaccineer, ontworm, geef de beste brokken")
Gebruikersavatar
Door *Lia*
#2246563
Van dat ontwormen voor het enten wist ik wel. Ik zei altijd braaf, Ja hoor, heb ik gedaan  ;)
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#2246600
Pups schijnen wel altijd wormen te hebben, dus dan is het wel nuttig en logisch. Erna een stuk minder...

Voor het enten vind ik onzin. Ontwormen hoeft alleen als er wormen zijn en dat heeft niets met het enten te maken. Als er wormen zijn, geraak je daar beter vanaf, entingen of niet.
Door Martine-Tom
#2246607
Als ik de reguliere denkwijze volg snap ik hem wel, geloof dat ik er ook wel in getrapt zou zijn een jaar of 3 geleden  ::)
Nu zou ik dan mss wel mestonderzoek laten doen vóór ik ent en ontwormen indien nodig, een week of wat voor de enting...iig niet standaard  ;)
Door Suzanne
#2246979
Oh, als ik mezelf naga.... toen wij Merlijn kregen deed ik ook braaf wat de DA zei; dat kwam overeen met wat de fokker adviseerde, dus tsja...

Nu weet ik beter (hoop ik ;-))))))))

Maar je hoeft niet dom te zijn om de adviezen van een DA te volgen. Ik voel en voelde mijzelf niet dom, maar wist gewoon niet beter. Eerste hond, goed luisteren naar wat fokker en DA zeggen.. die zullen het wel weten toch?

Suzanne
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door