Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Kemi
#2216695
Kemi is nu 13 maanden-en-een-beetje maar nog steeds niet loops. Ik hou er vanaf de 10e maand al rekening mee maar niks...noppes. Volgens mij komt het bij grote honden (Witte Herder) tussen de 10 en 14 maanden, dus nog geen reden tot bezorgdheid, maar toch zou ik liever zien dat het doorkomt.
Gister speelde ze leuk met een Borderreu en ik zag dat ze haar rug opzijboog en met haar kont hem een zetje gaf. Vond het een typische houding en ze deed het een paar keer. Niet de staart opzij, maar wel haar kont opzij en de reu uitdagen. Hij verblikte of verbloosde niet, dus ze zal nog wel niet ruiken. Is dat pas als ze echt loops zijn, of al eerder?
Zijn er teven hier die 'laat waren'? En heeft dat invloed op de hevigheid van de loopsheid? Is voor mij (en Kemi  :biggrin2:) de eerste keer, dus vandaar dat ik niet weet wat ik er van moet verwachten en wanneer.
Gebruikersavatar
Door Sanyo
#2216741
Sanne was ruim 18 maanden toen ze de eerste keer loops werd. Was op zich geen bijzondere loopsheid.
Mijn da zij destijds dat je tot 2 jaar nog als "normaal" kunt beschouwen.
Door Kemi
#2240699
Nou, het is zover hoor. 'Onze' eerste loopsheid  :biggrin2:
Ik zag maandag al wat bruinige aan-elkaar-geplakte-haartjes bij haar achterste. Donderdagochtend vonden we bloeddrupjes in huis.
Kon me er niets bij voorstellen, maar is prima tot zover. Ze ruimt veel zelf op en voor de rest loop ik met een doekje rond zodra ze gaat lopen.
Bij de zeeman had ik een reuze-onderbroek gekocht om te vermaken, maar wacht daar nog even mee. Weet niet hoe het verloop is, maar tot nu toe is het goed te doen zo.
Door Parelridder
#2240823
:biggrin2: Van harte!!

Ik heb ook zo zitten wachten op 'mijn' eerste loopsheid. Dacht - heel onnozel - toen het eidnelijk zo ver was, net toen we op vakantie waren "he he, hier hebben de reutjes tenminste door wat een leuk grioetje het is!" ;D Lagen er 2 dagen later op de witte plavuizen van ons vakantiehuisje ineens allemaal rode druppeltjes ::)
Het eerder al aangeschafte loopsheidbroekje waarvan ik vooraf dacht dat dit er bij hoorde, hebben ze nooit gedragen. Wat ik zelf heel fijn vind, is dat ze zichzelf goed schoon kunnen houden als ze gewoon 'bloot' lopen. De vloer maken ze ook achter zichzelf/elkaar schoon en verder trek ik zelf wel een keertje extra een dweil door de kamer ;)
Gebruikersavatar
Door Sammy1980
#2240917
Gefeliciteerd met je volwassen dame.
Hier 1 die in haar 2de week zit van haar eerste loopsheid en ook zij is erg schoon, heeft dus ook geen broekje aan!

Ik hoop dat Kemi iets minder laast heeft van haar hormoontjes dan Jillz, die slaapt bijna alleen maar en is wat hangerig.
Door Jolly
#2246092
Ik zit Charly hierzo al maanden loops te kijken, tja altijd reuen gehad en nu een teef, dus ben er heel gespitst op om het niet te missen, vooral omdat ze mee gaat te werk en dan in groepen met flink veel reuen loopt.
Charly is onze Labrador van 29 september 2010 en nu dus 16 maanden oud.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door