Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door YvetteenPepper
#2245054
Ik zag net weer het stukje over de lap pens
Is dit ook aan te bevelen voor een beginner of kan ik beter pens uit de diepvries en later als hij eenmaal gewend is aan dit menu te beginnen met een lap pens
Door YvetteenPepper
#2245102
Notoire vleeslapinslikkers moet je gewoon geen lappen pens geven maar het in stukjes snijden omdat er teveel gevaar tot verstikking bestaat).


Door deze zinnetje vroeg ik me even af of het geschikt is voor een beginnertje
Gebruikersavatar
Door me and my boys
#2245139
schrokt je hond, of kauwt ie heel netjes op alle stuk(jes) vlees?
wordt er keurig gekauwt dan kan je proberen een lap pens te geven...
wordt alles naar binnen geslurpt dan zou ik de pens in hapklare stukken knippen
Door Sonnee
#2245201
als er netjes gekauwd word, gewoon een lap geven,
als het idd een schrokkerd/slurpert is , dan zou ik even in stukjes snijden

hier krijgt ie gewoon een lap, maar dat kreeg hij in het nest al, dus hij is er mee opgegroeid
Door YvetteenPepper
#2245487
Hij begint al aardig te kauwen sinds dat ik hem aan het barfen ben
En ik heb net bij de islamtische slager pens gekocht, alleen hij is een grote brok en zeer schoon
Straks in stukken snijden en nog sardientjes bij de visboer meegenomen alleen ze hadden nog geen sprot en haring
Gebruikersavatar
Door me and my boys
#2245505
witte pens?
voortaan om vuile pens vragen..
ben benieuwd wat je hond ermee doet!
je kan voorlopig best enkel sardientjes geven, en later er wat ander vis bij kopen, zalmstaarten of kop voor later vinden ze heerlijk!
Door YvetteenPepper
#2245530
Oke doe ik dat
En ik ben ook benieuwd, gelukkig is heel erg gauw tevreden en vindt alles lekker behalve appels
Door YvetteenPepper
#2245534
Ik denk dat moslims zelf ook pens eten.
Ze eten ook hart heb ik van de week begrepen van ze
Gebruikersavatar
Door nova
#2245894
YvetteenPepper schreef: Ik denk dat moslims zelf ook pens eten.
Ze eten ook hart heb ik van de week begrepen van ze
ja, maar dan wordt ie eerst gebleekt, en dan heeft t geen  of weinig voedingswaarde meer voor de hond.

Dus volgende keer om groene pens vragen. ;)  Een grote lap pens  kun je ook met een spijker aan een plank vast timmeren, dan vreten ze het ook niet in 1x op  maar moeten kauwen
Gebruikersavatar
Door Monique77
#2245932
Hmmm, ik heb hele goede knagers, maar een lap pens gaat hier in 1 hoogstens 2 slurpen naar binnen  ::)
Door TMG1961
#2246025
Hier ook eentje die zelfs op het kleinste stukje bot netjes kauwt maar pens wordt geïnhaleerd. En vast timmeren aan plank helpt ook niet, dat is 1 goede ruk en los is pens en dan wordt ie alsnog naar binnen geslurpt in 1 stuk. Ik knip de pens dus gewoon in stukjes.
Door YvetteenPepper
#2246125
nova schreef: ja, maar dan wordt ie eerst gebleekt, en dan heeft t geen  of weinig voedingswaarde meer voor de hond.

Dus volgende keer om groene pens vragen. ;)  Een grote lap pens  kun je ook met een spijker aan een plank vast timmeren, dan vreten ze het ook niet in 1x op  maar moeten kauwen
Is groene pens hetzelfde als vuile pens
En ik heb nog nooit echte pens aan een hond gegeven namelijk
Door YvetteenPepper
#2246235
Welke handelingen moet ik allemaal verrichten voordat ik die pens aan Pepper kan geven
Ik word helaas niet echt heel veel wijzer van handleidingen
Gebruikersavatar
Door lauraV
#2246248
ik neem aan dat het een vuile pens (ongespoelde, alleen uitgeklopte) is en niet gewassen en gebleekt ?
pens gewoon in stukken snijden / knippen , dit is het makkelijkst als de pens nog een beetje bevroren is.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door