Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

#2244955
hoi, afgelopen zondag kreeg mijn jongste hond wat bultjes op de neus, in de loop van een paar uur werden dit open wondjes. Omdat er ook wat rond de ogen zaten, ben ik zondag begin van de avond nog naar de dierenarts gegaan. Zij had niet echt een idee wat het zou kunnen zijn, allergie, gestoken door insekten, schimmel, bacteriële infectie, het kon van alles zijn. Hij heeft niks vreemds gegeten, de andere honden hebben nergens last van, dus het lijkt niet iets besmettelijks. Hij heeft een prik antibiotica en prednison gehad, een kuur voor een week en hydrocortiderm om te smeren. Boedha leek er geen pijn aan te hebben, en het jeukte ook niet. Vanavond ben ik opnieuw geweest omdat niet beter is geworden, eerder erger. Ik heb elke dag een foto gemaakt, dus heb goed vergelijkingsmateriaal. Dierenarts heeft nog steeds geen idee, er is nu een afkrabsel genomen en dat wordt op kweek gezet. Ook heb ik andere antibiotica gekregen (eerst amoxoral, nu clavubactin), in afwachting van wat de kweek gaat brengen. Nog steeds lijkt Boedha er absoluut geen last van te hebben. Maar ik vind het vreselijk om naar te kijken :-\ Heeft iemand dit eerder gezien en heeft een idee wat dit zou kunnen zijn?
zondag:
Afbeelding
Afbeelding
maandag:
Afbeelding
Afbeelding
dinsdag:
Afbeelding
woensdag:
Afbeelding
vandaag:
Afbeelding
#2244997
Bij mij op de cursus zat iemand met grote poedels, en 1 van die poedels had in een keer ook zoiets. Wat ik ervan begreep was het nogal zoeken wat voor ab kuur hielp en wisten ze nou ook niet waar dat nou door kwam. Ik zal eens kijken of ik haar nr nog ergens heb.
#2245017
tt-tjes schreef: Oh. Het ziet er wel uit als een allergische reactie, als hij jonger was geweest had je misschien nog aan puppie strangles kunnen denken, maar daar is hij te oud voor denk ik.
Kan ook nog bij honden van 1,5 oud voorkomen, hopelijk is het inderdaad een allergische reactie.
#2245055
Is er bij het ontstaan van Demodex niet eerst sprake van kale schilferige plekken? Bij Boedha is het echt binnen een paar uur van kleine bultjes naar open plekken gegaan. Je zag de gaten er in springen als het ware.

Weerstand verhogend 'iets' wil ik hem inderdaad gaan geven, maar wat zal ik dan geven? Ik ben maandag al wel gestart met probiotica.

Krentenbaard, zit dat niet onder de kin? En ontstaat volgens mij ook wat geleidelijker?
Pffff, moeilijk hoor....
#2245057
Ai, dat ziet er akelig uit zeg  :'( Ik heb verder weinig idee. Ik zou ook in eerste denken aan een allergische reactie, dat hebben we hier ook ooit gezien, ging ook vrij snel, van boebbeltje naar opengesprongen boebeltje, maar was ook met wat hydrocortiderm smeren met een dag weer weg. De aanmaak van bultjes dan, de gaatjes duurden wat langer.
Maar bij een allergie zou je denken dat de pred dan wel wat had moeten helpen en niet dat het nog beroerder werd. :-\
#2245062
dit ziet eruit als allergie (heb het twee keer eerder gezien bij de honden)
de eerste keer kreeg ik inderdaad ook die twee dingen erbij, hielp weinig voor de wonden zelf omdat madam de neus verder open krabte op momenten dat wij even niet keken. dus kreeg ze een kap om tegen het krabben binnen een week was het over.

toen luna de bultjes kreeg(over dr hele lijfje ipv alleen de neus) meteen de zalf gesmeerd en buiten gelopen, binnen 2 uur was ze er weer vanaf.

bij beide honden zijn we er nooit achter gekomen waar het van kwam, maar het is ook nooit weer terug gekomen sindsdien.
#2245065
Ja, herken ik!
Kira heeft dit ooit opgelopen door te zwemmen in water waar bepaalde alg/bacterie in voorkwam.
Zelfde soort bulten die open sprongen en gingen bloeden. Werd ook in no-time zo erg.
Ik heb er groene leem op gesmeerd maar er moest ook een AB kuur aan te pas komen.
Heeft even geduurd maar is volledig weggetrokken en nu zie je er niets meer van.

Sterkte met je hondje!  :-*
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door