Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door miruske
#2244537
Afbeelding
dit lijkt me van een rund??? het is in ieder geval erg groot en hard. Zou ik jamie er wel het vlees af mogen laten kluiven?
Afbeelding
Zelfde verhaal dit lijkt wel van een groot dier
Afbeelding
En dit zijn volgens mij delen van een wervelkolom

Ik weet in ieder geval zeker dat het NIET van een varken is.
Ik heb haar een klein stevig bot gegeven met veel vlees eraan en dat ging ze heerlijk afkluiven

wat denken jullie?
#2244543
Die bovenste ziet eruit als een knie, die zou ik dus niet geven! Net als die middelste, lijkt inderdaad wel van hetzelfde stuk dier afgekomen te zijn. Ik vind ze allebei ook wel te kaal om eraan te laten kluiven

Onderste foto kan ik niet goed zien.
Door *Natasja*
#2244566
Als de stukjes op de onderste foto bot bevatten, zou ik ze linea recta in de kliko gooien, veel te gevaarlijk om zo te geven. Die grote stukken zou ik zelf ook niet geven, omdat het tandenslopers zijn.
Door petralita
#2244688
Limpy schreef: Ze zegt toch ook dat het NIET van een varken is....
ik las het meer alsof het de bedoeling was dat het wel van een varken zou zijn, maar dat het wat anders is.
Laatst gewijzigd door petralita op do 02 feb 2012, 21:49, 1 keer totaal gewijzigd.
Door miruske
#2244782
Nee ik bedoel inderdaad dat ik zeker weet dat het NIET van een varken is. Maar ik vond de grote botten als veeeeeel te groot om helemaal te geven. Jamie houd alleen wel van kluiven en er zit best veel vlees aan. Vooral aan de tweede foto. Niet goed te zien op de foto's maar ik geef haar bijvoorbeeld ook wel eens de mergpijpjes  uit de soep, die kluift ze dan helemaal af tot er alleen zo'n kaal pijpje over is ( ik heb inmiddels gelezen dat je uit moet kijken met de maat zodat ie niet om de kaak klem komt te zitten) Maar ik het leek op een gegeven moment wel of ze een bouwpakket van een of ander beest had al die pijpjes achter elkaar hahahah.

Maar goed de laaste foto's zit dus inderdaad ook bot met wat vlees in. Ook weer van die wervel stukken met stukken rib eraan. Een enkele rib is erg gevaarlijk las ik dus die gaan sowieso de kliko in. Ik heb echt paar hele zakken vol, maar ik had dus zelf al het idee om het meeste gewoon weg te gooien en waar ze wat vlees af kan kluiven te laten kluiven.
Door 202Spots
#2244816
Wanneer er veel vlees aan zit dan zou ik dat er af laten kluiven,en dan de bot weg halen, vooral de mergpijp bot.
Wanneer de knie knokkel door midden was gezaagd dan zou 't ze daar ook de merg er uit laten halen en dan ook weg gooien
hoewel ik liever heb dat ze van 'n knie kluiven /tanden poetsen, dan van de mergpijp bot.
Gebruikersavatar
Door pike
#2244825
miruske schreef: dit lijkt me van een rund??? het is in ieder geval erg groot en hard. Zou ik jamie er wel het vlees af mogen laten kluiven?
Dat de botten niet geschikt zijn is inmiddels wel verteld, maar, noem je die kleine frutseltjes vlees ????????? Dit zijn voor mij kale botten.
miruske schreef: ik geef haar bijvoorbeeld ook wel eens de mergpijpjes  uit de soep, die kluift ze dan helemaal af tot er alleen zo'n kaal pijpje over is ( ik heb inmiddels gelezen dat je uit moet kijken met de maat zodat ie niet om de kaak klem komt te zitten)
Mergpijpen uit de soep zijn ook geen geschikte botten. Ze worden knetterhard door het koken.
Door miruske
#2244920
pike schreef: Dat de botten niet geschikt zijn is inmiddels wel verteld, maar, noem je die kleine frutseltjes vlees ????????? Dit zijn voor mij kale botten.

Mergpijpen uit de soep zijn ook geen geschikte botten. Ze worden knetterhard door het koken.
Ik begrijp dat de bovenste foto echt geen vlees is. Die was ik ook al direct van plan om weg te gooien, maar die tweede foto daar zit echt om heel het bot nog een behoorlijk laagje vlees en inderdaad ben ik er nu ook achter dat het mergpijpje uit de soep niet supergoed is, maar dat is echt typisch zo'n geval van over van oma op moeder op mij. Die deden dat ook altijd en dus ben ik het ook gaan doen. Nu ik me echt in het eten voor de hond verdiep begrijp ik dat het niet optimaal is voor de hond. Net zoals dat ik de afgelopen twee jaar royal canin gevoerd heb niet wetende dat de beloftes van brokken ook niet helemaal juist zijn ( om het maar even voorzichtig te zeggen.) Jamie probeerd de botten overigens ook niet op te eten. Heeft ze natuurlijk ook nooit geleerd. Ze kluift er enkel aan.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door