Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door toscak
#2244079
Bobje heeft vannacht een epilepsie aanval gehad... :'( . Waarschijnlijk zijn eerste, maar dat weet je natuurlijk nooit zeker.

Ik lag nog te slapen en hoorde hem door de gang gieren, ben er echt uitgevlogen en kon eigenlijk maar twee dingen bedenken. Of er staat iemand in ons huis of 1 van de katten heeft weer eens een gevangen muis opgeofferd aan Bob.

Hij was compleet aan het shaken, heel warm en lag met vier poten als een Bambi op de grond. Mijn vriend had onze bankkleed gepakt en daar is Bobje op gaan liggen. Zijn hele achterhand was verlamd, hij wilde alleen maar tegen mij aan staan. Ik heb vriendlief weggestuurd, want Bob werd heel onrustig, hij keek alleen maar naar mijn vriend. Toen mijn vriend weg was werd Bob rustiger en ging hij op een gegeven moment zelfs op 1 bil liggen. Ik riep mijn vriend en toen ging het compleet mis, Bob raakte zo erg in shock dat we ons super snel hebben aangekleed en naar de DA zijn geraced. Ik kon niet meer geloven dat het nog epilepsie was, maar eerder een vergiftiging. Ik dacht dat Bobje dood ging 

In de auto werd hij rustiger en eenmaal aangekomen rende hij weer zoals vanouds als een dwaas richting de DA. Binnen was hij al de kamer ingerend en zat meneer netjes te wachten op een koekje op de weegschaal  ;D  . De slimmerik  :smitten:

Pfff nu ben ik in shock... eerst maar even laten bezinken en dan begin ik straks met mijn google zoektocht naar dit fenomeen 

Bobje is de meest geweldig hond op aarde, ik heb het zo met hem te doen  :'(
Door charmed
#2244139
Zulke dingen zijn naar om te zien. Wat je nu wel kan doen is een dagboekje maken, deze aanval helemaal beschrijven wat er precies allemaal gebeurde en hoe lang deze duurde (voor zover je weet). Mocht het ooit weer gebeuren, weer noteren en wellicht laten onderzoeken wat er aan de hand is.

Sterkte met Bobje, hoop dat dit voor hem de enige keer was.
Door 202Spots
#2244464
Ik hoop dat 't eenmalig is..maar misschien is het is idd verstandig om bij te houden wanneer hij 'n seizure heeft gehad
Datum, de tijd, de plaats , de lengte van de seizure en hoelang het duurde voordat ie weer normaal was.
Hang in there!
Door De Geijsjes
#2244690
Dat is schrikken! En het lijkt echt een eeuwigheid te duren he  :-\ Zo te lezen was dit al gelijk
een hele heftige!

Mijn vorige hond Jack had het ook zo af en toe. Ik liet hem sindsdien alleen nog maar
pootje baden en niet ver weg zwemmen bang dat hij ergens ver in het water ook een
aanval zou kunnen krijgen  ;)
Door toscak
#2244693
charmed schreef: Zulke dingen zijn naar om te zien. Wat je nu wel kan doen is een dagboekje maken, deze aanval helemaal beschrijven wat er precies allemaal gebeurde en hoe lang deze duurde (voor zover je weet). Mocht het ooit weer gebeuren, weer noteren en wellicht laten onderzoeken wat er aan de hand is.

Sterkte met Bobje, hoop dat dit voor hem de enige keer was.
Dat zei de DA ook inderdaad. Heb vanochtend meteen een leeg boekje gepakt om er een dagboek van te maken. Er staat nu in:
Leeftijd Bob
Datum
Tijdstip
Lengte van de aanval
En beschrijving van wat hij liet zien
Opvallende zaken

De opvallende zaken vanochtend waren bijv dat hij extreem bang leek, kwispelde  :-\ en eerder had overgegeven.
Gebruikersavatar
Door Poedelpret
#2244699
Sterkte! Iemand van een ander forum had het ook met haar lab een paar weken geleden.
Zomaar ineens en waarschijnlijk zat er een bullenpees dwars want na de aanval had ie ook gekost en daarna geen last meer gehad. (Zo heb ik het begrepen wat de dierenarts zijn vermoeden was.)
Door toscak
#2244737
En toch is er iets waar ik nog mee zit. Toen Bob 14 weken was had hij een aantal keer overgegeven. Hij is toen in zijn mandje gaan liggen, ik ben bij hem gaan kijken en hij werd niet meer wakker. We zijn toen ook met spoed naar de DA gereden en pas daar binnen kwam hij weer bij. Daar zeiden ze dat hij waarschijnlijk nog niet genoeg reserves had en daarom out is gegaan. Verder ook nooit meer last gehad.

Vanochtend toen we thuis kwamen zag ik dat hij een aantal keer had overgegeven. En daarna dus epilepsie... Nu lees ik ook op internet dat een lage bloedsuiker een vorm van secundaire epilepsie kan triggeren. Ik weet niet wat ik hier mee wil en of dit te onderzoeken is? Dat er iets mis is met zijn bloedsuiker. Want daar kan ik concreet nog iets aan doen. Dingen gebeuren, maar het voelt niet goed dit feit te negeren en te  'wachten' op een volgende aanval.
Door Martine-Tom
#2244743
Ahh gos...

Tipje, als er een volgende keer komt en je bent helder genoeg om nuchter na te denken (geen idee of ik dat zou kunnen hoor) kijk dan of je er een filmpje van kan maken, voor de da erg handig  ;)
Door charmed
#2244748
toscak schreef: En toch is er iets waar ik nog mee zit. Toen Bob 14 weken was had hij een aantal keer overgegeven. Hij is toen in zijn mandje gaan liggen, ik ben bij hem gaan kijken en hij werd niet meer wakker. We zijn toen ook met spoed naar de DA gereden en pas daar binnen kwam hij weer bij. Daar zeiden ze dat hij waarschijnlijk nog niet genoeg reserves had en daarom out is gegaan. Verder ook nooit meer last gehad.

Vanochtend toen we thuis kwamen zag ik dat hij een aantal keer had overgegeven. En daarna dus epilepsie... Nu lees ik ook op internet dat een lage bloedsuiker een vorm van secundaire epilepsie kan triggeren. Ik weet niet wat ik hier mee wil en of dit te onderzoeken is? Dat er iets mis is met zijn bloedsuiker. Want daar kan ik concreet nog iets aan doen. Dingen gebeuren, maar het voelt niet goed dit feit te negeren en te  'wachten' op een volgende aanval.
Als jij het gevoel  hebt dat je nu moet onderzoeken, moet je dit doen. De meeste mensen wachten vaak tot de hond meerdere aanvallen hebben gehad, maar als jij nu dat gevoel hebt moet je dat doen.  Het beste in gevallen met honden met epileptische aanvallen is dan voor een neuroloog te kiezen. Deze zit in de wagenrenk (Dr. Paul Mandigers) in Wageningen.

Ik heb ook ooit gehad dat ik mijn Savannah niet wakker kon krijgen. Ze lag er toen heel vreemd bij, maar ze werd absoluut niet wakker van iets. Na 5 minuten kwam ze weer bij. Dit was zeker een epileptische aanval, waarbij ze totaal "weg" was. Dit heeft ze op latere leeftijd nog een keer gehad. Toen was ze ook weer 5 minuten volledig weg. Als jij denkt dat dit er bij hoort, gewoon noemen.
Door betsoflets
#2244765
Hoi,

Dat is vast schrikken! Volgens mij kunnen het veel redenen zijn, maar ik zou zo ie zo ook zijn bloed laten testen. Mijn kat kreeg namelijk ineens epileptische aanvallen en toen bleken de waardes van zijn nieren verdertigvoudigd te zijn (heel extreem dus).  Het kan dus bijvoorbeeld zijn dat daar verandering in zit, maar nogmaals het is maar een ideetje en er kunnen dus nog heel veel andere dingen de reden zijn. In ieder geval een bloedtest kan geen kwaad denk ik.
Goed dat je een logje bijhoudt.

Sterkte!
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door