Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door ChantalKrijn
#2241294
Tyke is net bij de DA geweest voor zijn laatste enting. Gelijk natuurlijk kleine check-up gedaan.
De Da voelde bij zijn knietje rechts achter een soort knikje, ze zei dat hij hierdoor misschien sneller patella zou kunnen ontwikkelen.

Is er iets wat ik met hem kan doen qua beweging of supplementen om ervoor te zorgen dat die kans zo klein mogelijk wordt..?  :-\
Laatst gewijzigd door ChantalKrijn op vr 03 feb 2012, 23:06, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Nathascha
#2241414
Heb het nu met een kat Buffy, en is niet leuk. Ik geef haar nu meer vis. Wat je er aan knt doen om te voorkomen weet ik eerlijk gezegt niet.
heb je het al gemeld aan je fokker? Zou gelijk met haar overleggen dat dit geconstateerd is. Is niet leuk, maar ikzelf zo het ook willen weten als fokker.
Door ChantalKrijn
#2241428
Ga haar vanavond bellen, maar ik denk als ik iets aan hem kan geven weet ik dat alvast ;)

Ga morgen ook zelf nog even aan de DA vragen hoe of wat want natuurlijk gebeuren dat soort dingen altijd als Krijn alleen gaat en ik moet werken  ::)
Door Nathascha
#2241514
ja wel even heel goed navragen. Want DA doen wel vaker uitspraken. Ze hebben helemaal geen rontgenogen, dus ze kunnen niet zomaar iets zeggen. Wil je zeker weten of er iets met de knietjes is, maak dan een rontgen om het uit te sluiten ( of vast te stellen)
Idd maar even je DA bellen  ;)
Door ChantalKrijn
#2241777
Met de fokster gebeld en morgen belt zij naar het telefonisch spreekuur van Dr. Strikkers uit Sleeuwijk. Sleeuwijk heeft veel kennis van bullen en Dr. Strikkers schijnt dus erg goed te zijn. Daarna even verder kijken wat we doen.
Hij is anderhalve week geleden ook uit zijn puppyren geklommen (60 cm hoog) en viel dus aan de andere kant naar beneden  >:( Misschien heeft hij een blessure opgelopen..?
Door Nathascha
#2241791
kijk dat is goed!
Fijn dat je fokker ook even met je meedenkt. Prettig is dat he? Ze weten gewoon net ff meer over dit soort dingen. Ik hoop voor je dat het allemaal gewoon meevalt. En dat het onschuldig is.
idd dr.Strikkers is een bullenman. :)
Door ChantalKrijn
#2241804
Ja ze is echt super, ze was ook erg ongerust wat er aan de hand kon zijn enzo. Ze stelde ook om te delen in de kosten. Beide ouders zijn zowieso op alles getest en meer, maarja je weet het nooit natuurlijk.

Dus ik duim even vannacht  :)
Door smulpaap
#2242480
ChantalKrijn schreef: Met de fokster gebeld en morgen belt zij naar het telefonisch spreekuur van Dr. Strikkers uit Sleeuwijk. Sleeuwijk heeft veel kennis van bullen en Dr. Strikkers schijnt dus erg goed te zijn. Daarna even verder kijken wat we doen.
Hij is anderhalve week geleden ook uit zijn puppyren geklommen (60 cm hoog) en viel dus aan de andere kant naar beneden  >:( Misschien heeft hij een blessure opgelopen..?


Bij Walter Strikkers ben je t.av deze (mogelijke ) problemen idd op het juiste adres wanneer het om een Bulldog gaat . Amber van mij is ook door Walter geopereert aan haar knie , en met goed resultaat . Maar ook wanneer het om onderzoek gaat ben je daar prima op je plek , zijn collega Marco Cleton is ook een erg goede arts .
Door ChantalKrijn
#2244077
Nou gisteren naar Sleeuwijk geweest. Onze DA had dus een verkeerde diagnose gesteld, er is niets aan de hand met zijn knietjes! Dr. Strikkers zei zelfs dat hij wou dat alle bullen zulke knieën hadden!  8) Dus we gaan niet meer naar die DA, dat begrijp je wel..
Voortaan voor de check-up naar Sleeuwijk, is wel even wat verder rijden (50 min) maar daar hebben ze dus duielijk meer kennis.
Weet iemand hoe ze daar zijn met enten?

Oja, was nog wel iets grappigs! We wilden hem gelijk even wegen, dus Krijn zegt zit, wacht op de weegschaal en meneer kent deze commando's al van de puppycursus. Er kwam een arts langs die keek zijn ogen uit  :biggrin2: Dan ben je best wel eventjes trots  :P
Door Nathascha
#2244259
Kijk dat bedoel ik. Sommige DA moeten hun mond houden. Bij mijn Likozi werd gezegt dat ze ED zou hebben. Ze was toen 4 of 5 maand. Ik schrok me een hoedje. Want ik had ze gekocht met evt. fok vooruit zicht. Ze bleek achteraf gewoon groeipijn te hebben. ( 5 dagen brok, 2 dagen kvv) En de ED foto's waren juist heel erg goed. En ze is FCI ED vrij.

Goed dat je het verder gelijk hebt uitgezocht. Waar woon je ook al weer? En welke praktijk ging je eerst dan? Misschien is er wel een goede praktijk voor de standaard dingen bij je in de buurt.
Door ChantalKrijn
#2244268
Ja ik kon die DA wel schieten, we zaten toch ff in de rats want er komt natuurlijk alleen nog maar meer gewicht op die knietjes te staan. Fokster was ook erg blij trouwens om het te horen, want Dr. Strikkers had nogal wat complimentjes over hem gemaakt, niet alleen z'n knietjes maar ook zijn bouw en karaktertje enzo  :biggrin2:

Ik woon in Spijkenisse, en ging naar Dierenkliniek Maaswijk.  Ga ook inderdaad nog op zoek naar een andere kliniek, als ik die dus niet kan vinden vind ik het ook niet erg om even ervoor te rijden  :)
Door Nathascha
#2244271
In die buurt ken ik eigelijk niets. Zou wel fijn zijn als je met spoed iets hebt, je toch een DA in de buurt heb die ook goed is. Misschien weet iemand hier op BP iets voor je?
Door ChantalKrijn
#2244315
Ja precies, dus ik wil graag wel wat achter de hand hebben. Maar dan wel een kliniek die goeie diagnoses stelt  >:(

Dus... iemand..?  :biggrin2:
Door smulpaap
#2244514
ChantalKrijn schreef: Nou gisteren naar Sleeuwijk geweest. Onze DA had dus een verkeerde diagnose gesteld, er is niets aan de hand met zijn knietjes! Dr. Strikkers zei zelfs dat hij wou dat alle bullen zulke knieën hadden!  8) Dus we gaan niet meer naar die DA, dat begrijp je wel..
Voortaan voor de check-up naar Sleeuwijk, is wel even wat verder rijden (50 min) maar daar hebben ze dus duielijk meer kennis.
Weet iemand hoe ze daar zijn met enten?

Oja, was nog wel iets grappigs! We wilden hem gelijk even wegen, dus Krijn zegt zit, wacht op de weegschaal en meneer kent deze commando's al van de puppycursus. Er kwam een arts langs die keek zijn ogen uit  :biggrin2: Dan ben je best wel eventjes trots  :P


Ik heb Walter leren kennen als een arts die open staat voor zaken , welke dat ook moge zijn . Het is een arts die ook regelmatig op studiereis gaat , ook naar het buitenland . Walter staat o.a open voor alternatieve geneeswijzen , en stuurt z.n mensen door . Samenwerking/ communicatie  met andere artsen is goed , walter zijn uitganspunt is altijd ..... als de hond er maar beter van wordt .  Walter is erg goed t.av het stellen van diagnoses , het uitvoeren van (soms complexe ) operaties , en wat minder goed (op de hoogte ) over o.a titeren , rauwe voeding enz . Kvv kent hij bv wel en staat hier absoluut niet afwijzend tegenover . Maar dat gold in 2008 , hoe hij er inmiddels tegenover staat weet ik niet . Ik loop de deur gelukkig niet plat daar . Amber is er geopereert en Noa is er in 2008 helemaal onderzocht toen we haar hier opnamen als herplaatser . Dus ja , een d.a kan niet alles weten en heeft zo zijn eigen deskundigheid/ interessegebied  denk ik maar zo , wijzelf gaan naar Sleeuwijk als het echt om Bullen dingen gaat zoals een ingreep etc . In 2008 was er ook een holistisch of homeopatisch d.a verbonden aan de kliniek , ik weet niet of dat nog zo is . Maar in elk geval fijn dat Tyke zijn knietje in orde is  ;) En verder t.av ev enten of titeren zou ik desnoods op zoek gaan naar een pro-rauw of holistisch d.a in jouw regio . Bullen en enten .... daar moet je goed over nadenken en ze zeker niet over-enten , zou doodzonde zijn van je kleintje als er (toch ) iets misgaat , en een goede d.a met veel kennis op dit gebied zal dat denk ik zeker beamen
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door