Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door nigra
#2238158
Even het verhaal in het kort...
Mijn reu kreeg van bij zijn fokker TechiCal brok...hij was geen geweldig goede eter ttz met lange tanden en dus deed ik er al eens extraatje bij zoals tonijn ed ook vers vlees wat hij dol graag lust...
Op anderhalf jaar deed hij een paar  blaasinfecties...hij had toen net brok met 27% eiwit + vers gekregen en zijn nierwaarde bleek te hoog ttz ureum 77 ( 10 - 52), daarnaast ook verhoogde galzuren 13 en dit moet onder de twaalf zijn...
Na drie maand werd een controle gedaan en was alles in orde maar ik schakelde over naar een brok met lager eiwit nl 17%...
onlangs kreeg ik van zijn fokker de vraag om iets nieuws te proberen nl naturis, gedeeltelijk brok en KVV...we zijn nu 2 maand verder en ik ben zeer tevreden, honden doen het  er goed op, vacht is goed, ontlasting is goed, ze eten het dolgraag...geen blaasontstekingen meer...
Vandaag bloed laten nemen en afhankelijk daarvan hoop ik definitief te kunnen overschakelen...maar nu vroeg ik me af wat ik kan verwachten? Wat zie je in het bloed van een hond die grotendeels op KVV staat ?
#2238224
[quote="nigra"]
Even het verhaal in het kort...
Mijn reu kreeg van bij zijn fokker TechiCal brok...hij was geen geweldig goede eter ttz met lange tanden en dus deed ik er al eens extraatje bij zoals tonijn ed ook vers vlees wat hij dol graag lust...
Op anderhalf jaar deed hij een paar  blaasinfecties...hij had toen net brok met 27% eiwit + vers gekregen en zijn nierwaarde bleek te hoog ttz ureum 77 ( 10 - 52), daarnaast ook verhoogde galzuren 13 en dit moet onder de twaalf zijn...
Na drie maand werd een controle gedaan en was alles in orde maar ik schakelde over naar een brok met lager eiwit nl 17%...
onlangs kreeg ik van zijn fokker de vraag om iets nieuws te proberen nl naturis, gedeeltelijk brok en KVV...we zijn nu 2 maand verder en ik ben zeer tevreden, honden doen het  er goed op, vacht is goed, ontlasting is goed, ze eten het dolgraag...geen blaasontstekingen meer...
Vandaag bloed laten nemen en afhankelijk daarvan hoop ik definitief te kunnen overschakelen...maar nu vroeg ik me af wat ik kan verwachten? Wat zie je in het bloed van een hond die grotendeels op KVV staat ?[/quote]

Niks bijzonders wat je direct aan vers voer zou kunnen relateren wanneer je het nog maar zo kort en ook niet volledig geeft.
#2239304
[quote="nigra"]
ik dacht dat ik hier ergens had gelezen dat een hond op KVV standaard een hoger ureum had? of ben ik nu zo fout?
[/quote]

ureum waarden staan meer onder invloed van voeding, dus dat klopt wel. CREA daarin tegen niet. Ze worden altijd samen gemeten, dus als je versvoert dan zal de DA dat wel juist interpreteren.
#2239805
[quote="nigra"]
ik dacht dat ik hier ergens had gelezen dat een hond op KVV standaard een hoger ureum had? of ben ik nu zo fout?
[/quote]

Dat hoeft niet standaard te zijn en geldt voor honden die langer en meer vers eten dan dat die van jou doet. Vandaar dat ik in jouw geval geen opmerkelijke verschillen verwacht die een direct verband hebben met je voederwijze.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door