Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door Kimb1991
#2243253
Hallo,

Ik had even een vraagje, het is misschien een beetje off topic, maar ik hoop snel antwoord te hebben.
Ik heb sinds vandaag mijn eigen gemalen vlees aan de katten gegeven.

1 van de katten heeft alleen opeens al twee keer dat hij een beetje spuug uit zijn mond laat lopen.
Net alsof het een beetje omhoog komt en er dan per ongeluk wat uit valt.
Verder spuugt hij het er niet uit, maar heeft hij dan last van maagzuur ofzo?

Ik vind het wel toevallig dat hij dit precies heeft nadat ik ben begonnen met dat voeren.
Kan er iets verkeert zitten in mijn verhoudingen? Ik heb iets meer rundvlees toegevoegd i.p.v. bot.
Dit omdat mijn katten een beetje last hadden van harde ontlasting.

De kat had hiervoor ook al een klein bordje gekregen van mijn gemalen spul en toen was er niks aan de hand.

Ik heb het als volgt verdeeld:

0,8 kilo kipkarkas
0,5 kilo eendkarkas
200 gram lamshart
240 gram kippenlever
160 gram kippenmaagjes
1,1 kilo rundvleeslappen

Alvast bedankt!

Gr. Kimberley
Door Limpy
#2243308
0,8 en 0,5 is bij mij 1,3 kg karkas en dus meer dan de 1,1 kg spiervlees die je erin doet....

Geen idee waarom hij het opgeeft, kan evt toeval zijn....eetdie het ook weer op of laatdie het liggen?
Door Kimb1991
#2243410
Het laat het daarna wel gewoon liggen,
mijn andere kat daar en tegen probeert het op te eten  :P

Ik heb hem nu een tweede portie gegeven, dus ik hou even in de gaten of hij het nu weer heeft.

Ik bedacht me namelijk dat ik vanmorgen ook een beetje spuug (slijm) had gevonden,
toen had ik nog niet van dit voer gegeven dus het zou ook een andere oorzaak kunnen hebben.

Dus maar even goed in de gaten houden!

Ik ga sowieso binnenkort maar even naar de dierenarts omdat ik ook vermoed dat hij astma heeft.
Hierdoor kunnen ze ook een beetje slijm ophoesten.

In ieder geval bedankt voor je reactie.
Stelt me al een beetje gerust dat je geen reden ziet, naar aanleiding van mijn verhoudingen, waarom hij het een beetje uitspuugt.
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#2252194
Dit hoort eigenlijk helemaal niet in dit topic thuis, dus je zou misschien beter een eigen topic over je menu openen.
Ik vind namelijk dat enkel rundsvlees niet aan te raden is.  Je komt net aan 4 diersoorten, maar van lam heb je alleen hart en van eend maar een klein beetje karkas.
Natuurlijk kan je er de volgende keer wat anders in draaien, en dan is dat geen ramp, maar steeds enkel rund als spier gebruiken, zou ik niet doen.  Probeer ook witte vleessoorten (gevogelte, konijn) toe te voegen, zeker voor katten.

En lees je zeker goed in ivm barfen en zelf samenstellen zodat je goed weet wat moet en wat niet.  Ik zie trouwens geen nier in je menu, om maar iets te zeggen.
Maar nogmaals, dit hoort eigenlijk niet in dit topic thuis.
Dus ik zou in jouw geval even de beginnersdocumentatie in de bib goed doorlezen, dan de info voor katten in dit board en dan je eigen menuutjes eens in een eigen topic plaatsen zodat mensen aanwijzingen kunnen geven. ;)

En voor de goedkopere zaken even de Vraag en Aanbod in het oog houden.  Je moet je vlees echt veel goedkoper kunnen vinden, en dan kan je ook meer afwisseling vinden.  ;)
Laatst gewijzigd door pearlsofpassion op do 09 feb 2012, 17:33, 1 keer totaal gewijzigd.
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door