Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door Charlotte
#22232
Mijn honden barfen nu al bijna een jaar maar mijn katten geef ik nog steeds blikvoer en supermarkt brokken :-[

Schijnbaar hebben die twee monsters van mij daar genoeg van want vandaag hebben ze een kippen vleugel gejat. De lapjes poes heeft het helemaal opgeten (op het bot na) De rode kater had er na een paar happen alweer genoeg van.

En ik sprak vandaag een kennis die haar kat had laten inslapen...rede: De nieren waren versleten.
Volgens haar dierenarts kwam dat door teveel brok voeding (Hoera, dacht ik!!! En heb meteen gevraagd welke DA dit was)

Dus ik ga me maar eens heel gauw verdiepen ik Katten Barf....en vanaf volgende week krijgen ze voorlopig alleen nog maar carnibest.
Door sylvia
#22254
Raar hé,ik had dat dus ook.Toen we Tijger kochten heb ik keurig de voedings adviezen van de fokker opgevolgd,en ineens trof het me vol in het gezicht ,toen ik liep te schelden op de honden dat ze de kattenbak aan het plunderen waren,een kattenbak die overigens iedere dag vol lag met poep .Tijger was een nogal erg grote bengaal en at 1 kilo aan zakjes voer en daar bij nog een bakje brokken op een dag.
Ik die er nog nooit over na had gedacht om mijn honden een brok te voeren ,ik die gruwde bij het idee dat één van mijn honden blikvoer zouden moeten eten,ik die stommerd gaf dit wel aan de kat :o en dacht nog het goed te doen ook :-\
Vanaf het moment dat Tijger over was op vers (carnibest) hebben de honden niet meer naar zijn ontlasting omgekeken,Tijger vond het heerlijk en na enige studie gingen vleugels en nekken er ook met gemak in,op het laatst at hij zelfs rauwe ééndagskuikens.
Dus Charlotte,beter nu wakker dan nooit ;D ;D ;D
Gebruikersavatar
Door Ivonne
#22257
Hier een zelfde soort verhaal; wegens allerlei "onoplosbare problemen" bij Bas (de hond) eindelijk overgegaan op Carnisbest en dit gaat super.

ER lopen hier ook nog twee katten en die bleef ik dapper hun speciale dieetbrokken van Hills geven.

Totdat ik me in eens realiseerde dat dit eigenlijk "achterlijk" is; waarom de hond wel vers en de katten niet terwijl een van de katten ook niet 100% gezond is.

Dus, overgestapt op Carnibest (oke, duurde twee weken voordat ze om waren) en nu ziet mijn "zieke" kat er 10x beter uit en haar vacht is niet meer vet! De katten krijgen 's ochtends nog wel brokjes (Ja, om een uurtje of 5 in de ochtend staat er 1 zo te mekkeren dat het enige wat helpt hem eten geven is en op dat tijdstip heb ik niet zo'n zin om eerst naar beneden te moeten om Carnibest te halen) en verder 2x daags Carnibest.
Door Angelique
#22446
sylvia schreef: Raar hé,ik had dat dus ook.Toen we Tijger kochten heb ik keurig de voedings adviezen van de fokker opgevolgd,en ineens trof het me vol in het gezicht ,toen ik liep te schelden op de honden dat ze de kattenbak aan het plunderen waren,een kattenbak die overigens iedere dag vol lag met poep .Tijger was een nogal erg grote bengaal en at 1 kilo aan zakjes voer en daar bij nog een bakje brokken op een dag.
Ik die er nog nooit over na had gedacht om mijn honden een brok te voeren ,ik die gruwde bij het idee dat één van mijn honden blikvoer zouden moeten eten,ik die stommerd gaf dit wel aan de kat :o en dacht nog het goed te doen ook :-\
Vanaf het moment dat Tijger over was op vers (carnibest) hebben de honden niet meer naar zijn ontlasting omgekeken,Tijger vond het heerlijk en na enige studie gingen vleugels en nekken er ook met gemak in,op het laatst at hij zelfs rauwe ééndagskuikens.
Dus Charlotte,beter nu wakker dan nooit ;D ;D ;D
Je vergeet de vuile pens ;D
Door sylvia
#22464
Angelique schreef:

Je vergeet de vuile pens ;D
Ja die luste hij ook erg graag ,maar alleen runderpens van een schaap liep hij achteruit het aanrecht af.
Door Eef+Stippels
#224042
Hier een soortgelijk verhaal. Wij hebben naast twee honden, ook nog twee schildpadden. Zij kregen eerder nooit vers, nu alleen nog maar! Waarom zouden zij geen vers krijgen, toch?
Gebruikersavatar
Door sylvia
#224081
Evelyn schreef: Hier een soortgelijk verhaal. Wij hebben naast twee honden, ook nog twee schildpadden. Zij kregen eerder nooit vers, nu alleen nog maar! Waarom zouden zij geen vers krijgen, toch?
Ja precies :D
Door gonny
#224086
?????Sylvia gast.....Angelique gast....?????
OOO uit 2003!!!! verhaaltje uit de oude doos ;D
Gebruikersavatar
Door sylvia
#224100
gonny schreef: ?????Sylvia gast.....Angelique gast....?????
OOO uit 2003!!!! verhaaltje uit de oude doos ;D
Ja angelique en ik zijn even te gast geweest 8)
Door gonny
#224104
sylvia schreef: Ja angelique en ik zijn even te gast geweest 8)
en maar blijven hangen...... ;D ;D
Door An
#224246
Ik vond het vanzelfsprekend dat ze gewoon mee gingen barfen. Heb nooit gedacht om brokken te kopen eigenlijk ;D
Gebruikersavatar
Door sylvia
#224268
An schreef: Ik vond het vanzelfsprekend dat ze gewoon mee gingen barfen. Heb nooit gedacht om brokken te kopen eigenlijk ;D
ja dat was hier ook bij de katten die later kwamen
Door jeanne
#224275
maar alleen runderpens van een schaap liep hij achteruit het aanrecht af.

runderpens van een schaap ::)
Gebruikersavatar
Door sylvia
#224281
jeanne schreef: maar alleen runderpens van een schaap liep hij achteruit het aanrecht af.

runderpens van een schaap ::)
ja je leest em leuk ;D
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door