Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door bas rouge
#2241470
Sinds 6 weken heb ik een zoon van Huette retour. Het is een beauceronreu (44 kg) van 14 april 2011, dus nu ruim 9 maanden. Hij loopt al die tijd wat onzuiver rechtsvoor. Voor anderen amper zichtbaar maar ik zie het wel. Vanmiddag heb ik bij de dierenarts elleboog- en schouderfoto's laten maken en deze zien er zowel rechts als links prima uit. Hij eet al z'n hele leven zelf samengestelde voeding en soms carnibest/tinlo/smuldier en AHV. Wat de reden is voor de kreupelheid blijft dus onduidelijk. Heeft een van jullie een idee en is er iets dat ik kan doen met zijn voeding?
Gebruikersavatar
Door kira
#2241747
Is het geen peesontsteking? Daar heeft één van onze honden heel lang kreupel van gelopen. Een beauceron is ook een harde hond, dus denk dat het lastig te ontdekken is.
Door Parelridder
#2241773
Ik zou naar een goede orthopeed gaan, die de hond deskundig en uitvoerig onderzoekt. Gouden tip: Lars Theyse (Utrecht) of Yolande Krooshof (Hilversum).
Ik ben onlangs bij Theyse geweest en enorm onder de indruk van de zorgvuldigheid, deskundigheid en ook wijze van omgaan met de hond. Ik las daarna ook op BARFplaats een enthousiaste ervaring middels de zoekfunktie + een goede vriendin is super door hem geholpen.
Krooshof staat ook verschrikkelijk goed bekend.
Door Lizzy
#2241979
bas rouge schreef: Sinds 6 weken heb ik een zoon van Huette retour. Het is een beauceronreu (44 kg) van 14 april 2011, dus nu ruim 9 maanden. Hij loopt al die tijd wat onzuiver rechtsvoor. Voor anderen amper zichtbaar maar ik zie het wel. Vanmiddag heb ik bij de dierenarts elleboog- en schouderfoto's laten maken en deze zien er zowel rechts als links prima uit. Hij eet al z'n hele leven zelf samengestelde voeding en soms carnibest/tinlo/smuldier en AHV. Wat de reden is voor de kreupelheid blijft dus onduidelijk. Heeft een van jullie een idee en is er iets dat ik kan doen met zijn voeding?
Geen idee wat het kan zijn. Je zou ook bij een osteopaat lang kunnen gaan.

Hoeveel vleesbot geef je hem? Is ie onlangs veel aangekomen? Je zou eventueel wat minder vleesbot kunnen geven, wat meer groenten en wat extra visolie. Tijdelijk.
Door Sonnee
#2242020
als het echt niet te vinden is in de poot/schouder kan het idd ook nog uit de rug komen , heb ik met 1 van de paarden gehad..foto's , scans en echo's laten maken, maar het was een wervel (wat ik ook dacht, maar de DA hield stug vol dat het een been of schouder probleem was...)  1 keer de osteopaat erbij en mevrouw liep weer als een trein
Door orinake
#2242274
bas rouge schreef: Sinds 6 weken heb ik een zoon van Huette retour. Het is een beauceronreu (44 kg) van 14 april 2011, dus nu ruim 9 maanden. Hij loopt al die tijd wat onzuiver rechtsvoor. Voor anderen amper zichtbaar maar ik zie het wel. Vanmiddag heb ik bij de dierenarts elleboog- en schouderfoto's laten maken en deze zien er zowel rechts als links prima uit. Hij eet al z'n hele leven zelf samengestelde voeding en soms carnibest/tinlo/smuldier en AHV. Wat de reden is voor de kreupelheid blijft dus onduidelijk. Heeft een van jullie een idee en is er iets dat ik kan doen met zijn voeding?
Elleboog en schouder heb je laten controleren... Wat met de rug, heb je die ook laten bekijken?
soms heeft het met de poot opzich weinig te maken, maar door rugpijn kan een hond raar gaan lopen om zijn rug te ontzien.
Wat ook manken kan geven (hebben ze me toch verteld) zijn groeipijnen...
Door Parelridder
#2242288
Orthopeed Lars Theyse is geen voorstander van het rontgenen alvorens vast gesteld te hebben waar er eventueel wel/geen klachten of beperkingen zijn. Ik vond het erg goed onderbouwd: op foto's worden niet zelden zaken waargenomen die geen klachten geven. Als je eerst foto's maakt, concludeer je dat hetgeen daarop eventueel aangetroffen wordt de oorzaak is. Theyse gebruikt een foto/scan (zo nodig) als bevestiging van hetgeen geconstateerd is bij betasten, observeren van beweging en onderzoek van bewegelijkheid, niet als middel om de oorzaak van klachten op te sporen.
Door bas rouge
#2242466
nikèdog2000 schreef: heb je al zijn tenen is rond gebogen?
misschien een pees die iriteerd
Ja, tenen, pols zijn allemaal bekneed en bepoteld. Geen pijnreacties. Pees/spier zou kunnen natuurlijk maar daar kom je zo lastig achter.
Door bas rouge
#2242470
boris2009 schreef: bij paarden  :) komt het vaak vanuit de schouder of de rug, kan ook de zool zijn inderdaad, is een fysiobezoek wat ?
Rug heb ik niet naar laten kijken of zelfs maar aan gedacht.
Door bas rouge
#2242471
Parelridder schreef: Ik zou naar een goede orthopeed gaan, die de hond deskundig en uitvoerig onderzoekt. Gouden tip: Lars Theyse (Utrecht) of Yolande Krooshof (Hilversum).
Ik ben onlangs bij Theyse geweest en enorm onder de indruk van de zorgvuldigheid, deskundigheid en ook wijze van omgaan met de hond. Ik las daarna ook op BARFplaats een enthousiaste ervaring middels de zoekfunktie + een goede vriendin is super door hem geholpen.
Krooshof staat ook verschrikkelijk goed bekend.
Krooshof heb ik goede dingen van gelezen. Theyse zou zelfs dichter bij zitten, dank voor de tips!
Door bas rouge
#2242476
Lizzy schreef: Geen idee wat het kan zijn. Je zou ook bij een osteopaat lang kunnen gaan.

Hoeveel vleesbot geef je hem? Is ie onlangs veel aangekomen? Je zou eventueel wat minder vleesbot kunnen geven, wat meer groenten en wat extra visolie. Tijdelijk.
Het is niet zo'n beste eter helaas en ik houd geen percentages bij, maar groenten krijgt ie bijna niet, dat ga ik proberen meer te geven en visolie ook.
Door bas rouge
#2242477
orinake schreef: Elleboog en schouder heb je laten controleren... Wat met de rug, heb je die ook laten bekijken?
soms heeft het met de poot opzich weinig te maken, maar door rugpijn kan een hond raar gaan lopen om zijn rug te ontzien.
Wat ook manken kan geven (hebben ze me toch verteld) zijn groeipijnen...
Groeipijn kan ook maar dan zou je verwachten dat ie dan rechts, dan links klachten heeft en dat is niet zo.
Door tessa
#2242513
Ik heb een boxerreu in de opvang met OCD.
Ook klachten van kreupel lopen.
Op een foto was het niet goed te zien, daarom is er mri gemaakt.
Helaas aan twee schouders OCD, hij is geopereerd en is nu bij mij om te revalideren.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door