Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door Cooky
#2239944
Hallo allemaal,

Ik heb een Friese stabij pup van 4,5 maand. Ze krijgt sinds we haar hebben kvv en we zijn begonnen met wat kippennekjes.
Nu begint het toch wel op te vallen op de puppycursus dat de andere pupjes haar flink aan het inhalen zijn met groeien.
Er zit nog een friese stabij reu in de groep die goed 3 weekjes ouder is en al de helft groter is zelfs.
Zijn natuurlijk allemaal brokkenhondjes natuurlijk.
Is verder een heel actief gezond hondje en krijgt ook niet te weinig voer of te veel.
Het is voor mij de eerste hond die opgroeit op vlees en ben een beetje een overbezorgde ouder  :biggrin2:
Groeit ze dan gewoon langer door dan andere honden of hoe zit dat precies?
Nog iemand die dit zo opvalt?

Bedankt alvast!!
Gebruikersavatar
Door choopy
#2240029
Niet teveel zorgen maken.
Honden op vers groeien gelijkmatiger.
Waar de br*kkenhond ineens de lucht ingaat en daarna weer de breedte, heb je dit een stuk minder met een hondje op vers.

Als jouw hondje verder goed levendig is, ribben met lichte druk te voelen zijn, dan zou ik me geen zorgen maken.
Grootte is ook genetisch al bepaald, daar doe je weinig aan met voeren.
Door M@rina
#2240135
Niets aan toe te voegen.. Geen zorgen om maken als ze verder gezond oogt, tierig is en goed eet, poept en plast.
Door Eline van Oosterom
#2240781
Ik heb hier exact hetzelfde. Mijn toller is nu 4 mnd en was de zwaarste uit het nest, nu niet meer maar is zeker tierig en gezond. Ik geef wel iets meer dan de max hoeveelheid. Ze krijgt nu 600 gr per dag en ze weegt 8,7 kg. Ze was me nl iets te skinny.
Door Sonnee
#2240934
zolang ze er goed gezond bijloopt (niet mager, glans op de vacht en fris uit haar ogen kijkt etc) zou ik me geen zorgen gaan maken,
ik begrijp dat je een teefje hebt, die blijven meestal toch kleiner/lichter dan reutjes , daarnaast is iedere pup weer anders  en is het ook zo dat pups op puppybrok vaak veel heftiger groeien dan pups op vers of volwassen brok , dit omdat er gewoon veel meer energie etc in puppybrok zit.

dat ze matiger groeit is eigenlijk alleen maar een voordeel,  lijf krijgt de kans om rustig te ontwikkelen, pezen, banden en spieren krijgen de tijd om het skelet bij te houden, kansop groeipijnen is hierdoor allemaal wat kleiner...

nogmaals, zolang je pup lekker in haar vel zit, zou ik me geen zorgen maken  :)
Door Cooky
#2242117
Bedankt voor de reacties!

Ze is indd een teefje ja, en was ook de grootste en zwaarste uit het nest.
Ziet er geweldig mooi uit, vacht glanst mooi en is de 1e uit het nest die al begint met haar nieuwe vacht.
Lijkt me dan ook door het voer, toch? Verder zo gek als een deur.
Ik wilde een foto plaatsen om haar te showen maar snap even niet hoe haha.

Klopt indd ja langzamer groeien is beter zeker voor een grotere hond, als je dat hoort dat andere puppy's groeipijnen enz
krijgen ben ik blij dat haar dat bespaart blijft want dat is toch behoorlijk pijnlijk.
Ik ben gerustgesteld

Nogmaals bedankt  :)
Gebruikersavatar
Door *Lia*
#2242979
Wees maar blij dat ze niet omhoog schiet. Geleidelijk is veel beter dan ineens een groeispurt.
Door Sonnee
#2243033
bij mij is het trouwens andersom...
ik kom op cursus aan en zeg tegen Eyck "kom op smurf" reactie van de groep  :"HUH??"en mijn instructeur : "Smurf?? heb je gezien wat voor kalf het is !!?? "
lol, maar ja, dat is dan ook meer omdat Eyck een Rottweiler is en de rest heel wat lichter kwa ras( paar ukjes, 2 borders en een vizsla)
hij weegt (gok ik) een 23 a 25 kg , de rest zit er waarschijnlijk minimaal 8 kg onder
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door