Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door toscak
#2238614
Jamesie, in september geopereerd aan ED en ergens in oktober begonnen aan hydrotherapie (3x per week) lijkt maar geen spieropbouw te hebben aan zijn voorhand. Ik weet dat hij altijd zijn achterhand heeft gebruikt om zijn ED te ontlasten, dit omdat hij altijd ondergeschoven stond. Inmiddels staat hij sinds 1,5 maand (?) keurig, altijd. PRecies zoals een hond/labrador hoort te staan. Die achterhand is echt knoeterhard geworden en prachtig gespierd. Maar die voorhand lijkt er wel niet bij te horen... Lijkt in het niets op de spieren in de achterhand. Ik voel niet eens wat... De fysio geeft aan dat ze wel vindt dat hij gespierder is geworden op zijn voorhand, maar dat het nog zeker niet is om naar huis over te schrijven.

Hebben jullie tips? Ik denk er sowieso over om Spier Support aan te schaffen, maar ik hoop niet dat dat nog meer voor zijn achterhand gaat doen en niets voor zijn voorhand. Maar wie niet waagt, wie niet wint... Verder weet ik niet wat ik aan oefeningen kan doen? Want ik ben bang dat ik zijn ellebogen daarbij al snel belast. Misschien hebben jullie tips?

Qua beweging zit hij nu dagelijks op een rondje van 30 minuten (met stopwatch  :biggrin2:) en de rest van de rondjes 10-15 minuten. En dus drie keer per week hydrotherapie.
Door pallas
#2238634
Kan de hydroband ook een hellingshoek maken? Met alleen lopen in water ben je er helaas nog niet.

Verder zou een keertje naar een osteopaat of een goede (sport)fysiotherapeut nog een idee zijn. Als de doorbloeding van de voorhand niet optimaal is dan kan je trainen wat je wilt maar krijg je geen tot weinig spiermassa.
Osteopaat kijkt of hij heel zijn lijf wel goed gebruikt en kan blokkades wegnemen, de fysio kan balansoefeningen voorschrijven. (in dit geval zou ik daar zeker niet zelf mee aan de slag gaan zonder goede begeleiding)

Een Ttouch therapeut kan ook helpen met massages en oefeningen om het lijf beter in balans te krijgen en dit is vaak een heel erg milde methode.

Suplementen kunnen helaas dit probleem ook niet wegnemen. Het helpt wel enigzins. (visolie en spiersupport bijv)
Laatst gewijzigd door pallas op za 28 jan 2012, 10:59, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door EllenL
#2239264
Bij welke fysio zit je en heeft zij niet nog tips? En misschien is het ook belangrijk om aan meer ontspanning van de achterhand te werken als die echt knoeterhard is, want dat lijkt me dan weer te veel spanning ;)
Verder sluit ik me helemaal aan bij pallas!!
Door Lizzy
#2240297
Ik zou ook geen supplementen gaan geven. Dat helpt volgens mij niks. Ik zou denken dat een goede fysiotherapeut de juiste oefeningen moet weten om de voorhand te versterken.
Gebruikersavatar
Door Monique77
#2240381
Nu weet ik wel dat geen enkele hond met ED hetzelfde is, maar ik vind de spieropbouw wel langzaam gaan bij James en zou ook denken dat hij toch niet helemaal juist loopt en zou ook voor een osteopaat gaan....

Wel balen dat ondanks jullie perfecte (rustige) opbouw de spieren achterblijven  :-\
Door toscak
#2240471
Ok, bedankt voor de reacties. Ik ga dan de osteopaat proberen.

Wie weet/kent een goede osteopaat? Het maakt niet zo heel veel uit waar in Nederland.
Laatst gewijzigd door toscak op zo 29 jan 2012, 16:45, 1 keer totaal gewijzigd.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door