Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door joo-tje
#2240421
Hoihoi,
Yara mijn hollandse herder kruising heeft vanochtend ergens in-op gestaan waardoor ze nu een klein scheurtje in 1 van haar voetkussentjes heeft.
Het is niet zo heel groot dat ik er mee naar de DA moet maar het is wel lastig omdat het snel weer bloed.
Wat kan ik het beste doen? Sok aan? Verbinden? Pleister plakken zal hem niet worden  ::) :biggrin2:
Ze heeft er zelf helemaal geen last van gelukkig.
Door Parelridder
#2240458
Even een paar minuutjes spoelen in sodawater, afspoelen met water, droog deppen en binnenshuis ontbloot houden zodat het wondje aan de lucht kan drogen.
Zo veel mogelijk rust geven, dus alleen het onvermijdelijke lopen, zodat het sluiten kan (niet steeds open springt tgv de druk die het belasten onvermijdelijk geeft, zoals je al omschrijft). Als je meteen voldoende rust op legt, kan een ondiepe snee mogelijk dinsdag al weer belast worden zonder open te springen. Tot die tijd buiten een walkertje (hondenschoentje) aan als je dat hebt, om vuil te weren.
Gebruikersavatar
Door Monique77
#2240464
Balen want het zijn van die rotplekken die langzaam genezen.

Als een van de honden hier een snee in hun voetzool hebben spoel ik zolang de wond nog open staat en bloed regelmatig met een betadine sopje.
Verder doe ik een sok/schoentje aan als we gaan wandelen zodat het beschermd word tegen vuil en nattigheid en kort ik de rondes wat in zodat het voetkussentje de tijd krijgt om te helen.
Thuis laat ik het gewoon open en bloot, want beschermen is leuk maa als je dat 24 uur per dag doet gaat het broeien en dat is ook niet wat  :-\

Succes, hoop dat het wondje snel geneest !
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door