Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door Sarah5
#2239514
Nou vandaag is de dag dat ik zwanen nekken heb gekregen van mijn leverancier.

Aangezien het om 1 doos gaat wil ik het graag eens gaan proberen, ik hoop dat het niet te hard is en dat ze het überhaupt lusten hier.

Afbeelding
Laatst gewijzigd door Sarah5 op zo 29 jan 2012, 10:20, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door Sarah5
#2239567
ik ook zijn wel enorme lange stengels. Lola heeft er al even aan gelebberd maar vlgs mij alleen omdat de andere 2 er naast stonden. Ze werden er niet zo wild van als normaal met bijvoorbeeld hertvlees.
Gebruikersavatar
Door Sarah5
#2239617
Dat denk ik ook met al die werveltjes. Wordt alleen pas morgen, had ik wel kunnen weten ik stond zelf vanmorgen in de -30 vriescel om ze uit te zoeken  :cold:
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#2239802
Sarah5 schreef: Dat denk ik ook met al die werveltjes. Wordt alleen pas morgen, had ik wel kunnen weten ik stond zelf vanmorgen in de -30 vriescel om ze uit te zoeken  :cold:
Elk dier heeft 7 nekwervels, ongeacht de lengte van de nek. Dus deze zijn gewoon wat groter. ;)

Ik ben ook wel benieuwd of ze het luste en hoe hard het is.
Door BubbaBling
#2239930
pearlsofpassion schreef: Elk dier heeft 7 nekwervels, ongeacht de lengte van de nek. Dus deze zijn gewoon wat groter. ;)

Ik ben ook wel benieuwd of ze het luste en hoe hard het is.
Zwanen zijn de vogelsoort met de langste nek. Met tussen de 23 a 25 nekwervels en rond de vijfentwintig duizend veren is dit een enorme vogel.

:P
Gebruikersavatar
Door koekje
#2239935
Giraffen hebben ook een hele lange nek, maar toch ook maar 7 nekwervels.
Ik vind ze niet zo lekker ingevroren, maar misschien is dat alleen maar de foto.
Gebruikersavatar
Door choopy
#2240010
pearlsofpassion schreef: Elk dier heeft 7 nekwervels, ongeacht de lengte van de nek. Dus deze zijn gewoon wat groter. ;)

Ik ben ook wel benieuwd of ze het luste en hoe hard het is.
De ruglijn van de zwaan is sterk gebogen en de lange hals staat in een sierlijke S vorm. Door de lange hals bezitten zij het grootste aantal nekwervels van alle watervogels nl. 26 stuks.

bron: http://sites.google.com/site/degouldama ... obbelzwaan
Gebruikersavatar
Door Sarah5
#2240220
Dus toch heel veel wervels in de nek. Daar ben ik wel blij om want als er maar 7 in hadden gezeten waren het erg grote wervels geweest. Ik ga eens even kijken in de schuur of ze al ontdooit zijn.
De hondjes zijn nu met vriendlief grote wandeling aan het doen en als ze terug zijn: zwanennek.

Ik probeer ze op de foto te zetten terwijl ze eten (zonder al te veel te storen)
Gebruikersavatar
Door Sarah5
#2240256
Alleen Lola vind het lekker die andere 2 snappen niet wat ze met die grote stengels aanmoeten ???

Afbeelding

Paika: even die stengel uit de bak halen om te kijken of er iets eetbaars inzit;

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Lola at het makkelijk weg alleen het laatste stuk wat het dichtste tegen de kop aanzat was wat dikker en daar moest ze aardig op kraken voordat ze het doorslikte.
Laatst gewijzigd door Sarah5 op zo 29 jan 2012, 10:19, 1 keer totaal gewijzigd.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door