Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door ien
#2239587
Sinds een paar maanden spuugt onze hond veel vaker dan daarvoor. Het vreemde is dat hij 's nachts spuugt terwijl hij altijd 's ochtends zijn voer krijgt.
Kan dit nog komen van zijn voer (dat hij ergens niet goed tegen kan)? Het lijkt mij eigenlijk dat als dat het geval is dat hij dan al eerder zou spugen en niet pas de nacht erna. Hij lijkt een beetje galachtig wat hij uitspuugt.
We hebben ook het idee dat hij komt omdat hij chipskruimeltjes opeet en daar niet tegen kan (het spugen gebeurd namelijk vaker in het weekend en wij eten in het weekend chips  ;D). Ik weet wel dat hij dol is op chips want als iemand toevallig zijn chipshanden heeft afgeveegd aan zijn broek, komt hij die broek aflikken  :D daarom denk ik dat hij dan 's nachts op zoek gaat naar chipskruimeltjes op de grond.
Onlasting is verder goed en hij eet zijn eten goed op.

Iemand een idee hoe het komt? zou het door die chipskruimeltjes kunnen komen of zou het toch door zijn voer kunnen komen?
Gebruikersavatar
Door choopy
#2239605
Misschien dat ie last heeft van een (te) lege maag.
Is het mogelijk om later op de dag eten te geven?? Zo ja, dan dit uitproberen en kijken hoe het spugen dan gaat. Verplaatst het spugen zich qua tijdstip, dan kan het goed van de lege maag komen.
Je zou dan kunnen proberen om nog een kleine portie eten voor het slapen gaan te geven. Of iets van een gedroogde snack, zodat de maag iets te verwerken heeft.
Volgens mij geven sommigen ook iets van geitenmelk als avond"hapje"
Door Martine-Tom
#2239606
Ik zou proberen hem savonds nog een snackje te geven, heeft ie gewoon last van maagzuur ;)
Door ien
#2239631
202Spots schreef: s'avond  gaan voeren inplaats van s'morgens?
krijgt ie dan niet alsnog last van maagzuur maar dan op een andere tijd? of heb ik dat mis?

Hij is trouwens zeker niet te dun en krijgt nu al gedurende dag aardig wat kleine stukjes gedroogde long, runderlip, eendevoetjes of wat dan ook. Maar dit krijgt hij maar net op de tijden dat het uitkomt (als mijn moeder komt bijvoorbeeld is ie gewend om als beloning voor zijn "pootje" een snackje uit de pot te krijgen en aangezien mijn moeder langs ons woont gebeurt dan nogal eens  ;D) en dat zal lang niet altijd 's avonds laat zijn.
Dus we kunnen proberen om hem standaard 's avonds een kippepootje of runderlip te geven dat is toch een iets groter snackje en dat zou de maag toch een klein beetje moeten vullen.

Geitenmelk... dat ken ik niet.. vult dit de maag wel een beetje? En waar kun je het halen, wij hebben zelf geen geit die we kunnen melken.. ;D
Door Martine-Tom
#2239639
ien schreef: krijgt ie dan niet alsnog last van maagzuur maar dan op een andere tijd? of heb ik dat mis?Hij is trouwens zeker niet te dun en krijgt nu al gedurende dag aardig wat kleine stukjes gedroogde long, runderlip, eendevoetjes of wat dan ook. Maar dit krijgt hij maar net op de tijden dat het uitkomt (als mijn moeder komt bijvoorbeeld is ie gewend om als beloning voor zijn "pootje" een snackje uit de pot te krijgen en aangezien mijn moeder langs ons woont gebeurt dan nogal eens  ;D) en dat zal lang niet altijd 's avonds laat zijn.
Dus we kunnen proberen om hem standaard 's avonds een kippepootje of runderlip te geven dat is toch een iets groter snackje en dat zou de maag toch een klein beetje moeten vullen.

Geitenmelk... dat ken ik niet.. vult dit de maag wel een beetje? En waar kun je het halen, wij hebben zelf geen geit die we kunnen melken.. ;D
Volgens mij krijgt hij gedurende de dag best wel wat dus dat denk ik niet.
Hier word er pas gegeten als de dag achter de rug is  :)
Tom spuugt ook van een lege maag, hij krijgt smorgens zijn groentemix met zalmolie en na het laatste rondje (tussen 19 en 22 uur) krijgt hij zijn eten, sindsdien nooit geen last meer.
Door 202Spots
#2239642
Ik zou gewoon de hele maaltijd s'avonds geven, en overdag wat snacks, kijk of 't beter gaat wanneer ie s'avond 'n volle maag heeft.
Door ien
#2239972
we gaan hem voortaan 's avonds eten geven ipv 's morgens. Morgenvroeg geven we hem nog een kleine maaltijd (wij houden n.l. geen vastendag aan daarom is het anders wat lang voor hem om tot morgenavond te wachten op zijn eten  ;) ) en dan morgenavond zijn 'gewone' maaltijd.
Eens kijken hoe dat gaat.

Bedankt voor de adviezen!
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door