Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Dotti
#2239336
We hebben zo ongelooflijk veel pech met onze pup dat het niet meer grappig is.
Van een Dubbele hoektand die getrokken moest worden tot Demodex mijt aantoe  >:(
Nu is ze een paar weken geleden loops geweest.. Uiteraard is de daarna Schijnzwanger geworden.
Waarmee we natuurlijk meteen na de DA geweest zijn
Deze zei echter dat de 'schijnzwangerschap' niet doorgezet had (omdat ze geen melk produceerde) dus het ging allemaal vanzelf weer over.
ondertussen zijn we een week of 3/4 verder. Heb nog 2 x gebeld of het wel normaal was dat ze nog steeds Gigantische tepels en een opgezette vulva had.
'Ja dat kan, kijk het even aan.' Ik kan het op google niet vinden maar het baart me toch nog steeds zorgen. 3/4 weken vind ik Erg lang.
(ik moest elke dag in haar tepels knijpen om te kijken of ze melk produceerde, dit is nog steeds niet het geval!)
Tot overmaat van ramp ontdekte ik vanochtend ook nog gelig/groenig slijm die uit haar vulva kwam.

Het zal toch potverdorie niet zo zijn dat ze me nu ook nog wat ontstoken heeft!? :'(
#2239430
Dotti schreef: We hebben zo ongelooflijk veel pech met onze pup dat het niet meer grappig is.
Van een Dubbele hoektand die getrokken moest worden tot Demodex mijt aantoe  >:(
Nu is ze een paar weken geleden loops geweest.. Uiteraard is de daarna Schijnzwanger geworden.
Waarmee we natuurlijk meteen na de DA geweest zijn

Zo natuurlijk is dat niet. Schijndracht is een heel normaal verschijnsel na de loopsheid en heeft dan ook weinig met pech te maken of ziekte waarvoor je je direct bij een da moet melden.


Deze zei echter dat de 'schijnzwangerschap' niet doorgezet had (omdat ze geen melk produceerde) dus het ging allemaal vanzelf weer over.

Eerste loopsheid, eerste schijndracht, stellen over het algemeen weinig voor en zeker niet iedere hond gaat echt melk geven, dus het heeft niet veel te maken met "doorzetten" hooguit met een beetje schijnzwanger zijn en stevig schijnzwanger zijn en dat laatste gebeurd meestal bij opvolgende loopsheden...als het gebeurd.

ondertussen zijn we een week of 3/4 verder. Heb nog 2 x gebeld of het wel normaal was dat ze nog steeds Gigantische tepels en een opgezette vulva had.

Een hond is 9 weken drachtig, dus een schijndracht duurt ook minstens zo lang. Niets om je druk over te maken dus.

'Ja dat kan, kijk het even aan.' Ik kan het op google niet vinden maar het baart me toch nog steeds zorgen. 3/4 weken vind ik Erg lang.

Niet dus en het verbaasd me dat je da je dit niet even heeft uitgelegd.

(ik moest elke dag in haar tepels knijpen om te kijken of ze melk produceerde, dit is nog steeds niet het geval!)

Dit verbaast me nog meer. Wat je zeker niet bij een schijndrachtige hond moet doen is over buikjes wrijven en aan tepels frummelen, want daarmee stimuleer je de boel alleen maar. En of ze nou wel/geen drup melk geeft doet aan het verhaal verder weinig ter zake. Schijndracht gaat vanzelf weer over en het is geen enge ziekte.

Tot overmaat van ramp ontdekte ik vanochtend ook nog gelig/groenig slijm die uit haar vulva kwam.

Het zal toch potverdorie niet zo zijn dat ze me nu ook nog wat ontstoken heeft!? :'(
Dat hoeft niet persé. Er kan sprake zijn van een lichte vaginitus, zeker in combi met de nog aanwezige schijndracht. In zo'n geval kijk ik het aan en in de meeste gevallen die je de uitvloeiing na een paar dagen of weken weer schoner worden. Het moet in ieder geval niet viezer worden of gaan stinken, want dan moet je het wel na laten kijken.
#2239552
Nah Angelique, had ik graag gehad dat je eerder gereageerd had haha.
Nadat iedereen me aanraadde om na de DA te gaan (ik had het zelf ook al gedacht maar wilde graag even bevestiging:P) Ik ben natuurlijk Hals over kop na de DA gevlogen. €75 euro lichter, en een Heeeeeleee lichte ontsteking.
Had idd waarschijnljk vanzelf over kunnen gaan. Wat jij zegt angelique over die 9 weke klinkt zo Ontzettend logisch!!

Uiteraard ook weer de nodige ergernis!! Ik vroeg namelijk of het normaal was dat die pukkel die ze op dr kop heeft (van de demodexmijt) bleef groeien.
Daar moest ik dan maar een andere keer voor terugkomen!?
Dit is dan ook De laatste keer dat ik bij Die dierenarts geweest ben.
Heb potverdorie afgelopen 4 maanden een dikke €300/400 daar gelaten, en dan moet ik nu nog een keer terugkomen!? Om vervolgens weer een consult + een of ander middeltje te betalen!?
Ligt het aan mij of is dit Echt niet netjes!?
#2239561
Je hebt een afspraak gemaakt voor de uitvloeiïng, of om die reden van de spoeddienst gebruik gemaakt.
Kan me dan voorstellen dat als je nog wat vraagt, wat niet 1,2,3 levensbedreigend is, dat ze je daarvoor een andere afspraak laten maken.
Het weekend zijn de meeste DA's er voor de spoedgevallen, wat een bultje niet meteen is.

Als ze zeggen dat je een nieuwe afspraak daarvoor moet maken, dus een vervolg, neem ik aan dat ze een herhalingsconsult rekenen. Dat zou ik wel zo fair vinden.
#2239579
Ik adviseerde om even te bellen ;), ik vlieg namelijk nooit gelijk naar de dierenarts  ;)

Maar goed, even nog over die pukkel, één van mijn honden had ook een gigantische pukkel, op haar snuit, die was in twee weken zo groot geworden als en kikkererwt, dit bleek een cyste te zijn en dat hebben ze operatief verwijderd, was dus een ontsteking die keihard was geworden en niet meer zou slinken.
#2239590
Dotti schreef: Nah Angelique, had ik graag gehad dat je eerder gereageerd had haha.Nadat iedereen me aanraadde om na de DA te gaan (ik had het zelf ook al gedacht maar wilde graag even bevestiging:P) Ik ben natuurlijk Hals over kop na de DA gevlogen. €75 euro lichter, en een Heeeeeleee lichte ontsteking.
Had idd waarschijnljk vanzelf over kunnen gaan. Wat jij zegt angelique over die 9 weke klinkt zo Ontzettend logisch!!

Uiteraard ook weer de nodige ergernis!! Ik vroeg namelijk of het normaal was dat die pukkel die ze op dr kop heeft (van de demodexmijt) bleef groeien.
Daar moest ik dan maar een andere keer voor terugkomen!?
Dit is dan ook De laatste keer dat ik bij Die dierenarts geweest ben.
Heb potverdorie afgelopen 4 maanden een dikke €300/400 daar gelaten, en dan moet ik nu nog een keer terugkomen!? Om vervolgens weer een consult + een of ander middeltje te betalen!?
Ligt het aan mij of is dit Echt niet netjes!?
Nah sorry, kindertjes wilden eerst even wandelen.  :biggrin2:

Als je op een spreekuur was, vind ik het ook wat eigenaardig dat je dan weer extra terug moet komen.  Ik zou haar ivm. die uitvloeiing en die pukkel wel even een weerstandsverhogende middel geven. In jouw geval ging ik dan...mede om die aanwezige Demodex voor de Echinecea Plus van Bloem waar ook Cats Claw bij in zit.
#2239691
Ja nouja.. bellen/vliegen. Ik had gebeld en die assistent zei zelf dan kom maar even vlug langs..Daarna ben ik dus Gevlogen hihi ;) ik heb het verkeerd geformuleerd sorry:P
Jullie zeiden allemaal Nadrukkelijk bellen, wat ik ook gedaan heb :biggrin2:
Yuka 2004 schreef: Ik adviseerde om even te bellen ;), ik vlieg namelijk nooit gelijk naar de dierenarts  ;)

Maar goed, even nog over die pukkel, één van mijn honden had ook een gigantische pukkel, op haar snuit, die was in twee weken zo groot geworden als en kikkererwt, dit bleek een cyste te zijn en dat hebben ze operatief verwijderd, was dus een ontsteking die keihard was geworden en niet meer zou slinken.

Het is inderdaad zo groot als een erwt en is inderdaad Keihard. Kan een cyste ontstaan door de demodexmijt?
Angelique schreef: Nah sorry, kindertjes wilden eerst even wandelen.  :biggrin2:

Als je op een spreekuur was, vind ik het ook wat eigenaardig dat je dan weer extra terug moet komen.  Ik zou haar ivm. die uitvloeiing en die pukkel wel even een weerstandsverhogende middel geven. In jouw geval ging ik dan...mede om die aanwezige Demodex voor de Echinecea Plus van Bloem waar ook Cats Claw bij in zit.
Waar krijg ik zoiets dan??
#2239720
Dotti schreef: Ja nouja.. bellen/vliegen. Ik had gebeld en die assistent zei zelf dan kom maar even vlug langs..Daarna ben ik dus Gevlogen hihi ;) ik heb het verkeerd geformuleerd sorry:P
Jullie zeiden allemaal Nadrukkelijk bellen, wat ik ook gedaan heb :biggrin2:

Het is inderdaad zo groot als een erwt en is inderdaad Keihard. Kan een cyste ontstaan door de demodexmijt?

Waar krijg ik zoiets dan??
Goeie drogist :)
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door