Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door zhiva
#2238819
vandaag voor het eerst naar de halal slager geweest.
hele vriendelijke man, maar we hadden duidelijk een communicatie probleem.
ik kan alles wel bij hem bestellen dus dat moet het probleem niet worden.
Hij had nu nog een paar zakken van het 1 en ander wat hij voor de hondjes verkoopt. dat moest ik eerst maar proberen.
de strotten heb ik herkend, de botten en de harten ook maar kan iemand me vertellen wat dit is?

Afbeelding

ik had gevraagd om spiervlees en pens, maar geloof niet dat het helemaal is overgekomen....  :-[
wel spotgoedkoop €1,- de kilo.
Gebruikersavatar
Door koekje
#2238834
Lijkt mij ook een lap vet of vel. Iets wat ik mn huisdieren niet zou voeren.
Als ik naar de slager ga, vraag ik niet om 'spiervlees'. Pens voer ik niet, maar als ik dat wel zou doen, zou ik om (vuile) ongebleekte pens vragen. Bij 'spiervlees' vraag je gewoon om vlees, eventueel de diersoort erbij roepen (geen varken dus) en dan vragen om iets als afsnijsels van grotere lappen. Of ongemalen gehakt, maar dat kan vrij vet zijn.
Gebruikersavatar
Door zhiva
#2238894
ja het leek mij ook meer op vel, vet is het niet, het ziet er echt uit als een vlies of zo, er zit wel veel vlees aan de achterkant.
daarom had ik hem halverwege ook omgedraaid op de foto. maar het is zo taai als rubber. nou ja dan heb ik een euro weggegooit, daar kan ik nog wel mee leven.
Gebruikersavatar
Door zhiva
#2238999
Thea schreef: Als je een droogmachine heb zou ik proberen om het te drogen. Misschien word het een heerlijk knaagsnackje
helaas geen droogmachine hier in huis aanwezig, maar wel bijna een kilo van dit spul  ;)

en ja, het is inderdaad net een supergrote zeen,ik kon niet op het woord komen. zenen van zo'n halve meter lang
ach zolang ik ze niet in mijn biefstukkie tegenkom  ;D
#2239576
Eerlijk gezegd vind ik het behoorlijk schaamteloos dat iemand geld voor zoiets durft te vragen.... 1 euro is niet veel, maar ik vind 1 euro betalen voor afval/rommel wel veel en eigenijk vind ik dat niet kunnen.
Door nienk
#2239584
jammer dat je geen droger hebt!

naja voor een euro... als je het zou kunnen drogen zou je dus een knaag van minstens 3 ons hebben, voor een euro. das dan weer niet heel duur!

die slager probeert gewoon een beetje handel te maken.
Gebruikersavatar
Door zhiva
#2240349
magnetrondrogen? bedoel je dan op de ovenstand? daar zou ik graag meer over willen weten  :)

de slager weet zelf waarschijnlijk niet eens wat wel en niet geschikt voor de honden is, dus kan ik het de man ook niet echt kwalijk nemen.
Er zaten ook wel goede stukjes in dezelfde zak dus ik voel me niet bedonderd of zo. 1 van de katten heeft al geprobeerd het uit mijn vingers te trekken, dus geschikt of niet, hij had wel degelijk interesse  :D

o ja nog een vraagje, zijn runderstrotten nu orgaanvlees of vleesbot? Daar kwam ik niet helemaal uit.

bedankt allemaal voor het meedenken!
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door