Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Gebruikersavatar
Door Aradia
#2238608
Waarom mogen katten eigenlijk niet veel vis en geldt dat voor alle vissoorten??
Wat is dan teveel per week?

Ook als het om een complete vis gaat of juist dan? Ik had er nog nooit van gehoord.
Gebruikersavatar
Door koekje
#2238624
Vette vis laxeert. Van een kat met diarree wordt je als mens niet echt gelukkig en de overige katten ook niet (stinkende bak). Een teveel aan vis zorgt voor teveel thiamine. Dit breekt vit B af.
1-2x per week een portie (onderdeel vd maaltijd) vette vis is niet teveel.
Door *Flip*
#2240704
hannabelgje schreef: Mijn katten vinden ook dat ze niet zoveel vis mogen. :biggrin2:
hier wordt het demonstratief weer uitgespuugd, dus heb het maar op gegeven.

In rauwe vis zit 'iets' dat vitamine B1 afbreekt. Als je voldoende variatie in je je voer hebt en niet 25% van het menu uit vis laat bestaan, dan hoef je je echt geen zorgen te maken. In vlees zit voldoende vitB.
Door Mevroi Kruim
#2242385
Thiaminase heet het enzym dat thiamine oftewel vit B1 afbreekt. Erg dramatisch is dat lijkt het niet als je ziet dat er poolhonden zijn die vrijwel volledig op vis leven. Maar ook niet nodig, een paar keer per week vis is prima.
Door flin
#2271731
Stippelpoes schreef: Kunnen ze geen last krijgen van die graten? Blijven die niet in de keel steken of zoiets?
wat voor vis had je in gedachten?

hier word vooral kleine vis gevoerd;
zoiets als sprot en capelin/sardien, en die voer ik int geheel no-problemo

bij gebrek aan klein; grote-vis filét, zoals een stukje zalm van de euroshopper oid
Gebruikersavatar
Door Aradia
#2271972
Heb er werkelijk geen idee van. Meestal worden alleen de complete vis of de koppen verkocht. Ik zou zelf niet alleen het "karkas" geven denk ik.
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door