Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Jantina
#2238490
Als er iets van voren in gaat, hoe lang duurt het normaal gezien voordat het er van achter weer uit is?
Vanwege Bas zijn allergie krijgen ze bij mij eigenlijk nooit kluiven, Lizzy alleen als ze alleen is. Zoals gisteren dus, Bas was bij de trimster. Zo'n buffelhuid staafje Raw-Hide ding... Voor een dwerg teckel behoorlijk wat. Ik vond dat ze het wat onhandig deed, beetje kokhalzen iedere keer als dat ding te diep kwam. Dus ik wil het afpakken, en wat doet ze, slik, in 1 keer weg. Terwijl de helft nog niet eens aan gekluifd was  :o. Dit doet ze dus ook altijd met muizen en dan moeten wij weer naar de DA om haar te laten spugen. Heb ik nu niet gedaan maar ben er toch niet gerust op. Ze eet normaal en heeft ook normaal gepoept. Ze heeft het rond 12 uur gisteren gedaan. Wanneer zou het nou door de darmen gepasseerd moeten zijn?
Door *Flip*
#2238508
Jantina schreef: Als er iets van voren in gaat, hoe lang duurt het normaal gezien voordat het er van achter weer uit is?
Vanwege Bas zijn allergie krijgen ze bij mij eigenlijk nooit kluiven, Lizzy alleen als ze alleen is. Zoals gisteren dus, Bas was bij de trimster. Zo'n buffelhuid staafje Raw-Hide ding... Voor een dwerg teckel behoorlijk wat. Ik vond dat ze het wat onhandig deed, beetje kokhalzen iedere keer als dat ding te diep kwam. Dus ik wil het afpakken, en wat doet ze, slik, in 1 keer weg. Terwijl de helft nog niet eens aan gekluifd was  :o. Dit doet ze dus ook altijd met muizen en dan moeten wij weer naar de DA om haar te laten spugen. Heb ik nu niet gedaan maar ben er toch niet gerust op. Ze eet normaal en heeft ook normaal gepoept. Ze heeft het rond 12 uur gisteren gedaan. Wanneer zou het nou door de darmen gepasseerd moeten zijn?
Gezien de 8u aangehouden wordt tss brok & blik voor de maagpassage, denk ik dat het na 15u toch wel weer naar buiten zou moeten komen, maar dat is een gokje hoor!

Kan ze muizen niet verteren of gaan jullie voor de zekerheid naar de DA?
Ik heb een kat van 6kg (niet dik, maar groot ;)) misschien vergelijkbaar met een dwergteckel? Flip slikt kippennekken in 1x door, soms komen ze terug en knaagt hij 1 hooguit 2x en dan is het weg ??? Hij heeft daar, volgens mij, nooit last van.
Ooit heb ik van die gedroogde rundvleesstaafjes voor hem gekocht, toen ik hem hoorde stikken heb ik het kleine stukje dat uit zijn bek stak gepakt en voorzichtig terug getrokken, het hele ding (denk wel 10cm) was hij door aan het slikken :o  Ik knip nu alles dat gedroogd is in hapklare stukjes, maar dan kan je hond natuurlijk niet meer knagen.
Je zou volgende keer een juist nog grotere kluif kunnen nemen, die hij onmogelijk door kan slikken.
#2238522
Gevaarlijke ondingen, die buffelhuidkluiven! Die kunnen ze zo lekker zacht en kledderig kauwen en dan in 1x inslikken en er in stikken. Mijn ervaring is dat ze erg slecht verteren en dus lang in de ingewanden rond blijven hangen.
Door job
#2238558
als het zo'n rawhideding is dan is dat toch dat spierwitte onderhuidsbindweefsel?
Dat kan volgens mij juist weinig kwaad,
als het echt opperhuid is zou ik er niet blij mee zijn,
dat kan inderdaad problemen geven.
Door Jantina
#2238574
Het was inderdaad zo'n witte. Maar wanneer moet ik me zorgen gaan maken dan? Alles werkt tot nu toe nog, maar ik kan ook niet zeggen dat ik het in de ontlasting ben tegen gekomen... :-\

@Flip: de muizen bij ons hebben 9 van de 10 keer muizengif op, dus een muis moet er wel uit...
#2238592
Ik denk niet dat je je zorgen moet maken zolang alles goed blijft gaan. Kan heel goed zijn dat de kluif er onherkenbaar uitkomt, dus gewoon verteert wordt. Boef kreeg ze lang geleden wel eens, toen nooit problemen mee gehad.
Door *Flip*
#2238867
Jantina schreef: Het was inderdaad zo'n witte. Maar wanneer moet ik me zorgen gaan maken dan? Alles werkt tot nu toe nog, maar ik kan ook niet zeggen dat ik het in de ontlasting ben tegen gekomen... :-\

@Flip: de muizen bij ons hebben 9 van de 10 keer muizengif op, dus een muis moet er wel uit...
oei, dat is idd een ander verhaal!
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door