Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Geef jij supplementen aan je je hond, hoe vaak?

Nee
12
28%
Ja, dagelijks
23
53%
Ja, af en toe
4
9%
Ja, soms een kuurtje
2
5%
enkel tijdens ziekte
2
5%
Door yuri
#2238395
Ben wel erg benieuwd naar de reacties! :)

zelf ben ik me aan het inlezen over chlorella, en aan het twijfelen of ik het wel of niet dagelijks zal geven.

verder geef ik aan Roxy enkel visolie en af en toe kelp.

en voor mezelf een multi :)
Gebruikersavatar
Door pike
#2238407
Ik heb ja gestemd, maar dat geldt maar voor één van de drie. Duc krijgt enkele voedingssupplementen tegen zijn epilepsie. Met succces  :D
Gebruikersavatar
Door Angelique
#2238421
Deze vraag is natuurlijk al eerder aan de orde geweest en het blijft een lastige, want wat verstaat men onder een supplement en wat als "extra voeding" of niet-als zodanig geregistreerd als medicijn. Daar verschillen de meningen nogal over, om mee te beginnen.

Voorbeeldje...ik geef regelmatig gedroogde zeewier. Dit zou je een supplement kunnen noemen omdat het in gedroogde gemalen vorm komt. Geef ik het vers, wat lastiger te verkrijgen is, dan was het gewoon onderdeel van de "groentemix". Dus dit vind IK niet echt een supplement
Ander voorbeeld....één hond van mij heeft epilepsie, de pillen die ze daarvoor voorgeschreven krijgt, zijn geregistreerd en op het doosje omschreven als "voedingssupplement". Nu weet ik dat het dar om wettelijke regeltjes gaat, maar dit middel is in mijn ogen geen supplement, maar een medicijn, waar je ook maar zo dood aan gaat als je er teveel van inneemt.
Volgende dan maar....mijn oudje kreeg bij haar niet-complete voeding een aanvulling van vitaminen e.d. uit een potje en een glucomixje voor haar pootjes. DIT vind ik voedingssupplementen
Door smulpaap
#2238471
Ik heb ook ja gestemd , maar visolie wordt hier zowel als supplement ingezet , maar ook als vervanger van vis omdat ze dat niet lusten
Door yuri
#2238557
Angelique schreef: Deze vraag is natuurlijk al eerder aan de orde geweest en het blijft een lastige, want wat verstaat men onder een supplement en wat als "extra voeding" of niet-als zodanig geregistreerd als medicijn. Daar verschillen de meningen nogal over, om mee te beginnen.

Voorbeeldje...ik geef regelmatig gedroogde zeewier. Dit zou je een supplement kunnen noemen omdat het in gedroogde gemalen vorm komt. Geef ik het vers, wat lastiger te verkrijgen is, dan was het gewoon onderdeel van de "groentemix". Dus dit vind IK niet echt een supplement
Ander voorbeeld....één hond van mij heeft epilepsie, de pillen die ze daarvoor voorgeschreven krijgt, zijn geregistreerd en op het doosje omschreven als "voedingssupplement". Nu weet ik dat het dar om wettelijke regeltjes gaat, maar dit middel is in mijn ogen geen supplement, maar een medicijn, waar je ook maar zo dood aan gaat als je er teveel van inneemt.
Volgende dan maar....mijn oudje kreeg bij haar niet-complete voeding een aanvulling van vitaminen e.d. uit een potje en een glucomixje voor haar pootjes. DIT vind ik voedingssupplementen
inderdaad, ik ben die ook tegengekomen maar als ik me niet vergis dateerde die al van 2005 dus ik dacht dat de mensen nu 7jaar later met nieuwe kennis mss hun supplementenkeuze aangepast zouden kunnen hebben :)

het is idd een goeie opmerking van "wat verstaat men nu eigenlijk onder supplementen"...
en ik sluit me aan bij jouw mening:
Voor mij zijn supplementen, producten waar je de voeding mee supplementeert zonder oog op directe genezing maar als aanvulling van... bv; visolie, vitamine prep., chlorella, spirulinna,..etc
homeopatische middelen tegen bv. hoofdpijn, maagklachten of ontstekingen, etc. zijn voor mij persoonlijk geen supplementen maar vallen onder de categorie medicijnen.
Door Lizzy
#2238569
Ik heb JA ingevuld.

Linga krijgt vrijwel iedere dag geconcentreerde visolie. Voor de zekerheid, voor haar nieren (ooit nierproblemen gehad). Ze krijgt ook glucosamine. Voor haar knie (kruisband operatie gehad, waarbij meniscus is verwijderd).

Biscuit krijgt af en toe chlorella. Nou, eigenlijk vrijwel iedere dag, maar een kleine hoeveelheid. Ze krijgt af en toe een snufje zeewier.

Pinkel krijgt groenlipmossel, omdat ze NSAID's krijgt. En verder ook af en toe een snufje zeewier. 
Door Sietie
#2238604
ik heb ook ja ingevuld

sinds heel kort, chlorella en spirulina en al jaren elke dag visolie capsules omdat ze hier geen vis krijgen :)
Door Monoxxide
#2238606
Ja dagelijks.
Indy visolie elke dag ivm kruisband operatie.
Amadeus krijgt nu en dan eens een spuitje over zijn eten. Beide eten ook vis vrijdag's, dus eigenlijk heeft hij dat niet nodig. Voor de rest niks extra, menu is uitgebreid genoeg.
Door BarfBull
#2238747
Ja, dagelijks. Voor de artrose in haar achterpoot krijgt ze geconcentreerde visolie plus een glucosamine-chondroïtine-msm-preparaat. Daarnaast krijgt ze chlorellapoeder (waarvan ik zelf niet eens weet of ik het als supplement beschouw of niet).

Edit: vergeten te vermelden dat ze ook vitamine B-complex krijgt
Laatst gewijzigd door BarfBull op za 28 jan 2012, 10:58, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door Charlie Angel
#2239002
Ik heb ook ja ingevuld.

Jane krijgt dagelijks supplementen voor haar rug/ gewrichten, zoals glucosamine en visolie.

Charlie krijgt niets, nou ja, meer een aanvulling op voeding, zoals chlorella.
Gebruikersavatar
Door pike
#2239048
Angelique schreef: Deze vraag is natuurlijk al eerder aan de orde geweest en het blijft een lastige, want wat verstaat men onder een supplement en wat als "extra voeding" of niet-als zodanig geregistreerd als medicijn. Daar verschillen de meningen nogal over, om mee te beginnen.

Voorbeeldje...ik geef regelmatig gedroogde zeewier. Dit zou je een supplement kunnen noemen omdat het in gedroogde gemalen vorm komt. Geef ik het vers, wat lastiger te verkrijgen is, dan was het gewoon onderdeel van de "groentemix". Dus dit vind IK niet echt een supplement
Ander voorbeeld....één hond van mij heeft epilepsie, de pillen die ze daarvoor voorgeschreven krijgt, zijn geregistreerd en op het doosje omschreven als "voedingssupplement". Nu weet ik dat het dar om wettelijke regeltjes gaat, maar dit middel is in mijn ogen geen supplement, maar een medicijn, waar je ook maar zo dood aan gaat als je er teveel van inneemt.
Volgende dan maar....mijn oudje kreeg bij haar niet-complete voeding een aanvulling van vitaminen e.d. uit een potje en een glucomixje voor haar pootjes. DIT vind ik voedingssupplementen
Zeewier en knoflook krijgen ze bij mij ook, maar ik zie die ook niet als supplementen eigenlijk. Net zo min als dat ik knoflook of zeewier in mijn eigen eten een supplement vindt. Wat Duc echter aan toevoegingen krijgt voor zijn epilepsie, in de vorm van pillen en capsules, zijn geen medicijnen maar daadwerkelijke supplementen, vrij verkrijgbaar op de markt voor humaan gebruik (niet speciaal voor honden en ook niet speciaal voor epilepsie trouwens). Waar hij ook niet zomaar aan dood kan gaan als hij teveel krijgt.
Door annielaumen
#2239142
glucosamine-chondroïtine-msm krijgt Astrid dagelijks voor haar actrose in haar voorpoten
Zeewier vind ik een goede aanvulling op haar menu
Door coby.p
#2239205
hier krijgt duchesse ivm, arthrose gluco/chondro, en msn
een paar keer per week visolie,
niet elke dag, dan gaat ze aan de dunne.
belle is momenteel giga in de rui, die krijgt nu dagelijks visolie.
die zeewier lees ik dus regelmatig,
waar geven jullie die voor, wat doet het?
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door