Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

#2237932
beste allen,

wij hebben het plan opgevat om in zomervakantie naar de UK te gaan, samen met onze hondjes. We gaan 3 weken, mogelijk langer. Voor de eerste dagen kan ik wel wat meenemen maar niet voor de hele vakantie.
Mijn oudste is superallergisch voor GRANEN, RIJST en kip en in mindere mate rund.
Zijn dieet hier in Nederland bestaat uit geit, eend, hert, struisvogel en kalkoen.
Ik ben al dagen bezig met het bezoeken van diverse sites maar kan de benodigde informatie niet goed vinden. Wat duidelijk is, is dat er in de UK diverse produkten worden verkocht als zijnde KVV maar dan blijkt het toch gewoon blikvoer te zijn en/of er zit een hoeveelheid rijst in.

Is er iemand die iets meer weet?
Zijn er mogelijk bepaalde supermarkten/supermarktketens waar ik vlees zou kunnen kopen?
mogelijk een centrale instantie/orgaan waar ik terecht kan voor meer informatie? (barf.co.uk biedt niet echt uitkomst maar misschien kijk ik niet goed?)
Overigens gaan we naar omgeving Salisbury/Cotswolds/Oxford/Kent.

alle tips zijn welkom!

erica
#2237944
Kiezebrink zit daar ook, maar ik heb geen idee hoe de levering daar is aan particulieren en andere gewone stervelingen.
Overigens wonen er nogal wat Pakistanen in Engeland. Aangezien die meestal islamitisch zijn, zal je er ook zeker wel wat islamitische slagers kunnen vinden. Hier in NL kan je bij de vleesturk toch meestal aardig wat barf-spul kopen, dus dat zal bij de meat-paki ook wel gaan.

In Engeland wordt door gewone mensen ook wel aardig wat lam en tamme eend gegeten. Dus in de super kan je iig wel iets van deze diersoorten vinden (voor humane consumptie, dus geen prijsjes zoals hier van de barfleverancier). Geen idee hoe het er zit met dingen als eendennekken en geschikte lamsribbetjes. Organen eten de mensen daar zelf; kidney pies enzo. Veel varken, lijkt het nationale dier te zijn, maar zeker ook andere diersoorten.
#2238394
Geloof dat vlees erg duur is in de UK dus wellicht een deel van de dagelijkse maaltijd al in NL drogen (diversen spiervlees / orgaan)? Het is wel ff wat werk maar je kan steeds de lading uit de droger invriezen.

En Kiezebrink in NL mailen voor meer info? Zag daar idd laatst een internationale vrachtwagen staan.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door