Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door Bente Ole Kambi
#2238312
Zoals bij sommigen bekend hebben wij sinds ruim twee maanden een Spaans asielhondje een thuis gegeven. Alles gaat goed, alleen raakt hij buiten nogal snel overvoerd door alle prikkels. We lopen nu apart, want met twee honden samen is nog veel te chaotisch. En hij loopt op vaste tijden drie á vier keer per dag hetzelfde rondje.

Na zo'n 200 dezelfde rondjes zou je zeggen dat hij wel klaar is voor een ander rondje, maar hij trekt dan heel hard en is duidelijk ontzettend gestresst, zelfs zijn staart is dan laag en die piekt verder echt altijd een meter hoog de lucht in. :) Ook veel hijgen en om zich heen kijken. Dus stilstaan, tot rust laten komen, aaien en... daarna gewoon weer verder trekken. Het is natuurlijk ook een beagle die met zijn neus aan de grond loopt en op die manier extra veel (geur)prikkels opdoet.

Nu vroeg ik me af of een licht niet-schadelijk kalmeringsmiddel tijdelijk misschien een uitkomst zou zijn. Dan kan hij de wereld wat rustiger ontdekken. De stress die hij buiten opdoet is ook niet gezond.

Iemand goede ervaringen met een bepaald middel?
Laatst gewijzigd door Bente Ole Kambi op vr 27 jan 2012, 13:59, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Cizsel
#2238343
Je hebt natuurlijk Bach Rescue, maar of dat voor deze situatie specifiek geschikt is weet ik niet zeker.
Ik heb het bijvoorbeeld gebruikt bij oud en nieuw... Storm werd er rustiger van en kon beter met de situatie omgaan.
Het kalmeert en ontspant en maakt de hond dus beter bestendig (in jouw geval) om rustig de nieuwe omgeving op zich in te laten werken, de eerste 2 a 3 keer dat je het nieuwe rondje loopt.
Je kan het gewoon kopen bij de drogist. Mensen gebruiken het bijv. bij examens, als ze heel erg zenuwachtig zijn.

Maar zoals ik al zei, ik weet niet of het in jouw situatie specifiek het beste middeltje is.
Je kan ook een consult nemen bij een homeopatische dierenarts, die kan namelijk eventueel een specifiek middeltje voor je samenstellen.
Gebruikersavatar
Door EllenL
#2238345
Bach zou kunnen, zou ik dan inderdaad op maat laten maken, maar rescue in spannende situaties kan nooit kwaad ;)

Verder heb je van de groene os rust compositum wat je door het eten kan doen, werkt bij Angel, mijn roemeense hondje, erg goed, is kruidenmengsel met daarbij nog extra magnesium en triptofaan... 
en dan bestaat er in de puur lijn nog puur onrust en puur nervositeit, verschil is dat die laatste vooral bij onweer en vuurwerkangst ingezet wordt en de eerste meer voor stress situaties als de dierenarts of in jouw geval, wandelen ;)
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door