Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door boris2009
#2238016
Afgelopen zondag hebben we onze pup gehaald en viel ons eigenlijk niet echt iets op, hij rook ook nog enorm naar nest, de dag daarna zijn we overgegaan op kvv en dat bevalt prima.
Er komt een hele penetrantie lucht uit zijn bek al 2 dagen nu, nu kan het zijn dat hij een teentje knoflook naar binnen heeft gewerkt, we hebben wel knoflook bewerkt van de week en misschien is er wat gevallen, maar dat lijkt me sterk maar je weet eht nooit, het lijkt een beetje op knoflooklucht. Ik dacht misschien sluit er iets niet goed af binnen. Verder gaat alles prima, ook het poepen etc. Voglende week gaan we naar de da voor een enting en controlle.
Gebruikersavatar
Door choopy
#2238114
Zou ook het ontgiften kunnen zijn.
Aangezien je praat over overstappen op KVV ga ik er vanuit dat de pup brok kreeg bij de fokker??

Welke KVV geef je? Mijn  reu heeft met varianten waar veel rund in zit ook een niet zo lekkere geur uit zn bekkie.
Door Lizzy
#2238164
boris2009 schreef: Afgelopen zondag hebben we onze pup gehaald en viel ons eigenlijk niet echt iets op, hij rook ook nog enorm naar nest, de dag daarna zijn we overgegaan op kvv en dat bevalt prima.
Er komt een hele penetrantie lucht uit zijn bek al 2 dagen nu, nu kan het zijn dat hij een teentje knoflook naar binnen heeft gewerkt, we hebben wel knoflook bewerkt van de week en misschien is er wat gevallen, maar dat lijkt me sterk maar je weet eht nooit, het lijkt een beetje op knoflooklucht. Ik dacht misschien sluit er iets niet goed af binnen. Verder gaat alles prima, ook het poepen etc. Voglende week gaan we naar de da voor een enting en controlle.
Hoe oud is pup? Is ie misschien aan het wisselen?
Door boris2009
#2238238
ik hoop toch niet dat dit blijft, het is echt niet prettig...

hij is gisteren 8 weken geworden en kreeg inderdaad brok bij de fokker, ik ben met carnibest gestart, de eerste dag was het kip maar hij heeft ook al de eerste dag aan een kippenbout mogen kluiven, even het vlees en vel eraf. Nu zit hij aan een rol kip/rund en aangezien hij 4 x per dag krijgt, heeft hij gisteren een beetje gemalen pens kregen en dat kwam er vanmorgen wat slapper uit.
Deze lucht komt echt uit zijn longen.
Door Hanny
#2238273
Het pupjes, die hier zijn, drinken nog bij hun moeder en eerlijk gezegd, vind ik altijd, dat ze uit hun bekje stinken. Zo'n melklucht, beetje zurig, bah.
(ik lust geen melk)
De pupjes zijn kern gezond, tenminste dat hoop ik.
Als ze wat gaan eten ruiken ze nog steeds niet heerlijk uit hun bekje, maar ik heb er nog nooit een punt van gemaakt.
Alles in zo'n pup  moet nog goed op gang komen. Gewoon geduld hebben en niet zo paniekerig doen.
Moet wel zeggen, dat ik ook volwassen honden niet verrukkelijk uit kun bek vind ruiken. Smaken verschillen.
Als je denkt, dat er iets mis is, dan de fokker op de hoogte stellen.

Hanny
Door inni
#2238772
Berre hier kan enorm uit z'n bek stinken (en dan vooral wanneer hij blaft) als zijn maag niet in orde is, 't eten verteerd dan trager of niet volledig en zijn darmen raken van slag. Misschien heeft jou pup nog moeite om 't rauwe vlees en 't bot te verteren.
Door boris2009
#2240837
Inni, wt jij schreef vermoed ik nu ook, de lucht is minder gelukkig alleen maken we ons toch wat zorgen over deze pup, hij groeit slecht, morgen of overmorgen wagen we er toch een da bezoekje aan.
Ik hou jullie op de hoogte
Door inni
#2240927
Misschien een ander merk kvv wat fijner gemalen is zodat de stukjes bot kleiner zijn, of 't zelf fijner malen.
Ik ken weinig van honden en heb alleen ervaring met Berre's problemen maar ik denk zoals bij baby's (daarmee heb ik meer ervaring) dat 't ene pupje wat meer moeite heeft om zich aan te passen dan 't andere. ;)
Veel succes en hopelijk is 't ondertussen helemaal in orde.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door