Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door eelke
#2237989
Ik zie die nooit ergens te koop staan.
Terwijl je andere vogels die te veel zijn, wel ziet, ganzen, duiven (of zijn die duiven alleen van fokkers?)

Waarom nooit meeuwen? Dat wordt tegenwoordig toch ook wel 'ongedierte' genoemd.
Door Sonnee
#2238006
omdat het een beschermde vogelsoort, je mag ze alleen verjagen/schrikken met een ontheffing van de flora en fauna wet aangevraagd bij de overheid , afschieten zit er dus niet in 
Door Lizzy
#2238014
Bovendien schijnen ze niet te vreten te zijn. Heel tranig. Tenminste, dat vertelde mijn opa die in de oorlog wel meeuw geschoten heeft. Eenmalig, want het was dus niet te kanen.
Gebruikersavatar
Door pike
#2238029
eelke schreef: Ik zie die nooit ergens te koop staan.
Terwijl je andere vogels die te veel zijn, wel ziet, ganzen, duiven (of zijn die duiven alleen van fokkers?)

Waarom nooit meeuwen? Dat wordt tegenwoordig toch ook wel 'ongedierte' genoemd.
Dat zijn inderdaad vliegduiven zoals ze ook wel genoemd worden, gefokt dus. Als het wilde duiven zijn staat het erbij vermeld.

Alle vogelsoorten zijn beschermd:

citaat:
"Ten eerste zijn alle Europese vogels die van nature in het wild voorkomen beschermd als soort; het is verboden om handelingen te verrichten die ze zouden schaden. In de tweede plaats worden de belangrijke leefgebieden van vogelsoorten van Bijlage I aangewezen als speciale beschermingszone. Alleen onder strikte voorwaarden mogen er activiteiten plaatsvinden die het leefgebied zouden kunnen aantasten. Deze Vogelrichtlijn is sinds oktober 2005 volledig opgenomen in de Natuurbeschermingswet. De bepalingen over soortenbescherming zijn uitgewerkt in de Flora- en faunawet. "
Laatst gewijzigd door pike op vr 27 jan 2012, 08:58, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Sonnee
#2238032
eelke schreef: Meeuwen beschermt? Oei... weet iemand dan waarom? Zijn er toch veel te veel van?
sja, te veel is ook maar relatief natuurlijk, zolang ze geen schade aan andere diersoorten toebrengen (populaties in gevaar brengen kwa overleven van soort)
is er denk weinig aan de hand,

het zijn ook meerdere soorten, een stuk 5 soorten komen vrij veel voor, dan nog 4 die wel vele gezien worden, maar wat minder in getale ... hier in NL etc dan, buiten NL bestaan er nog wel wat soorten 
Door Limbabnees
#2261757
Hier heb je een meeuw. Lag dood in het land.
AfbeeldingAfbeelding
Afbeelding

Moeder ging hem thuis begraven maar kreeg de kans niet.
In eerste instantie gaf ik het commando "laat" toen Laika haar pakte en liet haar dus ook los en lag op de grond. Ik ben zo trots op die meid.
Maar ja, die pups zijn nog in training :)
En Ali begrijp nog niet wat te doen met gevogelte.
Meneer Brok zit nu ook op BARF.

Ik heb ze een tijdje laten dollen met die meeuw en heb de meeuw uiteindelijk maar opgeborgen.
Je weet niet waar hij aan overleden is.

Zou ik hem alsnog kunnen laten opeten?
Ze liggen nu allemaal rustig beneden, ze hebben hun maaltijd gehad.
Laatst gewijzigd door Limbabnees op zo 19 feb 2012, 08:55, 1 keer totaal gewijzigd.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door