Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door wimk
#223783
Bumper is zaterdag bij ons aangekomen en vanaf dat moment eet hij alleen maar Bibi. Hij verslind zijn voer zowat, echt het is binnen 5 seconden op.
De eerste 2 dagen had hij redelijke poep, maar sinds vandaag is het wat dunner aan het worden.
Ik dacht dat het beter moets worden ipv slechter.

Iemand een idee hoe lang dit gaat duren.
En wat ik hieraan kan doen, gekookt water over het vlees heen gooien of het vlees even koken?
En probiotica aanschaffen, maar waar doe ik dat en welk merk moet ik hebben en wat kost dat?

Ik hoop dat het gauw over is

Gr Wim
Door Lizzy
#223792
[quote="wimk"]
Bumper is zaterdag bij ons aangekomen en vanaf dat moment eet hij alleen maar Bibi. Hij verslind zijn voer zowat, echt het is binnen 5 seconden op.
De eerste 2 dagen had hij redelijke poep, maar sinds vandaag is het wat dunner aan het worden.
Ik dacht dat het beter moets worden ipv slechter.

Iemand een idee hoe lang dit gaat duren.
En wat ik hieraan kan doen, gekookt water over het vlees heen gooien of het vlees even koken?
En probiotica aanschaffen, maar waar doe ik dat en welk merk moet ik hebben en wat kost dat?

Ik hoop dat het gauw over is

Gr Wim
[/quote]

Hoi Wim,
Heeft de pup bij de fokker brokken gekregen? Zo ja, dan moet hij even wennen. Ik zou zeggen: heb even geduld. Een mens heeft ook wel eens dunne ontlasting wanneer hij anders eet als dat hij gewend is.

Of loopt het er als water uit?

Zo niet: gewoon even aankijken. Desnoods wat gekookt water erover gooien en inderdaad wat probiotica capsules. De meeste drogisten of reformwinkels hebben wel probiotica. Meestal heet het iets ala Acidophilus of Lactobacillus. De prijs variert te erg per merk om er wat zinnigs over te zeggen. Ik betaal voor de Akropharma capsules rond de 6 of 7 euro, dacht ik.

Goed, geef hem desnoods ook wat Okugest tabletten van VSM (drogist). Plet een pil tussen twee lepels en strooi het poeder in z'n bekje. Dit helpt ook bij voerveranderingen en diarree.

Maar geef niet op Wim! Het is echt geen drama hoor, ee beetje dunne ontlasting voor een paar dagen. Nogmaals, tenzij het er als water met bloed uit spuit.
Gebruikersavatar
Door Nitus
#223797
Heb iets over verschillende pro-biotica merken voor je gevonden (prijzen weet ik niet):
[quote="Lizzy"]
Probiotica bedoel je?

Dit kun je bij de drogist kopen. Of bij een goede reformwinkel. Je kunt het ook bij je dierenarts bestellen, van het merk: Protexin® (en dan moet hij deze van dit merk bestellen: Pro-Soluble Probiotica puur 150 g poeder).

Bij de drogist/reformwinkel heet dit spul ook nog wel eens acidophilus of lactobacillus, maar dat is allemaal hetzelfde. Goede merken zijn bijv.: Solgar (veel te duur!), Orthica, Akropharma.

[/quote]

En verder zoals Sylvia al zei, de Bibi een beetje koken. Ik heb geen idee hoelang dit gaat duren, maar bedenk wel dat er voor Bumper veel veranderd is, een andere omgeving zonder broertjes en zusjes, ander voer, nieuwe baasjes, dat brengt natuurlijk stress met zich mee, en sommige honden reageren daar sterker op als anderen. Beterschap met je pup :).

Oja, in je handtekening staat dat Bumper vanaf 11 oktober bij jullie woont ???, moet dat niet 11 december zijn? (als ik je verhaal zo lees) ;).
Door wimk
#223799
[quote="Nitus"]
Oja, in je handtekening staat dat Bumper vanaf 11 oktober bij jullie woont ???, moet dat niet 11 december zijn? (als ik je verhaal zo lees) ;).
[/quote]

Stom ik heb het aangepast ik zal vanavond even langs de drogist gaan, het spuit er niet uit het is alleen wat dunner dan de afgelopen paar dagen.
Bumper heeft bij de fokker wel vlees gehad, maar de laatste week niet meer geloof ik, ik weet het niet zeker.
En hij is niet ziek of zo hoor,
Door wimk
#224256
Ik heb hem gisteravond de inhoud van 1 capsule advanced acidphilus van Solgar, maar nu net was het echt waterdun. ( hoeveel mag een pup hier per dag van hebben)?
Het wordt elke dag slechter ipv beter.

HELP
Laatst gewijzigd door wimk op wo 15 dec 2004, 05:40, 1 keer totaal gewijzigd.
Door geisha
#224258
Ik snap goed dat je bezorgd bent. Toen mijn hond een pupppy was had ik (ze at toen nog brokken) haar (op advies van de brokkenfabrikant) 1 dag op een zgn "vlees" dag gezet. Het resultaat was het zelfde wat je nu omschrijft Waterdunne ontlasting (Ik wist toen nog niets over Barf). Omdat het nog een pupje is moet je daar wel mee uitkijken. Wat ik nog altijd doe in geval van (erge) diaree (Ik weet het het is wel gekookt) is het beproefde kip met rijst dieet. Ik kook de kip in bouillon met peterselie, doe de rijst er bij en zo heb je dan ook gelijk een soort bouillon rijstwater wat ook stoppend is + vochtaanvullend. Hoe vaak geef je nu te eten? Ik zou ook kijken of je niet wat kleine beetjes per keer kan geven aangezien het spijsverteringsstelsel zo te horen toch wel van slag is. Dit zo een a 2 dagen doen en dan kan je bevoorbeeld kijken of je langzaam de Bibi er doorheen kan "mengen" en zo uitbouwen weer tot compleet rauw.

Succes.
Gebruikersavatar
Door sylvia
#224269
Ik zou hem inderdaad even op gekookte kip en rijst zetten en hem ook een beetje roosvice stop geven.
Hou ook even in de gaten dat hij voldoende vocht binnen krijgt.
Ik zou toch eens een ander merk kvv proberen na de kip met rijst, het is heel goed mogelijk dat bibi voor jouw pup het nou net niet is.
Door Lizzy
#224278
Diarree kan echt niet van de probiotica zijn hoor (tenminste, niet deze waterdunne poep). Hoeveel moet een volwassen mens van deze capsule innemen?

Heb je de Bibi overgoten met gekookt water?

Hij moet zeker genoeg vocht binnen krijgen want pups drogen snel uit. En als je het niet vertrouwt: dierenarts! Want, er heersen ook hele vervelende virussen momenteen, waar honden diarree hebben, wel of niet in combinatie met overgeven.
Door wimk
#224307
Volwassenen mogen volgens mij 1 capsule per dag, ik heb die dure gekocht, ik weet het merk even niet meer maar het koste 17,50.

Morgen moet ik naar de dierenarts voor zijn enting, dus ik hoop het tot die tijd uit te zingen.

Hij poept niet overdreven veel ongeveer 3 a 4 keer per dag, het wordt alleen steeds dunner ipv dikker, vanochten was het al 2 keer zo dun als water
Door Lizzy
#224324
[quote="wimk"]
Volwassenen mogen volgens mij 1 capsule per dag, ik heb die dure gekocht, ik weet het merk even niet meer maar het koste 17,50.

Morgen moet ik naar de dierenarts voor zijn enting, dus ik hoop het tot die tijd uit te zingen.

Hij poept niet overdreven veel ongeveer 3 a 4 keer per dag, het wordt alleen steeds dunner ipv dikker, vanochten was het al 2 keer zo dun als water
[/quote]

Geef maar 1/4 capsule probiotica dan. Want dit zijn dus echt sterke.

Morgen kan hij dus niet geent worden. Sorry, maar alleen 100% GEZONDE honden mogen geent worden en dat is hij dus nu niet. Je moet dit even uitstellen dus.

Gooi er anders ook gekookt water overheen. Krijgt hij in ieder geval ook vocht binnen.
Door Eidos
#224362
Er heersen inderdaad heel veel virussen op dit moment, en ik kan daar over meepraten want Eidos is vorige week goed ziek geweest.

Als ik jou was zou ik inderdaad zijn vlees ( bibi) ligt aankoken ( minuutje ) en gewoon de probiotica erbij geven.. Een paar keer per dag een tabletje okugest geven ( heeft eidos HEEL erg goed geholpen !! Na 3 dagen was hij alweer van zijn diarree af ) en wat roosvicee stop.. eventueel de roosvicee in wat kwark of yoghurt.

Beterschap met je puppie!!! En ik zou de enting ook verschuiven naar een datum wanneer hij weer helemaal gezond is.. Ze krijgen door middel van zo'n enting heel wat nare stoffen binnen en bij een hond die al ziekjes is lijkt me dat echt niet goed..
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door