Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door flin
#2234167
yup, vanmorgen met onze Devon naar de DA,
eergister zattie te knijpen met 1 oog, niet echt wat aan te zien verder...
vanmorgen vonden we m nogal tam,

affijn oogbeschadiging dus, Clavubactin, CAF, en Novacam meegekregen

woensdagmiddag nog een contrôle...

ik hoop dat dit met een sisser afloopt
Door flin
#2234188
@ Koek, ik zou het niet weten,
juist hij is degene die hier binnen nooit loopt te katten met de anderen...en de anderen niet met hem,
een ongeluk zit waarschijnlijk toch in n klein hoekje

en hij is ook niet meer buiten geweest...veeeels te koud

'k vinnut eng  :-[
Door flin
#2236441
t gaatje lijkt vrij diep te zijn,
ik ben niet erg thuis in de termen, maar mevr de DA heeft aan de hand van een tekening uitgelegd hoe en wat
laten we zeggen dat t gat door t 1-e oogvlies heen is,
en dat dat makkelijk tot complicaties kan leiden,(op oa onderliggend oogweefsel, en dus t hele oog) omdat oa die delen slecht doorbloed zijn, en dus heel langzaam heelt

DA wil nu t knipvlies over t oog heentrekken, en vastzetten
dit zou snellere heling kunnen bewerkstelligen, en minder kans op complicaties,
t oog zag er al wel beter uit dan 2 dagen terug, dus dat geeft moed!
t zou een snelle gewone roes worden,(ze is niet lang bezig) en een wake-up prik
16.45 nuchter weer present bij DA...
Door flin
#2236963
een hoopje zielig kwam terug...

Afbeelding

oogleden zijn dichtgenaaid, en de draadjes zijn afgeplakt met n soort sponsje
DA zei dat t er toch niet zo mooi uitzag bij nadere inspectie,
toch wat vocht onder (?) de iris

hij heeft dus geen wake-up prik gehad, omdat dit erg slecht zou zijn voor nieren en lever, dus hij is nu pas weer een beetje op de poot

't kapje wat hij heeft is eigenlijk te groot, dus de DA heeft er maar n paar nietjes ingezet, zodat t wel past,
met eten en drinken wordt dit natuurlijk een truc; 'k kan t niet voor even afdoen, dus daar moet ik (behalve van n lepel voeren) nog wat op verzinnen, drinken gaat zo niet

andere katzels vinden zo'n schuifelend kapje maar heel vreemd
Gebruikersavatar
Door koekje
#2236977
Agossie!

Poet kon ook lastig eten met kap. Ik zette een klein schoteltje op een kopje. Hierdoor kon ze de kap over het schoteltje schuiven en zo toch happen.
Door flin
#2237468
meneer Flin is deze ochtend thuisgebleven,
en heeft op n gegeven moment de kap afgehaald, Fin heeft toen gegeten (+AB) en gedronken en is naar z'n bak geweest;

Fin snapte maar niet waar z'n waterbak stond, die staat normaal op t aanrecht, en nu dus op de grond...toch maar terug gezet opt aanrecht, alleen kan hij daar dus niet met kap op opspringen...ook echt niet met kap uit drinken

alle 3 mochten ze ook niet naar boven vannacht (1 niet naar boven is geen optie, allemaal niet, lukt wel), trap op met kap op lukte wel voor Fin (met mij erachteraan), maar 'k ben bang dat naar beneden te moeilijk is, hij ziet trouwens veel te weinig, dus helemaal liever niet nu

De kap heb ik vanmiddag aangepast, zodattie iets (omg) makkelijker op en af kan,
anders eettie niet en drinkt niet en gaattie niet naar de bak niet , affijn met argus ogen t dier gevolgd
natuurlijk slaapt hij veel

de kap moet echt zoveel mogelijk opblijven; mocht hij met een nagel achter z'n hechtingen blijven hangen, dan zijn z'n oogleden naar gort

morgen 17.00 u voor contrôle naar de DA; een andere (maatschap); die weet ervan natuurlijk, en wat ze gaan/kunnen zien weet ik niet, maar t weekend zit er ook weer aan te komen, dus liever een keer teveel dan te weinig...
Door *Flip*
#2237528
oogleden aan gort klinkt wel heel naar :-[ Dan liever minder comfi met een kappie.

Hoelang moet het dicht blijven zitten?
 Terug naar “Vragen en Problemen gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door