Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door 202Spots
#2236795
Zijn er hier anderen die 'n bloedtest laten doen terwijl de hond niks mankeerd, dus alleen om alle waardes te weten en dat
die dan voor later, wanneer de hond ouder is of klachten krijgt ,dan als uitgangswaardes voor vergelijking gebruikt kan worden?
Ik had het voor Cis en Tor, en heb het al heel lang in me hoofd voor Bo en Starr, maar eigenlijk nog nooit gedaan...tot vandaag..
Ik ben vanmorgen met Bo en Starr  naar Dr.Bill geweest om bloed te tappen, en toen de buisjes met bloed bij Dr.Dodds/Hemopet gebracht om de volledige
Thyroid Profile 5™ PLUS (T4, free T4, T3, free T3, TgAA - PLUS CBC, Differential, Chemistries) te laten doen.
Morgenavond kan ik de uitslag krijgen...ik ben benieuwd.
Door 202Spots
#2236829
Saille schreef: Schildklierwaardes schommelen volgens mij nogal, dus daar zie ik het nut niet zo van in...
Ik zou niet weten waarom er dan geen eerste keer kan zijn om te zien wat het is.
Trouwens, ik heb 2 honden met thyroidism gehad, en toen ze eenmaal op meds waren,
en elke 6 maanden werd her-test, bleven de waardes altijd gelijk, geen geschommel of niks..
Laatst gewijzigd door mahuni op wo 25 jan 2012, 20:41, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door Sverite
#2236847
Ja, dat heb ik 6 jaar geleden gedaan toen mijn hond 2 1/2 jaar en gezond was. Het was handig toen ze ziek werd (IMHA - Immune mediated Haemolitic Anemia) bijna twee jaar geleden en in de revalidatie periode. We laten nu deThyroid Profile 5™ PLUS (zonder CBC) elke jaar doen bij Dr. Dodds (de CBC laten wij hier doen) omdat ze hypothyroidism heeft.
Gebruikersavatar
Door EllenL
#2236877
202Spots schreef: Ik zou niet weten waarom er dan geen eerste keer kan zijn om te zien wat het is.
Trouwens, ik heb 2 honden met thyroidism gehad, en toen ze eenmaal op meds waren,
en elke 6 maanden werd her-test, bleven de waardes altijd gelijk, geen geschommel of niks..
ik zeg ook niet dat het niet kan, misschien vergis ik me wel en is het juist heel zinvol ;)
Door 202Spots
#2239135
De Geijsjes schreef: :thumbup: Fijn! Ook al is er niets aan de hand, zodra je iets laat testen wil je natuurlijk
wel een goede uitslag  ;) gefeliciteerd.
Thanks!  :)
Ja,ik vind 't  fijn om te weten dat ze beide gezond zijn en geen problemen hebben.
Betekend ook dat hun diet in orde is, en dat is voor mij ook belangrijk om te bevestigen. ;)
Door pallas
#2239317
Wij hebben het ook gedaan. Nox is daarna aan de meds gegaan voor haar LSI en Didot heeft schildklier meds. Altijd handig om een nul waarde te hebben. Zo heeft Didot naar verhouding enorm veel rode bloedecellen (doordat hij mega actief is), als ie onder narcose moet kan daar rekening mee gehouden worden.
Laatst gewijzigd door pallas op za 28 jan 2012, 13:34, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door *Dorothea*
#2239358
202Spots schreef: Thanks!  :)
Ja,ik vind 't  fijn om te weten dat ze beide gezond zijn en geen problemen hebben.
Betekend ook dat hun diet in orde is, en dat is voor mij ook belangrijk om te bevestigen. ;)
Hoezo weet je aan de hand van bloedonderzoek dat hun dieet in orde is?
Door 202Spots
#2239596
*Dorothea* schreef: Hoezo weet je aan de hand van bloedonderzoek dat hun dieet in orde is?
Weet je dat niet dan ???
Maar ik heb de bloed test niet laten doen om te kijken of hun diet goed is, ik heb 'n complete panel laten doen om dan deze uitgangswaardes te hebben voor vergelijking
wanneer ze in de toekomst prolemen zouden krijgen en eventueel andere  bloed testen moeten hebben voor diagnoses,en dan is 't handig om te kunnen vergelijken toch?.
Bo word dit jaar 9, en ik vond 't vooral voor hem belangrijk, omdat we verder geen history van hem hebben.
Starr word binnenkort 3, dus daarom dan alle twee maar gedaan terwijl ze gezond zijn.
Maar wanneer de  uitslag van de waardes nu allemaal normaal zijn,en vooral de lever,nieren,pancreas en thyroid waardes allemaal kloppen,
dan kan ik zelf als 'n leek wel na gaan dat ze gezond zijn omdat ze 'n gezond diet krijgen.
Wanneer er bepaalde afwijkende waardes zijn en vooral bij de orgaan waardes, dan zou ik zelf denken dat hun diet ergens aangepast moet worden.
en iedereen die in de Medische afdeling leest,weet denk ik ook dat je bij 'n hond met afwijkende lever,nier of pancreas waardes  dan toch wel 't diet moet aanpassen...
Nu is alles goed, dus ik hoef ook niks in hun diet te veranderen, en zoals ik al schreef.. voor MIJ is dat 'n bevestiging dat ik 't goed doe..that's all.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door