Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Irish
#2236670
Sinds dat we Ivan hebben (nu zo'n 1,5 jaar) rolt hij graag tijdens de wandeling gewoon ''zomaar'' in het gras, dacht ik.
Nou heb ik Ivan is laten bekijken en doormeten door een natuurgeneeskundige en zij merkte een blokkade in zijn rug, waarschijnlijk spondylose. Ivan trilt ook heeel erg met de achterpoten. Maar nu lijkt het rollen steeds meer toe te nemen. Bijvoorbeeld als ik hem laat rausen met Kaat, dan trektie een sprintje achter haar aan om vervolgens opeens te gaan rollen. Na een sprintje gaatie vaak stil staan en mij aankijken en als ik dan zeg ''toe maar'' dan gaatie weer achter Kaat aan. Ivan houdt haar niet bij, dus gaatie langzamer lopen en hop, weer rollen. Wat is dat rollen toch?
#2236686
Ik ken ook een teefje die graag rolt in gras vooral, erg grappig, is één van Angel's husky vriendinnetjes...  Angel doet het alleen bij viezigheid waar je als hond blijkbaar perse in moet rollen  ??? (zelfs als je een prins bent die eigenlijk niet vies mag worden...) dus die rende op dat stukje gras af waar ze had liggen rollen en keek vervolgens heel verbaasd dat er geen viezigheid te bekennen was  ;D ;D Zij vindt het trouwens ook fijn om echt langs een heg te 'schrobberen' met haar vacht....

Ik kan me nog wel voorstellen dat je gaat rollen vanwege jeuk, maar als je echt last hebt van je rug laat je dat denk ik wel, tenminste, lijkt mij niet fijn  :-X. Maar misschien is het ook gewoon overspronggedrag...
#2236765
Saille schreef: Ik ken ook een teefje die graag rolt in gras vooral, erg grappig, is één van Angel's husky vriendinnetjes...  Angel doet het alleen bij viezigheid waar je als hond blijkbaar perse in moet rollen  ??? (zelfs als je een prins bent die eigenlijk niet vies mag worden...) dus die rende op dat stukje gras af waar ze had liggen rollen en keek vervolgens heel verbaasd dat er geen viezigheid te bekennen was  ;D ;D Zij vindt het trouwens ook fijn om echt langs een heg te 'schrobberen' met haar vacht....

Ik kan me nog wel voorstellen dat je gaat rollen vanwege jeuk, maar als je echt last hebt van je rug laat je dat denk ik wel, tenminste, lijkt mij niet fijn  :-X. Maar misschien is het ook gewoon overspronggedrag...
Dat zou ook heel goed kunnen!
#2236929
noa doet dit ook graag , bij haar komt het meer voor als ze in de rui raakt en de huid wat kriebelt
als ik haar een paar keer geborsteld heb is de jeuk weer over  :)
maar ze doet het soms ook uit gekkigheid alleen wrijft ze dan met haar neus en hoofd door het gras  :biggrin2:
#2237045
tieneke schreef: Hier wordt er vooral veel gerold in de sneeuw  :P
Ja dat vinden die van mij ook het meest ultieme !!!
Maar ja geen sneeuw hier helaas ;(

Joy rolt ook graag. Vooral als ik ergens ga zitten, want dan stopt ze met "op mij te letten " en bij haar is het echt genieten- pure ontspanning.
Mik ligt vooral graag in de viezigheid  >:(
#2237104
Bekend verhaal. Mijn reu heeft ook oa rugproblemen en rolt ook veel als ze samen aan het rennen zijn of aan het spelen. Ik heb zelf het idee dat, omdat hij haar niet bij kan houden gaat rollen zodat zij weer dichterbij komt , dan spelen ze weer even en komt hij weer op adem. Ook rolt hij veel als zij zijn speeltje heeft afgepikt omdat het dan wel eens lukt om het speeltje terug te pakken omdat Yilla dan bij hem komt kijken, geweldig gezicht.
#2237249
Alba is ook een serial-roller. Nooit in vieze dingen gelukkig, en het is wel duidelijk dat ze 't meestal doet uit pure fun maar soms als oversprong ook. Het feit dat we erom moesten lachen in het begin zal ook gestimuleerd hebben. Bij haar is het zeker weten niet van rugproblemen.
Ik kan me wel voorstellen dat het dat kán zijn, zeker in combinatie met die trillende achterpoten ed.
#2237251
Zodra de riem los is en er zachte ondergrond is word er gerold. Zand, gras, sneeuw is helemaal fantastisch :P en verder ook in smerige dingen.
Max vind het prachtig en zelfs in de woonkamer tijdens zn spel met een knuffel word er af en toe gerold.
Ik heb ook geen idee wat daar de functie van is, ik hou het op spel.
#2237461
Ik heb er ook hier die rollen. Zeker als ze nat zijn. En Maci doet het allemaal op bepaalde ondergronden, die rent gewoon en in een keer klapbang, koprolletje en rollen maar.
Ik heb nooit aan rugproblemen gedacht, is ook niks dat dat aannemelijk maakt, ik denk dat hij het puur voor de leuk doet. ALs ze nat zijn doen ze het ook om zichzelf te drogen.
#2237636
Pike is er ook een die tijdens de wandeling gaat rollen. Hij doet dit als hij het warm heeft. Vraag me niet hoe het verkoelend kan werken, volgens mij krijgt hij van dat drukke gedoe het alleen maar warmer. Hij heeft het van jongs af aan gedaan. Duc gaat hem nu nadoen  :biggrin2: en dan gaat Armagnac ook maar proberen te rollen! Heel komisch om te zien want die gaat gewoon op zijn kop staan en laat zich dan vallen  ;D
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door