Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

#2235537
Ik heb in de supermarkt gedroogde biologische moerbessen (of moerbei) ontdekt, en eet die nu tijdens het werken, vermengd met notenallerlei. De honden knabbelen af en toe ook een nootje mee, maar hoe zit het met de moerbes/moerbei? Is die gezond of schadelijk voor honden?
#2236076
Ze aten ze hier vroeger ook, van onze boom. Volgens mij zijn de donkere vruchten gezonder dan de witte maar of ze nou barsten van gezondheid...? Vinden jullie ze nou lekker? Ik vind ze vrij smakeloos....
#2236553
De zwarte zijn veel lekkerder  :)

De witte moerbei (Morus alba) heeft varieteiten met witte, gele, lavendelkleurige maar ook zwarte bessen. Die zwarte bessen zijn echter niet de lekkere die ik bedoel.  Die hangen namelijk aan Morus nigra (de zwarte moerbei) of aan Morus rubra (rode moerbei). De bessen van rode moerbei kleuren bij rijping van rood naar zwart. Rijpe vruchten van deze twee soorten zijn zoetzuur en die  van M. nigra zijn ook erg sappig.
#2236599
oh ik vind ze ook heerlijk. Ik had 2 zakjes gekocht via internet en die waren met 2 dagen op  :-[
En dat waren de lichtgele en als ik dan in de post van Pike lees dat de donkere nog lekkerder zijn  ::)
Dat is net als met die lovechock chocola, ik moet daar niet teveel van in huis hebben want het is zo op  :-\
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door