Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door amber13
#2235289
(Weet niet of de vraag in deze topic goed staat..)

Onze Laddy is flink ziek, wat donderdag begon met maag/darm infectie (volgens da) is nu vermoedelijk een verslikkingslongontsteking..
Hij is erg zwak momenteel, en moet weer voorzichtig aan het eten om kans te maken er bovenop te komen. Normaal eet hij half kvv, half barf. Oua vocht wil hij alleen kleine beetjes water, geen karnemelk/boullion/biogarde. Ben gister middag voorzichtig begonnen met kleine beetjes gekookte kip (ik weet t, over het gekookte kan je discuseren, maar heb hier vaak goede ervaringen mee gehad om zieke honden weer aan t eten te krijgen..) Elke 2 uur een paar stukjes, ook vannacht, dit at hij goed en hield hij binnen, maar sinds 6u neemt hij dit niet meer. Nu wil ik graag wat anders proberen, maar weet niet zo goed wat.

Wie heeft advies voor me?

(voor degene die me niet kennen, ik ben Linda, al een jaar of 6 lid van Barfplaats, maar wegens tijdgebrek niet actief.)
Door tt-tjes
#2235379
Misschien een klein beetje kvv met wat warm water of bouillon mengen. Misschien dat dat wel gegeten wordt.. veel beterschap.,
Of anders wat van dat Hills A
/D halen bij de DA. Is natuurlijk niet alles maar beter dan niets.
Laatst gewijzigd door tt-tjes op di 24 jan 2012, 13:59, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Lizzy
#2235448
Ik geef een hond die niet wil eten niks. Ik geef wel Okugest van VSM, tegen de misselijkheid en diarree. Als de hond weer trek krijgt, geef ik 'm kleine stukjes spiervlees.
Gebruikersavatar
Door me and my boys
#2235450
een verslikkingslongontsteking? :o
heeft hij koorsts?
is ie benauwd?
loopt en doet ie nog?
longfoto's gemaakt?
heeft ie een ab kuur?
eten is niet zo belangrijk, drinken wel alleen water is prima!
zodra die niet meer drinkt, direct naar de da
Door amber13
#2236331
Dank voor de reactie's..

@vanaalst, inderdaad vermoedelijk een verslikkingslongontsteking... Ik had er hier op BP al weinig hoopvols van gelezen..

Maar het mocht niet zo zijn, het niet willen eten was het begin van weer een verslechtering, en gistermiddag hebben we onze schat moeten laten gaan.. :'( Dag lieve Laddy.... :'( :'(  Wat doet afscheid nemen en missen toch vreselijk pijn..
Gebruikersavatar
Door me and my boys
#2236394
amber13 schreef: Dank voor de reactie's..

@vanaalst, inderdaad vermoedelijk een verslikkingslongontsteking... Ik had er hier op BP al weinig hoopvols van gelezen..

Maar het mocht niet zo zijn, het niet willen eten was het begin van weer een verslechtering, en gistermiddag hebben we onze schat moeten laten gaan.. :'( Dag lieve Laddy.... :'( :'(  Wat doet afscheid nemen en missen toch vreselijk pijn..
o jee ik was er al bang voor, mijn hond heeft ook een verslikkingslongontsteking gehad.... :'(
heel heel veel sterkte...
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door