Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

#2230251
Milo kan zijn plas niet lang ophouden,en nu als het koud is en hij natte poten heeft na de wandeling en zijn buik nat is geweest en ik het niet meteen thuis droog blaas kun je er de donder op zeggen dat hij 's avonds om de 10 minuten moet.
Hij wil ook de hele dag door maar drinken.
Laatst ben ik nog op zondag naar de DA geweest hij liep compleet leeg.
Toen had hij dus een blaastonsteking.
Vorige week weer een keer de urine na laten kijken en dat was goed,maar ze zeiden dat het misschien wel een keer verstandig was om een bloedonderzoek te doen en dat gebeurd nu morgen middag.
Ben benieuwd wat daar uit komt.
Ik geef hem al blaas/niercompositum van de groene os en cranberry maar heb het idee dat het niet veel doet.
Laatst gewijzigd door tervueren milo op do 26 jan 2012, 20:03, 1 keer totaal gewijzigd.
Door tervueren milo
#2231011
Milo is helemaal binnenste buiten gekeerd.
Een echo van de blaas ( was wel klein)en de nieren zien er prima uit !
Algemeen bloedonderzoek was prima,niks afwijkends.
Urine Ph van 8 en het soortelijk gewicht was te laag,dat klopt niet met elkaar.
Er is nu ook urine opgestuurd,en ook nog bloed om te checken op Cushing of Addison om dat uit te sluiten.
Over een dag of 4 à 5 krijg ik de uitslag.
Als er helemaal niks uit komt kan het van uit de hersenen komen,Diabetes insipidus en dan moet er een stofje toegediend gaan worden waar door het weer goed gaat komen...................afwachten dus nog maar even.
Door Lizzy
#2231995
tervueren milo schreef: En wat ik het rare vind is dat zijn zusje ook die klachten heeft.
Ik heb de eigenaresse al een berichtje gestuurd,misschien dat zij het ook laat nakijken.

Hier staat een heel stuk over veel dorst en veel plassen.

http://www.hondenplaza.nl/dorst
Mmm, vreemd joh, dat zijn zus dit ook heeft! Misschien iets erfelijks? Is bij haar een diagnose gesteld? Ben benieuwd wat eruit gaat komen!
Door tervueren milo
#2232148
Lizzy schreef: Mmm, vreemd joh, dat zijn zus dit ook heeft! Misschien iets erfelijks? Is bij haar een diagnose gesteld? Ben benieuwd wat eruit gaat komen!
Ik heb een mailtje naar hun gedaan maar er nog niks op terug gehoord,ben benieuwd !
Door Celicaatje
#2232498
Ik lees hier niet iets over veel drinken.
Cushing, daar weet ik aardig iets van inmiddels.
Ben benieuwd wat er uit komt.
Door tervueren milo
#2232533
Celicaatje schreef: Ik lees hier niet iets over veel drinken.
Cushing, daar weet ik aardig iets van inmiddels.
Ben benieuwd wat er uit komt.
Veel drinken doet hij ook.
Door Celicaatje
#2232665
Hai,

En hoe zit hij verder in zijn vel?
Hoe ziet de buik eruit? Is deze wat opgezet of valt dat mee?
Ik heb nu mijn tweede hondje met Cushing en de laatste jaren alle ontwikkelingen bijgehouden over deze ziekte.
Heb er ook een forum van en onlangs was ik bij mensen die een hondje hadden waar ze al een jaar mee aan het klooien waren.
Ik zag het meteen: Cushing. De dierenarts was verbaasd maar ik had het bij het rechte eind. Het gaat gelukkig beter met hem.

Veel dierenartsen weten nauwelijks iets van Cushing en de testen die ze moeten doen. Ik adviseer je dan ook om een Cushing test te laten doen dat is niet door een bloedtest maar door een urinetest, bij deze test vang je drie dagen urine op.

Dus mocht je vragen hebben, stel ze gerust. Ik ben natuurlijk geen dierenarts maar heb sinds 1999 ervaring met deze ziekte.

Het hoeft niet te betekenen dat het Cushing is hoor, er zijn meer ziektes die deze symptomen kennen natuurlijk.

Maar de typerende cushing klachten die veel voorkomen zijn:
Veel drinken en dan plassen
Zgn hangbuikje
Vaak haarverlies op de flanken
Soms calciumafzetting op de huid (oren, buik, zijkant)
Vraatzucht
Soms hijgen

Alle dingen treden meestal niet tegelijk op.
Tegenwoordig zijn er behandelingen zoals vetoryl of een operatie (kan alleen in Utrecht)
Laatst gewijzigd door Celicaatje op za 21 jan 2012, 22:47, 1 keer totaal gewijzigd.
Door tervueren milo
#2234498
Lizzy schreef: Mmm, vreemd joh, dat zijn zus dit ook heeft! Misschien iets erfelijks? Is bij haar een diagnose gesteld? Ben benieuwd wat eruit gaat komen!
Bij Milo's zusje is er uitgekomen dat het een Pychogene drinker is (waterverslaafde)

Aqualist
Er is een uitzondering op deze regel. Dat is de 'Aqualist' of 'Waterverslaafde'. De psychogene drinker. De hond, die uit gewoonte of aandachttrekkerij veel drinkt. Dat is een hond die veel drinkt en dáárdoor veel plast. Dus andersom! Deze Aqualist komt zelden voor en kan soms wel 15 liter water per etmaal drinken. Als je zo'n 'Aqualist minder te drinken geeft, zie je in het urineonderzoek, dat de nieren vanzelf zuiniger met het vocht gaan omspringen en de concentratie van de urine toeneemt. Dat zien we bij de andere afwijkingen niet gebeuren. U moet dus wel heel zeker van de diagnose 'Aqualisme' zijn om de hoeveelheid water te beperken.
_________________________________________________________________________________________________
Het rare bij Milo is dus nu hij een medical petshirt aan heeft omdat hij last van het scheren van de echo had hij niet meer veel drinkt en ook niet veel hoeft te plassen.
Ik heb het idee dat dat een beetje als een thundershirt werkt en het ook tussen de oren zit !
Ook is hij veel rustiger en springt niet meer bij het minste of geringste op als hij wat hoort of ik op sta en weg loop en zo.
Voor de tijd had hij geen seconde rust en sliep hij met 1 oog open,ook is hij veel minder nerveus aan het rondlopen en zo.
Het is een hele andere hond..........het blijft me verbazen.
Laatst gewijzigd door tervueren milo op ma 23 jan 2012, 18:31, 1 keer totaal gewijzigd.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door