Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Dotti
#2233589
Hallo,

Ons hondje heeft last van de demodex mijt, hierdoor heeft ze een grote pukkel op dr hoofd gekregen. Die is nu net open is gegaan.
De dierenarts heeft gezegd dat we het moesten ontsmetten als het open ging..
Maar waar ontsmet je dat mee!? Ik ontsmet mijn eigen wondjes altijd met dettol aangelengd met een beetje water.. Verder heb ik ook eigenlijk niets in huis..
Heb net al met wat afgekookt water gedept maar dat lijkt me niet genoeg..
Dringend advies gevraagd dus!

BVD!
Door Laura2004
#2233597
Als je niets anders in huis hebt dan dettol, dan zou ik het wondje idd even daarmee ontsmetten en idd verdund, anders kan het ook met jodium. Ook met afgekoeld gekookt water kan het wel.
Door Dotti
#2233600
202Spots schreef: Heb je Hydrogen peroxide  in huis?
Nee helaas, dit heb ik niet...
Heb echt alleen dettol.. dus dan maar dettol nemen met een beetje water?
Gebruikersavatar
Door choopy
#2233603
Je kunt inderdaad Dettol nemen, ik weet niet meer exact de verhouding, maar het was 3 of 5% dettol en dan aanvullen met water.
Zeg maar 5 ml dettol en dan 95 ml water.
Zelf gebruik ik hiervoor altijd gekookt water om het te mengen, voor het ontsmetten dan wel even af laten koelen ;)
Door Dotti
#2234556
Het lijkt erop dat het gelukt is haha.. helaas kan ik dat op korte termijn natuurlijk niet 100% zeker weten. Ik hoop maar dat ik genoeg dettol gebruikt heb:)

Dankjulliewel x
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door