Hier kun je je BARF menu plaatsen. Andere leden kunnen daar op reageren. Leerzaam!

Moderator: Lizzy

Door BacoEnCindy
#2233696
Heyhey, Baco krijgt al ong. 1Jaar barf. Nu heb ik een ander menu voor hem gemaakt. De ene week krijgt hij het zelfde als hij het voorbije jaar gehad heeft maar dan wat diersoorten vervangen.
Nu wou ik hem ook om de week dus prooidieren geven, ik dacht dan aan:

(Hij eet normaal een 300Gr per dag)


Maandag& dinsdag konijn compleet, beide dagen 500Gr dus 1kg
Woensdag& donderdag wilde eend compleet beide dagen 500Gr dus 1kg
Vrijdag 300Gr kwartel
Zaterdag vasten
Zondag visdag


De week nadien dus iedere dag 300Gr.


Ik wou dit om en om doen, dus 1week de prooidieren de ander week zijn gewone menu. Dit omdat ik hem ook wil proberen te leren het zelf te eten ipv het altijd te moeten kloppen&knippen. Was van plan nu gewoon goed te kloppen dat het goed plat& los zit dan zou hij er normaal geen probs mee moeten hebben denk ik? Alleen hoop ik dat zijn baknijd niet terug verergerd (Meestal als hij iets niet kan eten laat hij het gewoon liggen& mag ik niet in de buurt...
Door Lizzy
#2233920
Ik zou helemaal niks van dit alles meppen. Dit moet je hond gewoon kunnen eten. En ik zou hem ergens neerleggen waar ie rustig kan eten, zonder door jou of wie dan ook gestoord te kunnen worden. Hoe meer rust en hoe minder het gevoel "ze pakken mijn eten af" de beter, is mijn ervaring.
Door BacoEnCindy
#2234417
[quote="Lizzy"]
Ik zou helemaal niks van dit alles meppen. Dit moet je hond gewoon kunnen eten. En ik zou hem ergens neerleggen waar ie rustig kan eten, zonder door jou of wie dan ook gestoord te kunnen worden. Hoe meer rust en hoe minder het gevoel "ze pakken mijn eten af" de beter, is mijn ervaring.
[/quote]



Bedankt voor je reactie, maar dat heb ik al enkele keren geprobeert... Hem in de gang gezet met zijn bak, in de bench (Wat opzich wel het beste lijkt, alleen... Wat als hij in iets zou stikken, kom ik er moeilijker bij) Maar hij laat het gewoon liggen, gaat er ganse dagen bij zitten& mag dan niet in de buurt (Afstand van 2meter& nog grommen, lelijk grommen) Hij heeft mij vorig jaar zelfs een keer willen aanvallen... Kon op dat moment zelf niets anders dan hem bij z'n nekvel pakken en in de bench doen, weet dat 't hard& vies klinkt maar anders had hij me ferm gebeten, de gif op z'n snoet zei genoeg.

Sindsdien ben ik hem iedere keer gaan negeren& het lukt wat beter. Maar ik heb schrik dat als ik het opnieuw probeer (Door het groot te laten) dat hij weer opnieuw begint, daarom dacht ik dat het misschien beter was als ik toch nog zou kloppen zodat hij het misschien 'hopelijk' toch uit z'n eigen gaat eten. Ik kan z'n eten nu ook geen 2a3dagen laten liggen:-( Best jammer, want met z'n kong heeft hij dat ook en als hij2a3dagen ligt dan gaat hij er uiteindelijk toch mee spelen en van eten. Dus denk dat het op die manier bij barf ook zou lukken maar vind 't zelf wat vies om dat zolang te laten liggen
 Terug naar “Hoe ziet jouw BARF menu eruit?”

Barfplaats wordt gesponsord door