Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

#2234248
spirulina en chlorella kun je dat geven aan een drachtige teef? En hoeveel mag ik dan eventueel geven? Kan ik beide geven of beter alleen 1 van de twee? Als ik mag geven , hoeveel mag ik dan geven? Ze is nog niet drachtig, maar ben heel benieuwd of ze dan mag hebben. Ze krijgt (net begonnen) 3 spirulina en 3 chlorella, daarnaast nog 1 -2 visoliecaps per dag. normaal geef ik ook tarwekiemolie aan drachtige teven vanwege de vitamine E, maar ik begrijp dat dit ook al in de alg zit, dan maar beter geen tarwekiemolie er bij geven? De visolie die ik normaal gesproken heb bevat ook Vit E, ik heb nu even zonder Vit E...

ben benieuwd!
#2234366
Chlorella/spirulina is voor zwangere mensenvrouwen veilig en ik ga er vanuit dat dit ook geldt voor zwangere honden. Er zit ook niks in waarvan ik denk "oei, listig". Je kunt het allebei geven of om en om geven. Ik zou er niet mee beginnen als de teef al drachtig is maar mee beginnen ruim voor de dracht. Omdat eventuele ontgiftingsverschijnselen niet fijn zijn en al helemaal niet als de hond drachtig is. Ik zou niet teveel geven. Zo te lezen geef je pillen? Welke? Ik zou zelf geen visolie geven, twee weken voordat ze moet werpen. Mocht er een keizersnede nodig zijn (dat hoop je nooit!): visolie verdund het bloed en dat is niet goed tijdens een operatie. Tarwekiemolie moet je voor de dracht geven. Ik zou dat niet tijdens doen. Ik vind tarwekiemolie zooi en ik zie er veel honden allergisch voor zijn.... Ik zou zelf gewoon lekker dingen geven waar van nature vitamine E in zit, zoals bladgroenten, rauwe/gemalen (ongezouten ook) noten, chlorella, spiruline, orgaanvlees. En het daar bij laten.
#2234590
Lizzy schreef: Chlorella/spirulina is voor zwangere mensenvrouwen veilig en ik ga er vanuit dat dit ook geldt voor zwangere honden. Er zit ook niks in waarvan ik denk "oei, listig". Je kunt het allebei geven of om en om geven. Ik zou er niet mee beginnen als de teef al drachtig is maar mee beginnen ruim voor de dracht. Omdat eventuele ontgiftingsverschijnselen niet fijn zijn en al helemaal niet als de hond drachtig is. Ik zou niet teveel geven. Zo te lezen geef je pillen? Welke? Ik zou zelf geen visolie geven, twee weken voordat ze moet werpen. Mocht er een keizersnede nodig zijn (dat hoop je nooit!): visolie verdund het bloed en dat is niet goed tijdens een operatie. Tarwekiemolie moet je voor de dracht geven. Ik zou dat niet tijdens doen. Ik vind tarwekiemolie zooi en ik zie er veel honden allergisch voor zijn.... Ik zou zelf gewoon lekker dingen geven waar van nature vitamine E in zit, zoals bladgroenten, rauwe/gemalen (ongezouten ook) noten, chlorella, spiruline, orgaanvlees. En het daar bij laten.
bedankt Lizzy,

Ik geef de pillen van Deesje... tarwekiemolie wordt hier een week voor tot een week na de dekking gegeven, ik heb hier gelukkig geen allergische reaties op gehad van nog geen enkele teef. Inderdaad, niet de hele dracht. Dat van de visolie wist ik niet! Oeps  :-[ heb toch een paar keizersneden hier gehad met visolie ::) gelukkig dat , dat dan is goed gegaan. :-X Ik zal in het vervolg daar 2 weken van te voren mee stoppen! Dan denk ik dat ik eerst met haar maar stop met de pillen want ze kan elk moment loops worden en ze is er nog maar 1 dag aan, de rest van de hondjes laat ik er wel aan. 3 pillen van elk dus 6 in totaal ..Honden zijn tussen de 28 ( teven)en 38 kilo (reuen) ik hoop dat, dit een goede dosis is? Maar goed voor de volgende keer kan ik een drachtige teef dus rustig de pilletjes geven.  :) ik was al raak aan het googlen en ook hier, maar kreeg niet echt wat ik zocht de ene site zegt, niet genoeg onderzocht dus niet doen en de andere site zegt juist het tegenovergestelde!
#2235035
Sietie schreef: bedankt Lizzy,

Ik geef de pillen van Deesje... tarwekiemolie wordt hier een week voor tot een week na de dekking gegeven, ik heb hier gelukkig geen allergische reaties op gehad van nog geen enkele teef. Inderdaad, niet de hele dracht. Dat van de visolie wist ik niet! Oeps  :-[ heb toch een paar keizersneden hier gehad met visolie ::) gelukkig dat , dat dan is goed gegaan. :-X Ik zal in het vervolg daar 2 weken van te voren mee stoppen! Dan denk ik dat ik eerst met haar maar stop met de pillen want ze kan elk moment loops worden en ze is er nog maar 1 dag aan, de rest van de hondjes laat ik er wel aan. 3 pillen van elk dus 6 in totaal ..Honden zijn tussen de 28 ( teven)en 38 kilo (reuen) ik hoop dat, dit een goede dosis is? Maar goed voor de volgende keer kan ik een drachtige teef dus rustig de pilletjes geven.  :) ik was al raak aan het googlen en ook hier, maar kreeg niet echt wat ik zocht de ene site zegt, niet genoeg onderzocht dus niet doen en de andere site zegt juist het tegenovergestelde!
Waarom stoppen met de pillen? Ik zou gewoon doorgaan. Zes tabletjes in totaal is niet veel, prima om mee te starten. En bij chlorella en spirulina hoef je je niet zo krap aan doseringen te houden. Het is eigenlijk geen supplement maar hele gezonde voeding. Dus je mag het opbouwen naar 10 pillen (in totaal) maar ook naar 20, als je daar reden toe ziet.
#2235207
Lizzy schreef: Waarom stoppen met de pillen? Ik zou gewoon doorgaan. Zes tabletjes in totaal is niet veel, prima om mee te starten. En bij chlorella en spirulina hoef je je niet zo krap aan doseringen te houden. Het is eigenlijk geen supplement maar hele gezonde voeding. Dus je mag het opbouwen naar 10 pillen (in totaal) maar ook naar 20, als je daar reden toe ziet.
oke ik dacht vanwege dat ontgiften wat je in je eerdere antwoord zei? Ze zit er niet al een tijd aan nog maar 1 dag en zit vlak voor haar loopsheid...Nu weet ik niet of ze gaan ontgiften want dit zijn allemaal honden die nooit anders in hun leven hebben gehad dan BARF :D Ze zien er ook super uit allemaal :biggrin2: hebben ook geen medicijnen gehad.
#2236665
Sietie schreef: oke ik dacht vanwege dat ontgiften wat je in je eerdere antwoord zei? Ze zit er niet al een tijd aan nog maar 1 dag en zit vlak voor haar loopsheid...Nu weet ik niet of ze gaan ontgiften want dit zijn allemaal honden die nooit anders in hun leven hebben gehad dan BARF :D Ze zien er ook super uit allemaal :biggrin2: hebben ook geen medicijnen gehad.
Maar ze is toch nog niet drachtig? Ik zou niet gaan geven op het moment dat ze drachtig is. Maar nu kan je nog wat geven voor ze drachtig wordt en dat zou ik wel aandurven. Ik was waarschijnlijk niet duidelijk!
#2236718
Lizzy schreef: Maar ze is toch nog niet drachtig? Ik zou niet gaan geven op het moment dat ze drachtig is. Maar nu kan je nog wat geven voor ze drachtig wordt en dat zou ik wel aandurven. Ik was waarschijnlijk niet duidelijk!
oke super, ik was al weer begonnen vandaag! :)
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door