Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door *Remy*
#2233668
Ik las zojuist onder het kopje je eerste menu samenstellen dat kalfsvlees niet goe dis voor de hond. Heb er de zoekfunctie op los gelaten en eigenlijk niet terug kunnen vinden waarom het niet goed zou zijn. Kan iemand mij vertellen waarom je beter geen kalfsvlees kan voeren?
Gebruikersavatar
Door *Remy*
#2233699
Ik lees dat er weinig voedingswaarde in zit. Maar zitten toch ook gewoon vitaminen en mineralen in, misschien minder dan als in andere vleessoorten?

Nog een andere vraag is kalfsvlees, omdat het zo mager vlees is, geschikt om te gebruiken wanneer je hond last van diarree heeft?
Door miik
#2233715
Tja... zeker dat blanke kalfsvlees is super dieronvriendelijk geproduceerd...
En ik kan me voorstellen dat er in dat blanke vlees minder zit kwa voedingswaarde, maar ik zou het zeker niet slecht noemen.
Ik heb vorig jaar een heel jong kalfje gehad en dat was super mooi vlees, niets mis mee.
En ja ik denk dat het ook geschikt is als een hond diaree heeft.
Hoewel ik zelf liever dan wat magere kwark geef, elke paar uur een paar eetlepels, tot de boel weer rustig is.
Door yuri
#2233729
volgens mij hangt het er vanaf hoe vet je kalfsvlees is.
Maar (mager) kalfsvlees bevat inderdaad weinig kcal en vetten t.o.v. ander vlees en lever dus minder energie. 
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door