Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

#2215151
Da's de vraag, mijn hond eet Tinlo, en soms ook smuldier, hij krijgt een volledig pak in de ochtend en avond, dus als ontbijt 500 gram en als avondmaal ook 500 gram, in oktober is hij gecastreerd, hij is niet dik maar ook niet mager.
Is 1000 gram per dag genoeg of is dat teveel?
Wandelen doen we gemiddeld al naar gelang het weer en de tijd die ik heb, hij hoeft dus niet intensief te bewegen ofzo, ik heb deze hele site al doorgespit maar ik vind helaas geen duidelijk antwoord, de hoeveelheid stamt nog uit de puppentijd, ook geef ik m twee dagen in de week een zelf samengesteld maaltje maar dan geef ik wat hij lekker vind en ik kijk niet echt naar de hoeveelheden 
#2215197
Voor een volwassen hond wordt 2% van het lichaamsgewicht gerekend.
KVV vaak 20-40 gram per kilo lichaamsgewicht.
Met 1 kg zit je dus ongeveer op 2,4%.
Als hij het daar goed op doet, dan zou ik het lekker zo laten. Komt hij teveel aan, minder voeren, valt hij af, meer gaan voeren.

Cijfertjes zijn een leuk hou-vast, maar voeren doe je ook vooral met je ogen.
#2215227
nou moet ik eerlijk bekennen dat ik vooral voor het gemak voer, twee rollen tinlo laten ontdooien is tenslotte veel gemakker dan erover denken, ik heb bijv ook een emmer goeikope pedigree staan voor als ik vergeet om er iets uit te leggen, ik beschouw dat maar als mcdonalds voor de hond, hij vind ze best lekker en de poep blijft er oke op................
Maar gezond zal het niet zijn, ik dacht erover om DOGLOVERSGOLD te bestellen als reserve maar is dat wel goed?? Ik bedoel hij ging tenslotte ook niet dood van een of twee keer per maand pedigree, of ben ik nu heel erg en denk ik vooral aan mijn eigen gemak?
#2215383
Van Tinlo, is mijn ervaring, mag je meer voeren dan de gemiddelde andere kvvmerken, dus 2,4% is helemaal niet gek.

Voor de brokken vraag zit je hier eigenlijk niet aan het goede adres. hoe "hoogwaardiig"de  brok ook is, alles wat erin zit is verhit waardoor het aan kwaliteit en voedingswaarde inboet. De brok waar dan ieder geval een hoog % vlees in zit en veel minder granen is Orijen.
Laatst gewijzigd door M@rina op vr 06 jan 2012, 17:31, 1 keer totaal gewijzigd.
#2220561
Niemand hier heeft dus wel eens een geheugen als een zeef en vergeet er gemiddeld twee keer in de maand een vleesje uit te halen?
Helaas heb ik daar wel last van.......
Overigs laat de hond van brokken heel vieze scheten en legt hij in een uitlaatrondje twee grote drollen weg, brokken zijn vieze chemische dingen, maar ik kan m moeilijk lten verhongeren omdat ik het weer eens vergeten ben, ben helemaal blij met sites als barfplaats, meer gelijkgestemden hier.
Vaak kijken mensen me raar aan als ik vertel dat mn hond verse rauwe vleesjes en botjes eet, jammergenoeg gruwen de meesten ervan.
#2220632
Dit is 'mijn' afdeling niet, maar ik vind het niet gepast om merken brok te adviseren op een forum voor rauwe voeding.

Er zijn meer mensen die wel eens af en toe vergeten ver eruit te halen, ik ook. Nu is een portie voor de kat natuurlijk wel een behoorlijk stuk kleiner dan een hele kilo, maar nog hoeft dat geen excuus te zijn om dan maar naar de brokken te grijpen. Ik vind dat idd teveel aan het gemak van de mens denken, zeker aangezien het voor hond zn ingewanden niet prettig is (scheten en enorme hopen ineens produceren).
Als je bent vergeten op tijd in de koelkast te ontdooien, haal er dan een portie uit en ontdooi deze op kamertemperatuur. Gaat dat nog te langzaam, leg de nog dichte rol dan onder stromend gewoon koud water.
#2233272
Ik vergeet regelmatig om het eten uit de vriezer te halen. Dan eet Oscar laat...

Als je iets goeds als reserve achter de hand wil houden, schaf dan een goede droogmachine aan en droog een paar rollen kvv. Heb je altijd gezond eten achter de hand.
#2233379
[quote="Molllie"]
Niemand hier heeft dus wel eens een geheugen als een zeef en vergeet er gemiddeld twee keer in de maand een vleesje uit te halen?Helaas heb ik daar wel last van.......
Overigs laat de hond van brokken heel vieze scheten en legt hij in een uitlaatrondje twee grote drollen weg, brokken zijn vieze chemische dingen, maar ik kan m moeilijk lten verhongeren omdat ik het weer eens vergeten ben, ben helemaal blij met sites als barfplaats, meer gelijkgestemden hier.
Vaak kijken mensen me raar aan als ik vertel dat mn hond verse rauwe vleesjes en botjes eet, jammergenoeg gruwen de meesten ervan.
[/quote]

Niet zo vaak, maar het gebeurd me wel eens en dan gaat alles onder water en moet iedereen even wachten. En dat wachten vinden ze minder erg dan brokken te moeten eten.  :biggrin2:
#2236116
kwa hoeveelheid, als hij het er goed op doet, is het goed toch?
als hij ongewenst aankomt gewoon wat minder gaan voeren..

1 keer in de zoveel tijd uit nood een keer fastfood...tis niet ideaal, maar ach, als het echt sporadisch is zie ik er echt geen probleem in.
ik probeer het hier wel eerder op te lossen met een alsnog voer uithalen en even naar de appie voor een bakje runder of kippenhartjes en een kipfileetje ofzo...maar als het eens zo uit komt kan ik nog een bakkie orijen of acana geven of een maaltijd renske... is ook niet vers-vers, maar ja, soms loopt het wel eens anders dan gepland
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door