Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door kaszi
#2232624
Deze morgen alles nog OK, om 15.30 gaat puppenbezoek naar huis en ze blijft liggen en laat het bezoek zo gaan, ben ik niet gewoon, maar ja je gaat daar niet direkt iets achter zoeken.
Bezoek is door en ben dan mijn bestelling vlees en rollen in de vriezer gaan leggen (kwamen ze een uur te laat leveren net toen het puppenbezoek aan kwam) , er waren nog wat kippenrugstukken over dus had ik er 4 meegenomen om uit te delen.

Oki, Donna, Jasminka, en dan Kaszi, die keek er zelfs niet naar en bleef gewoon liggen. Dan begin je te zeggen, dit klopt niet.  Lok haar met me mee en ze staat wat zwakker recht en gaat naast de zetel waar ik zit liggen. 

Deze avond temperatuur genomen, ze heeft 40! graden. Pfff gelijk wat koortswerend gegeven.
Heb haar ook naar buiten gedragen om haar behoefte te laten doen, want zelf staat ze nu niet echt stevig op haar poten.

Nu hoop ik dat ze tegen morgen wat opgeknapt is, maar dat is niets voor haar, ze is nog nooit ziek geweest (toch wel maar toen was ze schijnzwanger) nu kan het niet want ze is nu 10 dagen loops. Anders naar de dierenkliniek.

Het is weekend nu...
Door De Geijsjes
#2232627
Jeetje 40 graden is niet niks! Als je het niet vertrouwd zou ik toch een DA opzoeken
ook al is het weekend hoor! Ff bellen met dienstdoende DA kan natuurlijk ook, die
kan wel zeggen aan de hand van de symptomen of het spoed is of niet  ;)
Door kaszi
#2232657
Ze lijkt wat op te knappen (zal waarschijnlijk door koorstwerend middel komen). Heeft zonet een bakje water met melk op.
En is zichzelf nu wat aan het poetsen. 
Zien hoe het deze nacht gaat.
Gebruikersavatar
Door de Meiden
#2232668
Zou daar erg van schrikken hoor 40 graden koorts heeft ze dat nu nog?
Anders ook koelen met natte lappen...
Zal toch geen baarmoederontsteking kunnen zijn...
Door kaszi
#2232673
Daar heb ik ook aan gedacht, maar het bloed dat ze verliest is zuiver, ruikt niet en haar buik voelt niet gespannen aan. 

Ze is nu rustig aan het slapen, en neem voor ik ga slapen nog eens haar temperatuur.  (ze slaapt naast me)
Door tieneke
#2232674
[quote="de Meiden"]
Zou daar erg van schrikken hoor 40 graden koorts heeft ze dat nu nog?
Anders ook koelen met natte lappen...
Zal toch geen baarmoederontsteking kunnen zijn...
[/quote]
Dacht ik ook meteen aan  :-\
Gelukkig is de koorts nu gezakt, hopelijk vals alarm!
Gebruikersavatar
Door de Meiden
#2232680
Gelukkig gaat het nu wat beter, maar wat zou het wel kunnen wezen, komt toch niet zomaar ineens 40 graden koorts?
Door kaszi
#2232691
Neen, dat komt niet zomaar ergens vandaan en als de koorts niet daalt en dan normaal blijft gaan we onderzoeken wat er is.
Door Celicaatje
#2232699
Ai die 40 graden das veel.
Hoop voor je dat er niets ernstigs aan de hand is zeg.
Schrik je wel enorm van lijkt me....
Door kaszi
#2233160
Zo we zijn terug van de dierenarts.

Eerst een echo, alle organen zien er OK uit, maar de baarmoeder is vergroot met zwarte holten. Baarmoederontsteking, had ik al voor gevreesd.

Daarna een bloedonderzoek. De witte bloedcellen zijn verhoogd (normaal bij ontsteking) en de rode bloedcellen zijn wat aan de lage kant (loopsheid en extreem bloedverlies)
Haar bloed stolt niet optimaal.

Ze heeft bloedstollers gekregen, antibiotica en pijnstillers. Haar toestand is niet kritiek en met de spuitjes die ze gekregen heeft moet ze weer opknappen.
Morgenvroeg gaat ze binnen voor een operatie, alles wordt verwijderd.

Ze voelt zich nu trouwens al beter en heeft zonet wat gegeten (geef haar nog niet teveel)
Door De Geijsjes
#2233195
Wat goed dat je toch gegaan bent! Gelukkig ben je er zo te lezen op tijd bij!
Succes maandag. Mogen ze dan wel opereren als haar bloed nog steeds niet optimaal
stolt?
Door kaszi
#2233217
Het stolt wel en het zit nog niet echt in de lage waarden, maar grenzend aan.  Morgenvroeg bespreek ik dat nog even, maar ik vermoed dat ze ook wel wat bloedstollers tijdens de operatie zullen geven.

Kaszi is nooit ziek dus had ik ook gelijk in de gaten dat er iets verkeerd was.

De baarmoeder ZOU met antibiotica etc wel kunnen genezen, maar het risico op herval is te groot.  Als de baarmoeder nu dus niet geneest zitten we nog verder van huis, daarom in overleg besloten om haar morgen al te opereren.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door