Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door speedy-1
#2232930
Mijn kat Kyara krijgt kvv van Haaksbarf en dit is haar 14 daags menu:

maandag :              kip
dinsdag:                  rund
woensdag:              zalm
donderdag:              konijn
vrijdag:                    eend
zaterdag:                kip  +  een lekker kuikentje
zondag:                    rund  + een muis
maandag:                konijn
dinsdag:                  eend               
woensdag:              zalm
donderdag:              kip
vrijdag:                    rund
zaterdag:                konijn  + een lekker kuikentje
zondag:                  eend    + muis

Een maal in de week vis mag heb ik begrepen en daar voldoet ze in dit menu aan.
Alleen eet ze daarnaast ook voor ongeveer 50% mee van de graanvrije visbrokken die er voor de andere katten klaar staan die niet aan het rauw willen. Meer kvv geven geven aan der heeft geen zin want dat laat ze dan gewoon staan. Moet ik in der menu er rekening mee houden dat ze ook nog een hoop visbrokjes binnen krijgt die voor 80% uit vis bestaan of moet ik alleen kijken hoeveel rauw vis ze krijgt.
Laatst gewijzigd door speedy-1 op zo 22 jan 2012, 10:56, 1 keer totaal gewijzigd.
#2232979
Over het kvv-gedeelte is weinig te zeggen, aangezien er geen percentages, hoeveelheden, of probleemgevallen bijstaan. Alleen dat je voldoende diersoorten voert.
1 of 2 keer per week vette vis voeren maakt nu ook niet zoveel uit en je rept nergens over een probleem met laxerende werking van de vette vis.

Je hebt nu al in katten&medisch, katten&barf en nu ook al hier een vraag over brokken gesteld. En iedere keer heb je als antwoord gehad dat we hier een forum over verse rauwe voeding zijn en dat je voor brokjes elders informatie kunt inwinnen.
En dat ga ik je nu weer antwoorden en deze op slot gooien.

Barfplaats wordt gesponsord door