Hier kun je je BARF menu plaatsen. Andere leden kunnen daar op reageren. Leerzaam!

Moderator: Lizzy

Door provider
#2220573
      .hallo
ben er uit sinds vandaag
ik ben vandaag door de dierenarts gebeld en die vertelde me dat die last had van een gist
en dat daar de rode plekken en jeuk vandaan komen
hij stelde voor om alleen brokken te geven hyperalergeen
ik ga hem gewoon 1 diersoort geven om te kijken of hij er van op knapt
ga hem 4 week alleen konijn voeren moeten daar nog groetes of iets bij of is het alleen konijn
Laatst gewijzigd door provider op wo 11 jan 2012, 11:15, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Lizzy
#2220987
Dit is allemaal prima bruikbaar, maar er zitten wat mitsen en maren bij.

Ganskarkas kan echt knettertje hard zijn. Dat is volledig ongeschikt voor een beginnende barf-hond. Ik zou dat voorlopig schrappen. Hazenkop en fazantkarkas vind ik overigens ook niet direct het eerste vleesbot dat geschikt is voor het overschakelen. Ik zou zelf kippennek/eendennek en kwartelkarkas geven.

Wilde eend en fazant: het is heel erg de vraag of je hond dat eet. De ene hond is dol op wild, de andere hond weigert het pertinent.

Ik vind dat er erg weinig spiervlees op je lijstje staat. Alleen kopvlees. Dat vind ik niet genoeg.

Van de rest kun je wel een menu samenstellen. Alleen kan ik je menu zo niet beoordelen, aangezien het nog niet uit is gewerkt in percentages en je nog geen verdeling hebt gemaakt over je diersoorten.
Door Lizzy
#2221116
[quote="provider"]
hallo
ben er uit sinds vandaag
ik ben vandaag door de dierenarts gebeld en die vertelde me dat die last had van een gist
en dat daar de rode plekken en jeuk vandaan komen
hij stelde voor om alleen brokken te geven hyperalergeen
ik ga hem gewoon 1 diersoort geven om te kijken of hij er van op knapt
ga hem 4 week alleen konijn voeren moeten daar nog groetes of iets bij of is het alleen konijn
[/quote]

Je denkt dat de gist veroorzaakt is door een allergie voor voeding? Ik zie de link nog niet helemaal. Wat eet je hond nu eigenlijk?
Als je een eliminatie dieet gaat doen, kun je het best alleen konijn geven, geen groenten.
Door provider
#2221126
de dieren arts vertelde me dat hij last had van een gist wat waarschijnlijk door de voeding kwam
en rade ons hyperalergeen brokken aan
hij heeft rode plekken tussen de benen krabt constand
en haarvlies bij de rode plekken

hij at eerder brokken van carocroc toen had die last van de plekken
ook gaf ik hem wel vaak wat we zelf ook aten mits het geen aardappelen waren
macaroni spagheti dat soort dingen
ben toen overgegaan op smuldier maar het word er niet echt beter mee en hij lust ineens geen smuldier meer
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#2221194
Ok, ik zou beginnen met je eens grondig in te lezen, want ik geloof dat je er inderdaad nog niets van snapt.
Eerste de beginnersdocumentatie doornemen http://www.barfplaats.nl/forum/index.ph ... 326.0.html, en de handleiding tot barf: http://www.barfplaats.nl/handleiding-tot-barf Zodat je tenminste weet waar je mee bezig bent.

En dan eens in een topic over elimineren zoeken of je vraag stellen hoe je een eliminatiedieet uitvoert.

Haas is vast te hard, dus konijn is een beter idee. Maar in het begin zal hij ze nog niet in vacht eten.  Je kan dan karkassen, spiervlees en orgaan apart kopen, of een heel konijn zonder organen kopen en dan orgaan toevoegen (blote konijnen zijn meestal van organen ontdaan).
Heeft hij nog nooit konijn gegeten? Ook niet in een smaakje in de brok? Anders kan je beter voor een andere diersoort gaan.
Door samantha
#2232693
[quote="Wenmart20"]
Hoii..
Even een reactie hier.
Zelf heb ik 3 staffords.
bedoel je echt jeuk aan zijn poten en grote kapotte plakaten die hij kapot krabt onder zn oksels ?
[/quote]

Dit had onze old englisch bulldog echt bij de poten en oksels. Ben zelf begonnen met haaksbarf paard, na 6 weken ging het stukken beter en knapte hij echt op en werd ook levendiger. Toen begonnen met barf paard en konijn. van konijn kreeg hij alles en van paard de organen en spiervlees. Al het vlees wat ik tot nu toe heb toegevoegd aan zijn menu voornamelijk wild gaat super goed, en geen reactie op gehad
 Terug naar “Hoe ziet jouw BARF menu eruit?”

Barfplaats wordt gesponsord door