Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Yvonne K
#2232460
Ik heb een vraagje over de hond van een vriendin.
Het is een kruising mechelaar teefje van 5 jaar.
Ruim een half jaar eet ze nu carnibest en dat gaat prima vanaf dag 1.
In het begin gaf mijn vriendin af en toe een kipnekje die ze na 30-45 min. na het eten weer overgaf.
Ik dacht misschien te snel na de brokken.
Vanochtend had ze 1/3 deel van een haaskarkas goed platgemept en samen met de kvv gegeven.
En na 30 min. weer de maaltijd overgegeven.
Het was goed op kamertemperatuur.

Heeft iemand nog tips/suggesties wat ze anders kan doen?
Ze zou graag af en toe wat knaagwerk aan haar hond willen geven maar durft het nu niet meer.
Door Yvonne K
#2232709
Ik zie haar morgen en zal vragen of er gekauwd wordt.
Ik weet wel dat de hond het eten weer op wil eten maar mijn vriendin heeft het steeds opgeruimd.
Door Celicaatje
#2232726
Hey,
Dit is hier wel herkenbaar. Maar overgeven is niet altijd het geval.
Vorige week heb ik ook botten gegeven en 2 van de 4 honden gaven na die tijd over en het is vaker voor gekomen.
Net alsof ze het niet altijd even goed verdragen. Hier gaat het met bio lamsbotten meestal wel oke, met de bio kippenkarkassen ontstaan er soms wat problemen met idd overgeven.
Heb er ook geen verklaring voor waarom dit zo is bij mijn hondjes. Het is ook niet zo dat ze er erg ziek van zijn of zo....
Door Lizzy
#2232819
Ik raad je vriendin aan om wat zacht gemept botwerk te geven, met wat pens. En als de hond het uitkotst en opnieuw op wil weten, dan zou ik de hond gewoon haar gang laten gaan. Blijkbaar moet de maag van de hond wennen.
Door Yvonne K
#2234220
Ik ga het advies doorgeven.
De hond is wel een snelle eter.
De kippennek at ze met 2 snelle kraakjes op, zei ze.
Vandaar dat het stukje haaskk helemaal platgemept was.
Ze wil het eten inderdaad wel weer opeten maar mijn vriendin vond dat vies en ruimde het dus op.
Ik hoop dat ze de hond nog een keer de kans wil geven.
Gisteren zei ze dat ze het bij kvv gaat houden :-[
Bedankt voor het meedenken!
Gebruikersavatar
Door Senna99
#2234234
Haaskk is dan meteen ook wel hard (ook al heeft ze het dan plat gemept) als ze verder nog nooit botwerk heeft gehad. Behalve dan de kippennekjes.
Misschien toch nog een keer proberen maar dan idd met wat zachter botwerk en idd pens.
Misschien eens een eendennek ofzo? Een eendennek is voor een mechelaar toch wat meer kauwen dan een kippennek die ze eigenlijk zo naar binnen slurpen.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door