Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Demi en Eyra
#219826
Heb net de dierenarts gebeld voor uitslag van foto's. Demi heeft groeipijn, heeft te maken met ontsteking van het bot???
Moet haar rustig houden..... nou hoe ik dat moet gaan doen weet ik niet. Heeft hier iemand wel eens van groeipijn gehoord en daar eventuele tips over??
Door Lupa
#219829
ik heb er geen ervaring mee, maar groei pijn kan ook door verkeerde voeding komen, ik zou heel snel van die rc afgaan en beginnen zoizo met versvlkees, de hond groeit daardoor regelmatiger
Door Demi en Eyra
#219830
Niet te geloven. en ik maar denken dat ik het goed deed. Kocht geen goedkope rotzooi, nou maar heel snel over op vers, en kokkie gaan spelen
Door Peet
#219832
Veel brokken-honden - en dan vooral de grotere rassen - krijgen last van groeipijnen.

Persoonlijk denk ik dat het aan de grote hoeveelheden granen (overdaad aan koolhydraten), verkeerde eiwitbronnen en calcium ligt, dat in die brokken zitten. Steeds vaker zie je allerlei ras-gebonden brokken verschijnen: voor Herders, voor Boxers, Voor dit en dat...en allemaal een eiwitpercentage van 23% of hoger...bestaande uit slechte (goedkope) eiwitten...

Een jonge hond die barft of op kvv staat, groeit vaak evenwichtiger en daarmee is de kans op groeipijn veel minder ;)
Laatst gewijzigd door Peet op di 07 dec 2004, 16:16, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Peet
#219833
Asje, Demi en Eyra schreef: Niet te geloven. en ik maar denken dat ik het goed deed. Kocht geen goedkope rotzooi, nou maar heel snel over op vers, en kokkie gaan spelen

joh....deed ik ook hoor....voor ik 't licht zag... ;) ;D..ga maar gauw voor kokkie spelen!
Door Eidos
#220328
Gauw overzetten op vers ;). Dan meerdere korte wandelingen per dag. Als ze heel veel pijn heeft dan nog het liefste aangelijnd zodat ze geen gekke sprongen kan maken.

Mijn herder heeft ook last van groeipijn gehad toen hij nog een ukkie was :D. Doormiddel van rustige, korte , meerdere wandelingen per dag en homeopathische pilletjes heeft hij er weinig last van gehad. ( weet alleen de naam van de pillen niet meer, maar als je wil kan ik dat voor je uitzoeken ).
Door Demi en Eyra
#220441
Dankje voor reaktie, als je idd voor mij een keertje de naam van die pillen uit zou willen zoeken.... Aan de lijn werkt niet echt, want dan gaat ze hier binnen van kiet, samen met de pup.... Denk nog slechter, want zo'n parketvloer is heel erg glibberig. Dus ik doe mijn best, en laat ze maar wat meer zwemmen, kan ze toch haar energie kwijt.
Door Nelly
#221750
Ashley had met een maand of 4 ook groeipijnen, en niet zo zuinig (voerde puppybrokken :-[ :-[ :-[) Kon soms, als ik 8 uur weg was geweest voor m'n werk, zien dat-ie in die tijd was gegroeid :o :o Andor groeit op met kvv en groeit ook hard, da's ook normaal voor een pup van bijna 3 maanden, maar véél gelijkmatiger dan Ashley :D Hopenlijk blijven hem de groeipijnen dan ook bespaard, heb er goeie hoop op :)
Door Eidos
#222053
Asje, Demi en Eyra schreef: Dankje voor reaktie, als je idd voor mij een keertje de naam van die pillen uit zou willen zoeken.... Aan de lijn werkt niet echt, want dan gaat ze hier binnen van kiet, samen met de pup.... Denk nog slechter, want zo'n parketvloer is heel erg glibberig. Dus ik doe mijn best, en laat ze maar wat meer zwemmen, kan ze toch haar energie kwijt.
Ja doe dat maar niet dan ... parketvloeren zijn niet echt diervriendelijk als het om gekke sprongen maken gaat ;).. Ik zal maandag even bellen en vragen hoe de korrels heetten ;) :D.
Door K@rin
#223189
wie weet de naam van een homeopatisch middel tegen groeipijn, of iets anders wat de pijn verlicht ........
Arak is nu praktisch van de Prednison verlost ....
Sinds ruim 1 week nog maar 1 tabletje per dag ..
Ik kan zien, dat hij nu begint te groeien, maar volgens mij heeft hij nu dus groeipijn, het is net alsof hij op eieren loopt ....... :( :(
Ik zou hem zo graag iets geven, om dat vervelende gevoel te onderdrukken.
Hij staat zijn hele leven al op 100% Carnibest, dus aan zijn voeding kan ik niets verbeteren, denk ik .....
Door Lizzy
#223206
He gatver, vervelend zeg.... Misschien dat je even op deze site kunt lezen: http://www.uwdierenkliniek.nl/bib-enostosis2.html. Onderaan zie je dat je Mercurius vivus D6 kunt geven.

Ik zou hem ook methylsulfonymethaan, glucosamine sulfaat en chrondroitinesulfaat geven. En, vitamine C. Hoge dosis. Wel af en toe een pauze inlassen, in de vitamine C.

Je zou hem minder voer kunnen gaan geven, indien omgelijk.
Door Eidos
#223209
Heb net gebeld met de kliniek in wageningen waar ik die homeophatische korrels vandaan had, en word zo teruggebeld... Twas een beetje spitsuur geloof ik ;) :D.
Door K@rin
#223256
Lizzy schreef: He gatver, vervelend zeg.... Misschien dat je even op deze site kunt lezen: http://www.uwdierenkliniek.nl/bib-enostosis2.html. Onderaan zie je dat je Mercurius vivus D6 kunt geven.
Ik zou hem ook methylsulfonymethaan, glucosamine sulfaat en chrondroitinesulfaat geven. En, vitamine C. Hoge dosis. Wel af en toe een pauze inlassen, in de vitamine C.

Je zou hem minder voer kunnen gaan geven, indien omgelijk.
OK, bedankt,
Mercurius vivus D6 , OK dan zal ik die eens bestellen.
Heb het gelijk ff nagelezen.
Er wordt ook Prednison voorgeschreven, maar dat heeft hij voorlopig genoeg gehad.
Gelukkig heeft hij geen koorts, dus echt gewrichtsontsteking is het dan niet, want dat gaat meestal gepaard met koorts.
Glucosamine krijgt hij al, ik geef hem 0,5 tablet per dag, misschien verhogen naar 1 tablet ?
Vitamine C, daar moet ik nog ff navraag naar doen, want het schijnt, dat dat averechts werk bij auto-imuumziektes. Volgens mij is PS geen a-i-ziekte, maar "gewoon" een tijdelijk storing van het afweersystheem. Daar heb ik het met Corine overgehad. Zij vertelde mij trouwens ook dat de sulfaten van glucosamine e.d. niet goed zouden zijn voor de nieren, zeker bij langdurig gebruik.
Methylsulfonymethaan, wat is dat en hoe/waar is dat verkrijgbaar ?
Door K@rin
#223258
Eidos schreef: Heb net gebeld met de kliniek in wageningen waar ik die homeophatische korrels vandaan had, en word zo teruggebeld... Twas een beetje spitsuur geloof ik ;) :D.
Bedankt !!!
Ik denk, dat het dan die Mercurius vivus D6 zal zijn.
Ben benieuwd of zij nog iets anders zeggen/weten ........
Door Lizzy
#223289
Karin & Pyrs schreef: OK, bedankt,
Mercurius vivus D6 , OK dan zal ik die eens bestellen.
Heb het gelijk ff nagelezen.
Er wordt ook Prednison voorgeschreven, maar dat heeft hij voorlopig genoeg gehad.
Gelukkig heeft hij geen koorts, dus echt gewrichtsontsteking is het dan niet, want dat gaat meestal gepaard met koorts.
Glucosamine krijgt hij al, ik geef hem 0,5 tablet per dag, misschien verhogen naar 1 tablet ?
Vitamine C, daar moet ik nog ff navraag naar doen, want het schijnt, dat dat averechts werk bij auto-imuumziektes. Volgens mij is PS geen a-i-ziekte, maar "gewoon" een tijdelijk storing van het afweersystheem. Daar heb ik het met Corine overgehad. Zij vertelde mij trouwens ook dat de sulfaten van glucosamine e.d. niet goed zouden zijn voor de nieren, zeker bij langdurig gebruik.
Methylsulfonymethaan, wat is dat en hoe/waar is dat verkrijgbaar ?
Volgens mij valt het wel mee met die nierproblemen. Het duidelijkste wat ik erover kan vinden is:

"Glucosamine sulfaat wordt gestabiliseerd met kaliumchloride. Een dagdosering glucosamine (2 capsules) bevat 268 mg kalium. Dat is iets meer als de hoeveelheid kalium in een halve banaan (2,5 mg per gram) of 4 sneetjes volkorenbrood.
Bij mensen met een ernstig gestoorde nierfunctie kan een verhoogde kaliuminname echter nadelige effecten hebben. Ook bij het gebruik van kaliumsparende diuretica dient de kalium inname beperkt te zijn".

En als je het niet vertrouwt, geef dan Glucosamine HSL. Voor meer info over Gluco-HSL: http://www.glucosamine-osteoarthritis.o ... e-hcl.html


Methylsulfonymethaan wordt meestal afgekort met MSM. dit is een organische zwavelverbinding. Hoge concentraties komen normaal gesproken voor in botten en gewrichten. Het wordt o.a. gebruikt voor de vorming van het bindweefsel- eiwit collageen dat onder meer in gewrichtskraakbeen aanwezig is.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door